Herstel hoefzweer: weken gaat niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Radiostilte
Berichten: 984
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:15

Jemawi schreef:
Ik heb een medische hoefschoen gehaald bij de ruitersportzaak, welke ze wel accepteert, maar zodra ik er biotex/water in doe is het weer drama en krijg ik 'm niet aan.


Ik weet niet wat voor hoefschoen je hebt. Maar kun je niet eerst de schoen aandoen? En dan water met biotex erbij gieten met behulp van een gieter(tje) of een klein plastic flesje. Ze zal vast even schrapen en proberen hem eraf te krijgen. Maar als de schoen goed zit moet ze die niet zo gelijk af krijgen. Misschien dat ze dan snel opgeeft? En als je toch weer een hoefzak probeert. Zal ik deze eerst om doen. En over de onderkant duc tape doen zodat je de zak wat meer beschermt en dan pas vullen.

Maar even iets anders. Heeft ze nu geen mok/kapotte kootholte gekregen door het weken en sommige hoefzakken met die touwtjes die je moet strikken om de kootholte heen kunnen ook gaan schuren etc. Dat ze daarom zo fel wordt nu?


Als dat allemaal niet werkt kun je wellicht hoefverband van animalintex gebruiken. Deze weken in water met biotex. En die in de schone hoef plaatsen en met hoefverband op zijn plek houden. En dan weer duc tape over het verband aan de onderkant zodat die wat langer heel blijft. Eventueel kun je met een gieter ofzo proberen om het verband en dus ook het hoefverband weer nat te maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jaap_2005, SentiBot en 66 bezoekers