Zwakke achterkoten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Zwakke achterkoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 10:42

Toen ik hem ging halen wist ik dat hij zwakke achterbenen had... Ik heb Denver uit redelijk zware verwaarlozing gehaald met hoeven die enorm veel te lang stonden en achterbenen die iets misvormd zijn door met zijn 2 jorige leeftijd nooit buiten een stal te hebben gestaan. Ook een zwakke rug heeft hij hierdoor.
Door zijn uniek karakter ( zo'n een lief, speels en expressief paard ben ik nog nooit tegengekomen).
Als 2 jarige hengst kan ik met hem alles doen, overal komen niets is een probleem en niets is te eng voor hem.
Hij is nu al bombproof en heeft zo'n meewerkend karakter en loopt mij in de weide overal achterna als een hondje...
Ik vond het gewoon zo'n zonde dat hij door zo'n slechte start zo'n beroerd lijf had.
En na overleg met onze dierenarts die ook osteopaat is hebben we hem toch opgehaald.
Onze dierenarts was positief dat met wat extra liefde en vooral een vrije uitloop en wat gerichte training op zijn zwakke rug en beenwerk hij een ideaal recreatie paard zou worden.
Sportpaard hoeft hij van mij niet te worden, dit zou ook geen goed idee zijn. Zeker springen heeft de dierenarts afgeraden (maar ik ben een recreatieve dressuur ruiter) dus springen gaan we niet doen.

Nu zijn we erg opzoek naar een goede hoefsmid (hij heeft linksachter een nogal rechte hoef) die iets meer aandacht nodig heeft als de rest. Nu hadden we in overleg met de dierenarts een nieuwe hoefsmid geprobeerd. Toen deze langskwam, had zij het over weke achterkoten bij hem, wat ik ook wel zie. Maar vertelde ons dat meeste paarden hiervoor op relatief jonge leeftijd voor worden ingeslapen en dat ze niet oud worden. Nu had onze dierenarts hier zelf niets van gezegd. De hoefsmid had ergens nog wel hoop dat het wat zou wegtrekken omdat hij nog zoveel zou groeien.
Ik wou hier naar de meningen vragen?
Rijden zal voor ons nooit een hoofdzaak zijn, maar ik wil Denver wel een lang en goed leven kunnen heven. Als dit zonder ooit op met te rijden is, is dat goed voor ons maar ik wil hem wel oud zien worden...
Het is zo'n bijzonder dier.

Afbeelding

Afbeelding

Van hem volledig in stand heb ik geen goede foto's

Afbeelding


Afbeelding


EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 10:56

Kelly_ann schreef:
Dat hij wat week gekoot is is denk ik je minste probleem.

Zijn rug is zorgelijke, hij is twee zei je?

Klopt dit is nu al wel veel beter, de foto van hem helemaal is de eerste dag dat we hem hadden. Maar ja hij heeft een weke rug is ook bevestigd door de dierenarts maar zou nog voor een stuk wegtrekken zei hij.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 10:58

Sintara schreef:
Oef ik vind hem er wel heel bijzonder uitzien. Hoelang heb je hem nu? En hoe loopt hij?

we hebben hem iets meer dan 2 maanden nu.
Momenteel heeft hij zich nogal hard bezeeerd op de weide met nat weer hard uit geschoven. Maar hij loopt wel steeds zuiderder.
De eerste weken dat we hem hadden liep hij heel onzuiver vooral op de steile hoef.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Re: Zwakke achtetkoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 11:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn foto's van nu net bij het voeren.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 11:10

Skippy01 schreef:
Kelly_ann schreef:
Dat hij wat week gekoot is is denk ik je minste probleem.

Zijn rug is zorgelijke, hij is twee zei je?


Pfoe, ja, die rug vind ik ook wel opvallend en eng voor een jong dier... Dat vind ik wat meer dan 'een zwakke rug' zo op die foto. Kan volledig pijnloos zijn overigens hoor, maar een 'ideaal recreatiepaard' zie ik hier nu niet staan op de foto. Ook een recreatiepaard moet gewoon gezond genoeg zijn om een ruiter te kunnen dragen.
Is de dierenarts er nog opnieuw bij geweest sinds hij bij jou is? osteopaat ook nog een keer daarna? Wat zeggen die van de eventuele progressie van de rug en van de beenstand nu de zorg beter is?

Dierenarts is dezelfde als de osteopaat. Maar die is ondertussen al 3 keer terug langsgeweest. En vond zijn rug inderdaad heel week. Vond wel dat er al verbetering was en raadde ons aan goed te trainen op zijn rug later. Nu weet ik het zelf niet zo goed, omdat mij dus verteld is dat we later gewoon kunnen rijden maar wil dit niet doen als dit teveel invloed gaat hebben op zijn rug en of benen. Wil hem liever lang pijnvrij hebben zonder te rijden als dat ik hem hierdoor vroeger zal moeten afgeven. Heeft nergens pijn wel niet, maar wil wel dat dit zo blijft...

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 11:22

_Penotti schreef:
Ik zou dit paard eens in de opfok zetten.
Wel een goede opfok met veel ruimte waar altijd gras is en hij zo flink kan eten. Niet alleen maar hooi.
Maar met een groep jongeren ook steeds word uitgedaagd te spelen.
Spelen en rennen daar word een paard sterkt van op zijn eigen niveau.

Helaas is opfok niet mogelijk voor ons :/
Hij heeft wel een maatje, die is ietsje ouder maar speelser als hij. Hij staat nu constant buiten in onze paddock aan huis. Omdat hij is uitgeschoven en zijn knie hierbij heeft bezeerd blijft hij voorlopig even aan huis. Als dit wat beter is verhuizen ze samen naar een grote weide die speciaal is ingezaaid voor paarden. Daar kijken we voor hem hard naar uit hier gaat hij waarschijnlijk tot de winter blijven staan en dan verhuizen ze naar een ietsje kleinere weide omdat de andere s winters overloopt. Maar nu heeft hij wel al veel meer beweging, voor hij zich had bezeerd crosste hij heel de paddock rond. Onze paddock is ongeveer 1000 vierkante meter.


EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 11:28

Duhelo schreef:
In die benen zou ik mij geen zorgen maken. Haal er een goede bekapper bij die de voeten netjes kan bekappen (ik zou voor een goede ijzerloze bekapper gaan), en dat komt wel goed. Mijn 6 jarige merrie staat volgens mij zelfs weker op de koten.

Die rug daarintegen, in deze situatie is dit absoluut geen rijpaard. Een goede training zal dus van tel zijn.
Ik zou met deze academisch aan de slag gaan, dwz: dressuurmatig grondwerk. Nu beginnen met de basis (wijken voor druk, uit je ruimte blijven), en straks als die 3 is starten met werk vanaf de grond om eerst eens te zien om in een horizontale balans te raken en te kijken wat die rug van daaruit doet. Ik zou er zeker niet gaan opzitten voor die 6 is, maar in de komende jaren wel gaan werken aan bespiering, training en achterhandgebruik en kijken wat je eruit kan halen. Mits je het waard vind uiteraard. Andere optie is hem gewoon als weidepaard te houden en nooit aan het werk te zetten, zolang die goed loopt is dat op zich ook prima, maar wel een dure grasmaaier.

Dit doen we al, het wijken voor druk en uit mijn ruimte blijven. Dit doet hij ook super goed. Ik wou zowiso niet met hem rijden voor zijn rug beter was. En hem helemaal laten uitgroeien, met zijn slechte start leek het mij ook logisch dat hij wat extra tijd zal nodig hebben.
Ik heb zijn vader en moeder gezien bij zijn fokker en aangeboren is het zeker niet... Die hadden een erg mooie rechte rug...
Rijden is geen hoofdzaak voor mij, maar het zou wel fijn zijn als we wat kunnen wandelen en eventueel een beetje dressuurmatig kunnen rijden. Om hier veel werk en moeite in te steken is geen probleem hier was ik me al van bewust toen ik hem oplaadde.
Ik wist dat we een lange weg zouden moeten afleggen.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 11:36

Kelly_ann schreef:
Ik zit nog eens naar je foto's te kijken, en je weet echt zeker dat hij twee is.

Kijk eens naar zijn voortanden, wat zie je?

Ja dierenarts en tandarts hebben het bevestigd

Wij zijn ook naar hem gaan kijken toen hij 1,5 was. Naar huis gegaan kon hem niet uit mijn hoofd zetten en dan met dierenarts terug gegaan. En de derde keer gingen we hem normaal halen, maar door corona ging dit dus niet en heeft hij daar nog 4 maanden moeten staan voor we hem mochten halen van de fokker. In die tijd was hij ook wel enorm gegroeid hoor. Ook sinds de tijd dat ik hem heb zijn er al wel wat cm's bijgekomen.
Laatst bijgewerkt door EvaArt op 29-07-20 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 12:01

We zullen dan wel zien hoe het loopt.
Normaal als zijn knie beter is gaan ze samen naar de weide. Die is ongeveer 6500 vierkante meter. Netjes ingezaaid.
Ze zijn wel maar met twee, opfok is niet mogelijk omdat mijn andere dan alleen staat en die kan echt niet alleen... Misschien wil ik nog wel een derde jonge aanvulling voor hem maar dat gaat nog wel even moeten wachten.
Ze zijn op korte tijd wel enorm aan elkaar gehecht.
Ik heb zelf 2 weides en een paddock aan huis dus hem in opfok zetten is moeilijk omdat ik mijn andere dan alleen zet en zelf dan eigenlijk zoveel plek heb. In de winter gaan ze naar onze tweede weide die is wat kleiner.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 12:03

RianneH schreef:
Ik begrijp nog steeds niet zo goed het verhaal achter dit paard overigens. Hij komt van de fokker af? Waarom heeft ie hem op stal gehouden al die tijd? En waarom heeft ie hem verkocht?

Hij komt inderdaad van de fokker af. Weet zelf zijn verhaal ook niet goed. Maar hij stond daar in een vrij kleine stal en door zelf wat gerichte vragen te stellen, kwam ik erachter da hij niet veel buiten kwam en altijd op stal stond.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 16:07

Ik ga hem tot volgend jaar op onze weides laten staan zodat hij nog wat kan verder groeien om dan volgend jaar hem op de foto te zetten voor we verder gaan trainen op zijn rug met professionele begeleiding.
Volgende zomer gaat hij dan wel voor alles eerst op de foto en daarna kunnen we volgens advies van de dierenarts verder.
Maar vanwege zijn leeftijd denk ik da hij best nog een jaartje eindelijk paard kan zijn, hoop dat dit hem al goed deugt gaat doen.
Volgend jaar zien we dan wel verder vanuit de foto's.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Re: Zwakke achtetkoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 16:46

Opfok is niet mogelijk, dan staat mijn andere alleen en dat kan hij echt niet. Maar inderdaad ik wil hem echt eerst even laten bekomen wat aansterken even paard zijn.
Dat heeft hij nooit kunnen zijn, nu staat hij met 1 ander iets ouder paard, wel een energieke. Maar geen dat teveel van hem zou kunnen vragen.
Hij heeft zich nu al enorm verbroken met spelen met mijn andere pony, waarschijnlijk omdat zijn bespiering amper toelaat om echt te kunnen spelen... Rustig opbouwen en volgend jaar kijken we wel verder met foto's dan.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 17:00

Femke_Tweety schreef:
Het wordt hier onderhand wel erg fel.

TS heeft een pony die duidelijk fysiek niet perfect is. Zd heeft hem nog niet lang, het dier staat buiten, wordt goed gevoerd want opknappen is de bedoeling en hij heeft een soortgenoot om mee samen te staan.

In principe meer en meer dan prima dus.

Opfok is geen optie, wordt duidelijk aangegeven en lijkt mij ook gewoon prima een eigen keus van iemand.

Dankje..
Ik wil echt goed doen voor hem...
Maar kan ook mijn andere pony niet zomaar in de kou laten staan...
Hij staat nu ook al mankt van uit te schuiven tijdens het spel met mijn andere pony. Die wel heel wat ouder is dan hij, en zeker 10 cm kleiner is... Wil niet weten hoe dat in de opfok zou zijn tussen allemaal jonge wilde mannen van zijn leeftijd..

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 18:17

troi schreef:
Katisa schreef:
Lees je eens in op DSLD, daarbij zakken de koten ook steeds verder door en worden de spronggewrichten steeds steiler. Een echo van de achterste pezen zou dat kunnen bevestigen. Het is in NL nog niet zo bekend, maar dit lijkt een typisch beeld.


Bovenstaande is een verstandige stap!

Sterkte met dit dier! Zou je hem ook puur als weideversiering willen houden? Het zou me niet verbazen als rijden te zwaar gaat zijn voor hem namelijk. Dus daar moet je wel rekening mee houden.

Zoals ik eerder aangaf is rijden geen hoofdzaak voor ons, maar een blij en gezond paard wel.
Rijden zou fijn zijn, maar blijkt hij over enkele jaren nog steeds hiervoor niet geschikt dan blijft hij alsnog gewoon bij en zoek ik wel een ander rijpaard.
Heb hem gekocht voor zijn karakter en omdat hij anders waarschijnlijk op de slacht zou eindigen aangezien niemand zo'n tweejarige zou kopen. En dat vond ik zonde voor hoe hij van karakter is.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 18:47

Hevonen schreef:
Eens dat ook zijn rug er slecht uit ziet, maar hij is als geheel erg onbespierd, denk dat er heel veel aan te verbeteren valt; zou niet direct wanhopen. Die voet moet wel gecorrigeerd, hopelijk kan dat, anders krijgt hij schade.

Veel succes met hem!

Ben wel beetje aan het wanhopen nu.. Al gewoon voor hem een pijnloos leven te geven...
En het is wat zoeken met een hoefsmid.. We hebben er al verschillende meten komen... De een zei dat het niet ging, de ander dat het geen probleem was en we het er wel uitkregen en de ander had het alleen over zijn zwakke achterkoten, maar niet zijn steile hoef.. Dus weet niet zo goed waar we daarin nu staan.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 19:19

mala26 schreef:
Heel eerlijk, ik zou voordat je überhaupt verder gaat puzzelen met die voeten die rug op de foto willen hebben. Een 2 jarige hoort er zo niet uit te zien. Nog eerlijker ik zou hem hebben laten staan en niet eens gekocht hebben.

Ik weet niet waar je vandaan komt en wat je verder wil besteden aan dit paard maar ik zou meteen naar echt een goeie hoefsmid gaan en bvb broertjes nasseau naar laten kijken.


Ik ben zelf van België. Heist-op-den-Berg. En een geluk voor denver dat ik hem dit wel waard vond :)

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 19:35

mala26 schreef:
Absoluut en vind het top dat je zo je best voor hem doet.
Ken helaas geen smeden in België maar misschien van nasseau een belletje geven en vragen of hun in België iemand kennen die ze echt aan kunnen raden.

Ja, iets aan hem trok me toch over de streep hem mee te nemen. En iedereen die hem in het echt ontmoet geeft me daar ook gelijk in, hij is echt heel bijzonder.
En ja jammer dat de Belgische forums zo uitgebreid niet zijn als in nl, ik vind het ook niet erg wat meer te betalen voor een smid dat hem tenminste echt kan helpen...

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 20:37

Duhelo schreef:
Ts: contacteer Wesley De Candt. Hij is top en neemt graag probleemgevallen op. En anders kan hij je zeker doorverwijzen.

Ik heb hem net even gegoogled en kom bij iemand uit Duffel uit, dit gaat over dezelfde persoon?
Want dan zal ik hem zeker eens contacteren.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 20:40

ellepel schreef:
ik ga volgen.
ben heel benieuwd hoe hij uit gaat groeien.
wat fijn dat je hem die kans wil geven. +:)+

ik denk aan dsld/espa als ik de stand van zijn achtervoeten zie.
wel goed om een en ander goed uit te laten zoeken.
hopelijk komt het in orde :j

Ik ga dit zeker eens aanhalen volgende keer als onze dierenarts komt en dit met hem bespreken.
Hij verdient die kans ook gewoon. In mijn ogen elk paard, maarja dat is financieel niet haalbaar :')

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 20:44

Dan zal ik hem zeker eens contacteren. Want een goede hoefsmid en vooral iemand dat ook echt begaan is met hem. Want onze eerste was een goede maar toen hij mank stond heeft het ons meer dan een week gekost om hem nog maar aan de telefoon te krijgen... Ik wil graag ook iemand dat verstand heeft van zaken en begaan is met zijn klanten.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 21:21

Katisa schreef:
Je reageert niet op mijn en een andere opmerking over DSLD, op facebook zijn daar een paar goede groepen (wel in het Engels) waar je veel advies kunt krijgen. Als het dat is, dan kun je je behandeling en onderzoeken erop aanpassen. En uiteindelijk veel geld besparen. Die rug zou ik me voorlopig niet druk om maken, ondanks veel geroep hier.

DSLD is een aangeboren afwijking waardoor de pezen steeds verder zullen oprekken, helaas is er geen genezing mogelijk en zal het verder verergeren. Wel zou je hem met de juiste hulpmiddelen nog een aantal jaren op de weide kunnen gunnen.

Het lijkt me een bijzonder dier, je hebt gelijk dat hij een kans verdient. Maar dan wel pijnvrij, als hij nu kreupelt af en aan is dat helaas niet het geval.

Ik dacht dat ik wel had gereageerd dat ik het zou bespreken met mijn da? Of was het op iemand anders weet het niet zo goed. Maar ging wel over dsld.
En ga hier zeker eens achter horen.
Hij staat nu wel mank vanwege heel andere redenen als zijn bouw. Is uitgeschoven en gevallen op de weide bij zware regen. Hier is een echo van geweest en heeft zijn kniebanden verrokken.
Verder liep hij onregelmatig vanwege zijn steile hoef, maar dat is bijna verdwenen doordat hij bij mij wel bekapt wordt en bij de fokker niet.
Voordat hij was gevallen begon hij juist heel ruime en mooie gangen te vertonen. Nu nog steeds, tot hij een bocht neemt en zijn kniebanden draaien, dan mankt hij door zijn verreking. Omdat het ging over zijn been met de steile hoef heb ik direct een echo laten maken. Maar staat niet in verband met zijn bouw(toch niet direct, indirect zal het wel zijn omdat dit been zwakker is dat het door de val dan ook bezeerd is geraakt)

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Re: Zwakke achtetkoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 21:48

Wat ik over dsld vind is voornamelijk dat het een erfelijke aandoening is. Vader en moeder hadden geen van beide zulke stand van benen, noch volle zuster. Ik zal het zeker met de dierenarts bespreken als optie.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 22:01

Focussed schreef:
De stand van de koten achter deden mij ook direct aan DSLD/ESPA denken.
Tevens vind ik hem voor ook erg lang en week gekoot. Ik zou als eigenaar daar wel meer zekerheid over willen hebben, voor je er minimaal nog een jaar kosten aan onderhoud aan kwijt bent en daarna tot de conclusie komt dat het dier niet geschikt is voor jouw doel. De prognose bij DSLD/ESPA is erg slecht helaas.

De adviezen om er mee aan de slag te gaan zou ik persoonlijk ook niet durven tot ik zekerheid zou hebben over wat er zich afspeelt in die peesschedes.

http://matildebrandt.no/blogg/2017/01/dsld-espa/

[ Afbeelding ]


Ons doel is hem oud laten worden. Als dit als weide versiering is dan is dit zo dit is voor ons geen probleem. En ik ben van plan hem tot volgend jaar de rust op de weide te geven in met zijn oudere maatje. Hierna ga ik foto's laten nemen van zijn hele lijf en hiermee gaan we uiteindelijk dus verder.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Re: Zwakke achtetkoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 10:35

Ik ga inderdaad een goede smid zoeken, is zowiso een must slechte hoeven of niet.
Verder ga ik hem alle liefde en zorg geven dat hij nodig heeft en het afwachten.
Blijkt hij niet te berijden is het goed voor ons. Kan hij aan de hand mee. Onze andere pony is ook niet meer berijdbaar en geen haar op mijn hoofd dat denk hem weg te doen.
Ik ga alles op alles zetten hem een kwalitatief leven te geven zonder pijn en rest zullen we wel zien.
Rijden is mooi meegenomen maar geen must. Dus we zien wel waar we komen.

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 13:28

dresjoepie schreef:
De tip van ontwormen is al gegeven maar ik snap dat je bij zoveel reacties er weleens overheen kan lezen! Is je paard al ontwormt? Aangezien de "dikke hangbuik en de weinige bespiering zou ik eens een mest en bloedonderzoek laten doen! Die dikke buik die aan zijn rug hangt kan ook niet fijn zijn voor zijn rug!

Je zou al wel oefeningen kunnen doen met een wortel om te strechen en de rug en schoft lift te maken!
https://www.youtube.com/watch?v=V7ojAmYBLjE

https://www.youtube.com/watch?v=DPAte1xWong

Paard is ontwormd ja, en we gaan nog een mestonderzoek doen om te zien of dit effectief is geweest


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler, Irma77, LisaaSophie, MissyNr1, Roosje01 en 35 bezoekers