Schiefel aan buitenkant voorbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Femke_Tweety

Berichten: 11942
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:08

xJolijn schreef:
Ik heb persoonlijk geen ervaring met ekyflogyl op een schieffel (wel voor andere blessure), maar naar wat ik gelezen en gehoord heb wordt dit vaker succesvol toegepast, zeker als het vroeg wordt gebruikt. Het is wel een heftig/pijnlijk middel.
Mijn paard heeft ook een schieffel aan de buitenkant van zijn voorbeen, al een oude (5+ jaar), opgelopen bij vorige eigenaresse. Wellicht loop ik op de zaken vooruit maar één tip die ik je mee kan geven mocht die schieffel (deels) blijven en je beenbeschermers wil gebruiken; kijk goed naar wat past. Zo wil mijn paard niet lopen met de 'standaard' peesjes of andere beenbeschermers met harde schaal. Dit drukt dan op de schieffel. Sowieso gebruik ik nauwelijks beenbeschermers, maar als ik ze gebruik, moeten het flexibele/flextrainers zijn. Het ene model en materiaal zit beter dan het andere, dat is ook even de voorkeur van je paard aftasten :)
Sterkte ermee, ik hoop dat de behandeling aanslaat!


Mijn ouwetje heeft een schieffel aan de binnenzijde van zijn voorbeen.
Ik reed hem altijd met, omdat de plek risicovol zou zijn bij opnieuw aantikken, en die kans is aan de binnenzijde van een been behoorlijk aanwezig natuurlijk.

Verder dezelfde ervaring als dat jij hebt, de beschermers komen nogal nauw. Want te hard, niet passend of drukkend irriteert op de schieffel, en dat is echt nogal een no go. Verder heeft mijn paard nooit last gehad van die schieffel vanaf dat ik hem gekocht heb. (hij had hem al toen ik hem kocht)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, fantj3, idion en 17 bezoekers