Kleine zwellingen boven kogel achterop het been, wat is dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Kleine zwellingen boven kogel achterop het been, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:55



Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:54

Heleennn schreef:
Slmt9 schreef:
https://www.123paarden.nl/nl/hyaloral.h ... gIkzvD_BwE

Interessant. Beide bevatten collageen, de hyaloral nog hyaluronzuur.
Is er dan sprake van mogelijk artrose? Want daar ken ik het van.

Zolang er niets gescand of gefotografeerd is, is er natuurlijk geen diagnose. Maar de kans op artrose is eigenlijk nihil bij mijn paard. Bij artrose verwacht je eerder ook moeilijker lopen, stijfheid, etc... Dat zou bij het kreupelheidsonderzoek dan ook zeker naar boven gekomen zijn vermoed ik. Mijn paard is nooit echt een schwungerige loper geweest, maar heeft wel gewoon een keuring bij aankoop gehad die volledig in orde was. Dus ik hou eigenlijk al 8 jaar lang rekening met het feit dat ze gewoon van nature niet veel souplesse heeft. Dat is altijd al zo geweest, dus voor mij niet meteen alarmerend. Ze is niet 'stijver' (klinkt ernstig, maar een vreemde ruiter zou dat bijvoorbeeld niet eens zien aan mijn paard) dan dat ze normaal is.


Ik moest met jouw omschrijving aan mijn paard denken. Drie jaar geleden op de foto wegens hb, toen zag de DA lichte artrose, passend bij de leeftijd. Mijn paard loopt geen pas kreupel en heeft van zichzelf veel souplesse. Sinds 2 maanden heeft hij alleen bij de hoefsmid moeite om zijn voet terug te zetten, na de houding voor hoeven uitkrabben. Naar voren niet.
Sinds twee weken valt het mij op dat de kogel erboven iets dikker is, maar nog steeds geen pas kreupel. Ik vermoed dat de artrose wat erger is geworden, maar je merkt niets aan hem, behalve bij de hoefsmid.

Het is maar een gedachtengang die in me op kwam, omdat de genoemde medicatie zo goed aan slaat.


Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Kleine zwellingen boven kogel achterop het been, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:49

Interessant! Thanks voor de update.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Celiien, Cowgirl83, Fly_high, Gaby, jitskenienke, MarjanB, moonfish13 en 70 bezoekers