Zwakke achterkoten

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:09

Heeft een slechtere rug dan de mijne. En die is 26.

Dit dier ziet er op de foto's uit alsof het veel ouder is dan 2.

Die hoef is niet geweldig (vriendelijk uitgedrukt) maar hoeft volgens mij niet belemmerend te zijn voor gewoon licht werk, mits goed onderhouden. De rug/lendenen vind ik echt een ander verhaal.

Femke_Tweety

Re: Zwakke achtetkoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:50

Het wordt hier onderhand wel erg fel.

TS heeft een pony die duidelijk fysiek niet perfect is. Zd heeft hem nog niet lang, het dier staat buiten, wordt goed gevoerd want opknappen is de bedoeling en hij heeft een soortgenoot om mee samen te staan.

In principe meer en meer dan prima dus.

Opfok is geen optie, wordt duidelijk aangegeven en lijkt mij ook gewoon prima een eigen keus van iemand.

Femke_Tweety

Re: Zwakke achtetkoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:36

En als het inderdaad een bindweefselaandoening is (wat dsld is, als ik het goed gelezen heb) dan zullen banden helaas wel ook veel eerder en veel ernstiger verrekken.

Dus dan zou een paard zonder die aandoening bijvoorbeeld ietsjes oprekken en twee dagen wat minder lopen, terwijl het bij een dsld paard ernstigere verrekkingen en ernstigere en langdurigere kreupelheid kan geven.

Ik had overigens nog nooit van de ziekte gehoord, ik heb even uitgebreid gegoogeld. Wat dat aangaat leer ik in ieder geval wel bij in dit topic.

Ik zeg dus niet dat het dsld is, ik ben geen dierenarts en had er tot vandaag nog nooit van gehoord.
Maar ik zou niet zo hard durven zeggen dat het verrekken van de kniebanden niets met zijn weke koot te maken kan hebben.
Net als dat ruime gangen in eerste instantie ook goed past bij een bindweefselaandoening, want hypermobiel.
(geeft meer ruimte tot strek en buig in gewrichten, en kan dus ruimere gangen geven)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie