Allergische reactie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Allergische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 22:28

Waar zal ik beginnen?

Rond eind juni begon mijn paard schilfertjes te krijgen bij zijn kont. We dachten wat van schimmel, maar niet helemaal zeker. Dus we hadden wat foto’s naar de DA gestuurd omdat we een paar dagen later naar Ermelo op vakantie zouden gaan. En de dag voordat we vertrokken konden we een shampoo ophalen die de huid hydriateert. Dus wij gingen op vakantie in Ermelo en hebben elke dag de plekken met de shampoo gewassen. Na anderhalve week begon het minder te worden en verdween het. Dus zijn we gestopt met de shampoo na een paar dagen later om zeker te zijn.

Toen na 2 weken kwamen we weer terug thuis en kwam hij weer in het normale routine zoals altijd.
Nu een paar weken geleden is het weer opgedoken, maar het lijkt veel erger, bij nog steeds beide kanten van zijn kont en onder de buik. Dus hebben we gister de DA laten komen omdat we ons toch wel zorgen begonnen te maken. Zij kon niet helemaal plaatsen wat het was omdat het zo symmetrisch aan beide kanten zit. Nu dacht ze een allergische reactie. Dus hebben we bloed laten afnemen en moeten we nu wachten.
Nu ben ik wel benieuwd of mede bokkers zoiets hebben gehad?
Is dit een allergische reactie of iets anders?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto’s zijn vorige week genomen, maar het lijkt alleen maar erger te worden :?

Jazz Oh Dear KZ



Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 23:05

Jorienn schreef:
Is er een biopt afgenomen?


Nopp, DA vond het niet nodig. Een schimmel komt niet terug en is kaler, een mijt is niet zo symmetrisch

Jazz Oh Dear KZ

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 22:16

Vandaag uitslag van de bloedtesten gehad
Afbeelding

DA zei bij bezoek dat als het nega was het eventueel voer kon zijn. Maar er is niks veranderd is voer sinds hij het heeft

Jazz Oh Dear KZ

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 23:17

daantjuhhh schreef:
Kmbly schreef:
Vandaag uitslag van de bloedtesten gehad
[ [url=m/RsI5L6.jpg]Afbeelding[/url] ]

DA zei bij bezoek dat als het nega was het eventueel voer kon zijn. Maar er is niks veranderd is voer sinds hij het heeft

Niks veranderd? Als in zelfde brok, zelfde hooi?
Brok wil namelijk ook wel eens van samenstelling veranderen.
Dan kan je jaren het zelfde merk voeren, en toch een verandering in voer hebben.


Had de stalhouder nog gesproken, stro is hetzelfde als toen hij er kwam staan, hooi ook nog steeds, hij kreeg hij de fokker wel kuil, maar heb niks gemerkt over de overstap naar hooi.

We gaan nu kijken naar een brok waarvan we zeker zijn dat er geen sporen zijn van haver om dat uit te testen, maar denk dat we er weinig mee kunnen

De plekjes zijn wel veranderd deze week, zal morgen foto’s maken, de ene kant vind ik veel rustiger en de andere kant worden echt korstjes voor mijn gevoel, merk wel dat hij schooner blijft(?) normaal sta ik uren te poetsen met al zijn poep vlekken en nu ben ik zo klaar

Jazz Oh Dear KZ


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithGigi, Majestic-12 en 50 bezoekers