Spuitmest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:46

ja hier ook vaak hoor op voordroog.
nou heb je daar in wel erg veel verschil,maar als er ook maar iets te nat is dan gaat mijn merrie er ook van aan de dunne.
op hooi is het meteen over.

je kunt nog kijken of je een probiotica kunt geven om te kijken of je de darmflora kunt verbeteren, want daar zit net het probleem.
maar als het even kan toch op hooi zetten :j



ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:29

Sharel schreef:
Dank voor jullie reacties!

Helaas is het niet mogelijk om het voordroog te vervangen voor hooi. Haar weidegenoot is allergisch voor schimmels en stof in het hooi. Ik zit een beetje met een dilemma :+
Probiotica ga ik bestellen.


nou, heel toevallig staat mijn merrie nu apart met mijn ruin en die heeft copd
en hij eet van haar hooi mee, is super mooi spul en heb er geen stof of schimmel in kunnen ontdekken.
maar ik snap je wel, mijn paarden lopen ook liever bij de anderen dan apart op een stukje, maar het is even niet anders. en ja ik heb er extra werk van.
hooi natmaken kan inderdaad ook nog.

op zich is iets dunne mest geen ramo.
maar op het moment dat het waterdun word worden de voedingstoffen niet goed opgenomen uit het voer,krijg je tekorten, gaat het paard afvallen en kun je daar weer problemen mee krijgen.
oh en met nog meer pech krijgen ze er een darmontsteking bij en worden ze echt flink ziek.
toch proberen of je hooi kunt regelen

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 07:53

geerke schreef:
Bijzonder...paard is in april voor het laatst ontwormd en niemand komt er hier op dat het wel eens bloedwormen zouden kunnen zijn?Dat vind ik ernstig :n



ik snap jou wel, maar ik heb er meerdere paarden inclusief mijn eigen ruin mee gemaakt die echt vol met bloedworm zaten en de meest mooie mest ooit hadden.
als er bij voordroog dan dunne poep is denk ik uit eigen ervaring eerst aan het voordroog.
gaat het op hooi dan nog niet beter dan zou het tweede advies ontwormen zijn.


pandora bloed laten checken op bloedworm is ook niet ronduit duidelijk.
want bij bepaalde waardes kan er een parasieten besmetting zitten, maar welke parasiet dat is kunnen ze niet duidelijk zeggen. dus ben je nog niet zeker. ( zo is mij verteld)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: darkadia, Marigo en 37 bezoekers