wie weet wat goed helpt tegen rotstraal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

wie weet wat goed helpt tegen rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 17:35

mijn paard heeft rotstraal ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt wie kan mij helpen???????????????????????????????????? wie weet een middel zodat mijn paard hier van af komt dank je groetjes floor en een hoefje van patje Vingers aflikken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:46

egyptische zalf werkt goed!

laat eerst de hoefsmid komen, zodat die de hoef kan bekappen, want op een slechte hoef met (erge) rotstraal werkt geen een middeltje omdat je het dan op 'dode hoef' smeert.

als ie is bekapt moet je egyptische zalf met een watje in de straal duwen, egyptische zalf droogt goed uit, je kan het bij de ruitersportzaak kopen, vraag daar nog even om instructies, en je moet handschoenen aandoen want het is rotspul en je kan het maar beter niet op je blote handen krijgen.

na een aantal dagen behandelen met egyptische zalf moet je de hele onderkant en heel goed de straal tot aan de hoefballen interen, dat om de dag herhalen en dan gaat het weer over

dit heeft in elk geval wel bij mijn pony geholpen!

en de komende tijd niet te veel in een te natte wei laten staan, en zorgen dat de stal goed schoon&droog is

succes!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:54

De hoeven een tijdje inspuiten met Formaline. Droogt heel erg uit en werkt bij mijn paardje echt heel goed. Een ander paard was al opgegeven en die loopt nu ook weer dankzij de formaline. Echt heel goed spul maar kijk zelf uit met wondjes want het bijt heel erg.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:09

Gebruik even de zoekfunctie. Hier is echt al heel veel over geschreven.

belcanto
Berichten: 33
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:40

mijn paard had dat ook, toen is de hoefsmid gekomen en die heeft hem bekapt en antibiotica gegeven en het heeft echt heel goed geholpen. ook moet je hem even een tijdje niet op het land zetten want dat is nu te nat. en al kan je zo veel middeltjes er op doen als hij dan op een nat land staat is alles voor niks geweest.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:47

ik zou de hoefsmid laten komen. die zegt dan wat je er mee moet doen. Miskien helpt teren! suc6

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:37

Inderdaad behandelen met Egyptische zalf. Ik gebruik altijd een oud spuitje (zonder naald natuurlijk) om het diep in de straal te kunnen krijgen. Enkele dagen herhalen en daarna goed teren. Ook dit doe ik weer met een spuitje. Zorg er in ieder geval wel voor, dat je paard in een droge stal staat en niet op een nat stuk land. Dat bevordert het herstel niet.

jennifer14
Berichten: 443
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:55

Hoi
Mijn pony had ook rotstraal en ik heb er een dierenarts bij gehaald die heeft mij zalf uit een tube voor geschreven en binnen 3 dagen was het weg. Jammer genoeg weet ik niet meer hoe het heet. Maar ik zo ff de dierenarts raadplegen!!!!
succes ermee