Healy ( resonantie)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 10:01

Af en toe kom ik het tegen op Facebook.
De Healy.
Ik snap niet hoe het werkt en twijfel ook of het überhaupt werkt maar vindt er nog niets over terug op bokt.

Zijn er hier gebruikers, ervaringen?
Vind er sowieso niet zoveel over terug..

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:45

Ik heb het vorig jaar eens voorbij zien komen. Ik vind het vooral geldklopperij omdat het echt ontzettend duur is.

En als je wil weten hoe duur, nou zo duur.

Afbeelding

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 12:14

Wauw. Wat een bizarre bedragen zijn dat

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:41

Waarom zou je zo'n apparaat willen?

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:47

:wow: Voor dat geld kan ik ook 2 weken healen op een tropisch eiland.

Wat doet dat ding eigenlijk?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:52

Even gekopieerd:

Citaat:
De Healy is een klein apparaatje (5 bij 5 cm) dat frequenties stuurt naar je lichaam, een soort bioresonantie voor thuis. Net als bij andere holistische geneeswijzen geeft de Healy je lichaam een zetje met de juiste frequenties, zodat je zelfgenezend vermogen wordt geactiveerd.

De Healy is mede ontwikkeld door Marcus Schmieke en Nuno Nina. Marcus Schmieke is onderzoeker en filosoof en wilde de techniek van de TimeWaver die veel therapeuten gebruiken bij de bioresonantie, toegankelijk maken voor iedereen. Nuno Nina is directeur van een kliniek en behandelde wereldwijd in 7 klinieken mensen met de frequenties die in de Goudcyclus zitten.

De Healy is een medisch device en dus goedgekeurd en gecertificeerd. De officiële tekst is: “Healy is een medisch product voor de behandeling van chronische pijn, fibromyalgie, skeletpijn en migraine en voor de ondersteunende behandeling van psychische aandoeningen zoals depressie, angst en daarmee verbonden slaapstoornissen”. Over andere klachten mag ik geen uitspraken doen, vanwege deze medische certificering. Wel zijn er verschillende Facebookgroepen waarin ervaringen met andere klachten worden gedeeld.

https://mariekeglasbergen.nl/healy/

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:55

Als je op bovenstaande site leest wat je bij de verschillende pakketten krijgt lijkt me dit geldklopperij :o

Bij de duurste van ruim 2500 euro:

39 Bach bloesems
42 Homeopathische middelen (welke dan???)
76 animozuren
68 Australische bushflowers (wat doet dit?)
Alaska edelstenen elixers (wat?)
I-Ching (Een zogenaamd orakel met virtuele munten :=)
27 Schuessler Zouten.

Aura Module.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:58

Oh je bent me net voor. En ik was ook op haar pagina.

Klinkt mij vooral als :



Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:00

Haha ja idd. Ik heb alle dingen die onbekend klinken even opgezocht en ik kom niets tegen waarvan ik denk: "Goh, ja dat klinkt wel plausibel" :+

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:02

Dat alles uit trillingen bestaat is nog wel plausibel.

Maar ik denk dat je voor dergelijke prijs weinig mensen met ervaring zult treffen.
Valt niet onder - wil ik wel eens proberen kan dat geld wel missen als het niks is- .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:16

Ik kom wel reviews tegen maar die klinken net iets te gelikt en te bejubelend.
Maar als het apparaat ook echt werkt, kun je wel weer besparen op andere zorgkosten :+

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:23

Duurt dan wel 5 jaar voor ik dat ding eruit heb. 5x 400 euro eigen risico. (ff naar boven afgerond)

DEnk dat ene vakantie op ene tropisch eiland ook wel werkt :D

Olympia96

Berichten: 3296
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:52

Wat mij vooral stoort is de agressieve verkooptechniek erachter. Ik ben ook meerdere keren benaderd en werd er kriegel van. Blijkt dat je zo’n ding alleen via de persoon kan kopen die je benaderd heeft (zal wel op commissie basis gaan).

En ik heb een aantal jaren voor een soort guru gewerkt (jaja) en die zag ik er ook al te koop mee lopen. Dat was voor mij de bevestiging dat het vooral commercieel een heel interessant hebbeding is voor mensen die niet al te sterk in hun schoenen staan (hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot nu, maar ik heb te veel gezien en meegemaakt op dat vlak).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:58

Ik vraag me ook af op welke fronten dat ding "medisch gekeurd" is?
Ik bedoel: ik kan het ook wel keuren maar of je daar nou waarde aan moet hechten is een ander verhaal :+

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:12

Kan je beter op klankschalentherapie gaan :D

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:14

Het ding is over een 510(k) toegelaten op basis van equivalentie met ern ander product. Het andere product waarmee ze vergeleken hebben is een apparaat met TENS functie ter behandeling van pijn. De Healy heeft enkel zwakke pulsen en geen TENS.

De indicatie op de website is zwaar mislijdend. Ze hebben de FDA 510(k) registratie gedaan op de volgende indicatie:
Indications for Use (Describe)
The device is designed to be used for temporary relief of pain associated with sore and aching muscles in the shoulder, waist, back, arms and legs due to strain from exercise or normal household work activities and for the symptomatic relief and management of chronic, intractable pain and relief of pain associated with arthritis.

Ze hebben wel braaf alle veiligheidsnormen gevolgd maar ze hebben dus absoluut 0,0 bewijs geleverd dat het ook daadwerkelijk wat doet. Dat het iets zou doen is puur gebaseerd de vergelijkbaarheid op het andere TENS device.

Link naar 510(k): https://www.accessdata.fda.gov/cdrh_doc ... 191075.pdf

Ik neem aan dat ze op dit moment in Europa nog onder MDD zelfdeclaratie op de markt zijn als klasse 1 waarbij het dossier niet specifiek ingezien wordt. Als ze dadelijk over moeten op MDR dan zal dat waarschijnlijk een klasse 2a worden en zullen ze iets van klinisch bewijs moeten gaan leveren maar als ze slim zijn zitten ze nog tot 2024 onder hun MDD certifikaat.

Onder MDR kunnen dadelijk valse (off-label) claims zoals ze nu doen in het promotie materiaal strafbaar gesteld worden. Nu is dat nog niet echt goed mogenlijk.

Ze hebben overigens ook een disclaimer op de site:

Notice: In Europe Healy is a medical device for the treatment of pain in chronic pain, fibromyalgia, skeletal pain and migraine, as well as for the supportive treatment of mental illnesses such as depression, anxiety and related sleep disorders. All other applications of Healy are not recognized by conventional medicine due to lack of evidence in the sense of conventional medicine.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 14:53

Ik kom er dus veel posts van tegen op m’n Facebook van bepaalde paarden mensen.
En ik twijfel dus zelf ook enorm aan de werkzaamheid, daarom was ik benieuwd of mensen t kenden

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:14

Lol ik kreeg vanmorgen zowaar ruzie over dit apparaat op Facebook omdat ik vroeg waar ik die wetenschappelijke bewijzen kon vinden waar het mee aangeprezen wordt. Toen ineens was m'n 'toon' niet oké waarmee ik dat vroeg ‍♀️... Ja zo kan ik 't ook mooi vertellen.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:27

Ik ga er vanuit dat ze marketing technisch handig zijn. Als ze nu genoeg mensen vinden in de komende 4 jaar die er wel warm voor lopen en als er geen veiligheidsproblemen zijn (wat ook niet het geval zal zijn) dan krijgen ze de etische goedkeurig uiteindelijk wel voor een kleine werkzaamheidsstudie. Dan is het daarna enkel nog een zaak dat ze handig zijn met statistiek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:05

Als ik het stukje van Sizzle lees is het dus idd een hoop gebakken lucht en vooral veel dure woorden en goede marketing.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:38

Ook ik kom het tegen op facebook, bij collega-masseurs. Een persoon werkt met healy in samenwerking met een kliniek, waarbij de dierenartsen dus ook positief zijn. Dit vond ik wel vertrouwen geven, dus daarop verder gekeken en gevraagd. Wilde eens mee kijken bij een behandeing, maar deze persoon woont aan de andere kant van het land...doe ik niet effe tussen mijn werk door :')

Ik had het nog niet zo ver uitgezocht als Sizzle, maar waar ik wel over viel was het stukje verkoop alleen bij personen die al met Healy werken. Klinkt mij als piramide-toestanden. En ongeacht hoe goed iets werkt: daar krijg ik jeuk van.

Conclusie: ik blijf nog wel even vanaf de zijlijn kijken..

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 17:40

Denk dat we dezelfde personen volgen Juut.
Ik ben sceptisch.
Lees wel mooie ervaringen maar Toch.
Ook via pb wel wat gekregen en vind het jammer als
Mensen zich hier niet vrij voelen dit te durven melden.

Wat niet wegneemt dat ik het zelf niet overweeg trouwens, het is mij nog net eventjes te vaag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Healy ( resonantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:45

Ik vraag me af wat de garantie is dat zo'n ding werkt.
Stel: het doet niet wat je er van verwacht; krijg je dan je geld terug?
Want even 2000 euro investeren doe je ook niet zomaar.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:11

Is dit nou een apparaat? Want hierboven staan wat dingen opgesomd en sommige planten hebben wel medicinale werking, maar dit is toch een apparaat? Ik snap niet echt hoe dit zou werken? Oke ik lees iets over frequenties naar cellen, klinkt mij vaag. Misschien is het als een placebo dat je dan geloofd dat het werkt? Zou het werken om m'n trillende Playstation controller tegen m'n hoofd te houden? Of luisteren naar verschillende muziekzenders, zitten toch op verschillende frequenties.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:16

Bij chronische pijn kunnen electromagnetische pulsen soms verlichtend werken. Dit kennen veel mensen wel onder TENS apparaten. Dit is in feite (eigenlijk letterlijk volgens hun eigen declaratie) een aftreksel van dat principe waarbij de TENS pulsen weggelaten zijn en wat indicaties bijverzonnen zijn.
Het is dus waarschijnlijk rete veilig in gebruik. Er zullen vast wel mensen tevreden zijn, er zijn immers ook mensen tevreden met de biostabiel.