Grote wond voorbeen (ervaringen, boxrust?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:28

hier geen ervaring met wond op die plaats, wel aan bovenbeen van het voorbeen (net onder de schouder).
Paard mocht ook minstens 2 weken niet teveel bewegen en dus boxrust, omdat hij in een gesloten box erg onrustig was (echt nat van het zweeten veel rondraaien zelfs als zijn maatje in de stal ernaast stond met zicht op elkaar dmv tralies werd hij niet rustig) hebben we aan de schuilstal inde wei 2 linten gemaakt en hem in de schuilstal "box"rust gegeven. Hier was hij veel gelukkiger mee, werd rustig en ging zelfs liggend slapen.
We vreesden ook even dat hij aan het verband zou prullen, maar dit viel al bij al nog goed mee eigenlijk.

Mijn zus haar paard is wel eens door de trailer gezakt en hierbij een ferme wond op de knie van het voorbeen en achterbeen net boven de hoef. Die kreeg ook boxrust.

Boxrust is niet meteen paardwaardig, maar in sommige gevallen echt wel nodig. Die van mij moest dat omdat de wond anders steeds weer open zou gaan door de beweging van de spieren op die plek. (paard loopt normaal ook 24/7 buiten)

hier kan je mijn proces volgen, dierenarts gebruikte ook verbanden die vuil uit de wond trekken (kerlix). Alle gebruikte middelen staan ook vermeld in het topic
[MD] [VOLG] behandeling oedeemwond op bovenbeen
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 20-09-20 21:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Leef en laat leven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Freyr, NadjaNadja, nafkedemi, Trendiction, wiifke en 96 bezoekers