Wondjes ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Wondjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 22:01

Ik controleer me paardjes regelmatig op wondjes of afwijkingen en vandaag vond ik dit

Afbeelding

Afbeelding
Deze 2 is van cap 14 jaar ik weet niet wat dit is of hoe dit is gekomen want ze staan droog



Afbeelding

Afbeelding

Dit is van opatje


En nog vraagje cap heeft overal grote bultjes door de muggen is er iets wat ik hier tegen kan doen want ook die oude is nu beetje veel aan trappen tegen de vliegen of het komt door zijn wondje( laatse 2 foto's)



Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 23:41

Majolen schreef:
Ben je recent verandert van voeding?


Nee ze krijgen alleen gras en eventueel een appeltje wortel manedrin of komkomer


Oke dus bij jonge paardje heeft hij aan ze witte voetje ene droge plek wat is goeie middel aangezien ze dagelijks in land staan met hoog gras(

(Vandaga gemaaid)


En ik denkz elf ook dat opatje zich zelf open trapt door de vliegen
Maar soms twijfel ik ook op mijt? Die oude zijn benen zijn nog steeds
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de achter benen alleen en hij stamde vandaag beetje vaak weet niet of dit door de vliegen komt
Ook boven benen (flanken/hak) tegen elkaar schuren

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 00:13

SweetVanille schreef:
Beestje heeft vreselijke jeuk dus. Zou zsm de dierenarts even laten kijken en om een middeltje vragen.


Na het poetsen? Stopte het stampen wel? Maar ga wel even vragen om dierenarts te laten kijken naar beide paarden ook naar de hoeven

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 00:19

Punz schreef:
Ziet er wat mij betreft uit als mijt.
Voor op de korte termijn dierenarts vragen zodat je nu kunt behandelen ,en voor de langere termijn naar je voerbeleid kijken. Het kan zijn dat het gras te rijk is, waardoor het immuunsysteem wat van slag is geraakt en dan krijg te dit soort problemen.
Schraler voeren ( korter op het gras/ graasmasker/ niet meer op koeiengras maar paarden mengsel etc etc).



Dit paard staat al heel ze leven op gras (loopt altijd vrij buiten)
Ik weet niet of hij dit korter heeft gehad

Maar er werd eerst gezegt dat het oud winter haar was omdat ik het kon plukken maar dit betekend moet beide paarden laten na kijken?

En aangezien ik dit heb aangeraakt kan ik hier last van krijgen

Heel erg bedankt voor de reacties ik ga de hoeven en benen even laten na kijken

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 22:12

monsera schreef:
Als je alleen foto’s plaatst van het verharen. Krijg je andere antwoorden dan nu met deze extra foto’s met de mok plekken.
Ik zou nu ook veel meer aan mijten denken.
Terwijl ik bij de verhaar benen ook aan de wintervacht zat te denken.

Maar ja dat is ook het zeer lastige van foto’s en vragen op dit forum.


Het zijn 2 paarden ? De ene heeft mok en de andere heeft last van de verharing maar zoals ik vandaag zag zijn de witte schilfers bijna weg alleen hij heeft nog wat wondjes net aan boven bij e hoef

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 23:01

SweetVanille schreef:
Zijn dit die paarden van die boer waar hij geen geld aan wil besteden...?
En 1 met ataxie?

Toch echt die boer eens aan zijn verstand peuteren dat paarden geld kosten..



Stop met haten ik ga hier niet meer op in
Iedereen heeft wel eens problemen en het is of ene paard alleen of een paard samen dit ene paard staat al zijn hele leven er en gaat niet weg dat de boer door een melk tekort een maandje minder geld kreeg heeft iedereen wel eens


En dit zijn mijn vragen omdat ik me hier in wil verdiepen ik heb zelf nog lange weg te gaan naar dierenarts maar van tevoren dingen vragen mag en aangezien mijn school bijna niks in praktijk doet

Krijgen wij zulke dingen niet opschool vandaar dat ik veel vraag

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 23:13

ellepel schreef:
lees even mijn bericht?
sudocreme of zinkzalf er op en even kijken of het dan beter word.



Is uierzalf eventueel ook mogelijk
Daar hebben we potten genoeg van


En op dat mok plekje ga ik doe ik al maar op dat beetje bloedachtige wondje kan dat ook

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 23:21

ellepel schreef:
ja hoor,uierzalf is ook best te doen.
heel goed voor wondjes zoals dat, beetje er op en dan heelt het vaak ook mooier :j

Oke dat doen dan mok is al veel minder geworden gelukkig

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-21 01:08

mrie schreef:
Dergelijke plekken worden vaak veroorzaakt door zonneschijn op nat gras. De weerspiegeling in druppels water zorgt voor zonnebrand van de huid van op de hoefballen en in de koten. De huid barst en de wondjes veranderen vaak in mok. Voorkomen is lastig. Ellepel geeft een goed advies hierboven.


Het gras is nu gemaaid en kort dus dit zou nu geen probleem meer moeten zijn en ze stonden ook voor werd gemaaid op kort gras 1 of 2 dagen alleen dat was iets te kort en om dat bij te laten groeien staan ze nu op debgrote weide maar dan gemaaid gras


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Macen1995, nonnekee, valonka en 80 bezoekers