Paard zweet alleen op zijn benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lola19
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-16

Paard zweet alleen op zijn benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 13:10

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb mijn paard nu ongeveer 8 maanden. Het valt mij op dat hij vaak alleen zweet op zijn benen en niet op zijn hals.
Zowel tijdens training als nu met de hoge temperatuur.
Hij kan wel zweten op zijn hals, maar dat gebeurd niet vaak.
Zijn benen zijn nu (temperatuur buiten is nu 30 graden) bijv. kletsnat, met name de bovenkant. Zijn achterbenen zelfs tot halverwege zijn kont, maar zijn hals en de rest van zijn lichaam is kurkdroog.
Mijn andere paard heeft wel ‘gewoon’ een natte hals en borst.
Ik maak me niet echt zorgen, hij heeft verder geen andere gekke symptomen ofzo, maar ik vind het toch vreemd.


Lola19
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-16

Re: Paard zweet alleen op zijn benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 13:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij heeft nu net gerold, dus het zand plakt er nu een beetje op. Maar die donkere plekken zijn dus zweetvlekken en zijn hals is droog.


Lola19
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 15:06

Earth schreef:
Nou ik heb dat nog nooit gezien en het lijkt me niet goed. Wat het wel is, geen idee. Maar het hoort niet.
Leuk dier wel :)


Thanks
Ja apart he? Ik hoop dat iemand hier weet wat het kan zijn. Verder heeft hij geen klachten.

Lola19
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 21:12

Sintara schreef:
Heb je weleens z'n lichaamstemperatuur gemeten?


Goed idee, dat ga ik de volgende keer eens doen. Hij maakt totaal geen ‘zieke’’ indruk, staat gewoon lekker te eten en rent door de wei, maar ff de temperatuur meten kan idd geen kwaad.

Lola19
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 21:13

19wendy80 schreef:
Ik ben totaal geen deskundige, maar wij hebben ook een paard wat niet zweet op zijn hals.
Op zijn borst, flanken, onder dekje wel. Onder dekje is altijd, maar om op andere plekken zweet te creëren, moet je hem echt wel heel erg hard en lang aan t werk zetten. Of t moet warm weer zijn natuurlijk.

Maar zelfs met zijn wintervacht, die ook maar minimaal is, is het niet een super zweter

Klinkt wel hetzelfde als bij mijn paard...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Unleash en 33 bezoekers