is dit oedeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 09:53

mijn fjord staat nu twee dagen een half uur op het land,en gister zag ze er zo uit,ik zal een foto plaatsen
Afbeelding


jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 10:12

ik bedoel die deuken op haar zij

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 10:47

oke laat dan maar,ik dacht dat dit bokt er juist was om dingen te delen

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 12:07

ze stapt iedere dag ong vier kilometer,met wandelen soms draaft ze een stukje ,omdat we steeds niet weten of ze drachtig is doen we wat rustiger aan,en als ze niet makkelijk in draf gaat vraag ik het ook niet .ook had of heeft ze spierschade omdat ze vitamine e en selenium te kort kwam dat kwam uit een algemeen bloedonderzoek,toen was ze mager op haar rug en viel steeds in slaap en had geen energie,en wel een hele dikke buik,nu voelt ze zich wat lekkerder waardoor ze fijner loopt,maar ik weet nog steeds niet genoeg,ik maak me niet echt zorgen maar zou fijn zijn als ik gewoon wat te weten kom als ik iets plaats,dit is allemaal nieuw voor mij ander zou ik het niet plaatsen,


jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 12:15

oja ze krijgt geen brok en wel 10 kilo hooi per etmaal verdeeld over dat etmaal,ze krijgt dat poeder vit e met selenium met nog geen handje nat havermout omdat ze dat lekker vind en havermout is goed tegen suikers en soms vier vitamine bikkels,ook omdat ze dat lekker vind en daar zitten wat vitamines in,vroeger had ze veel jeuk maar nu deze zomer nog niet,ze staat dag en nacht in een uitloop paddock en mag vrij los lopen langs de andere paddocs,

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 18:31

ik vroeg in een ander toppic of iemand wist wat die dikke buik was,ik zelf krijg verschillende opmerkingen over drachtig zijn ,toen kwamen er ideen over leverbot en zand enzo,het wil nog niet zeggen dat ze dat heeft,en als het dracht is moet het niet in een medich toppic staan toch,?
en als ik geen verstand van dit soort dingen heb ,maar op stal zijn mensen en ook de aller eerste da vond het geen raar ide,dat ze drachtig is,en toen ik terug dacht 8 maanden terug kan ze door twee hengsten gedekt zijn,ik heb haar ook nooit meer hengstig gezien
en dat van lucht zuigen daar heb ik ook geen verstand van dus vroeg het ook even op bokt
ik heb dit paardje vanaf haar vierde,ze is nu 18 dan zie ik toch echt wel dat er iets niet klopt,maar wat dat is weet ik niet
ze heeft een algeheel bloedonderzoek gehad ,alles was goed behalve te kort vitamine en selenium,waardoor ze niet lekker liep en ik daardoor niet naar buiten ging zoals we gewoonlijk altijd doen,als zij niet lekker loopt en haar oren staan niet zoals ze horen te staan,ga ik haar niet aan het werk zetten,waarschijnlijk had ze erg veel pijn door haar spierschade,en fe da heeft opgevoelt,maar ze heeft ook gezecht dat haar arm misschien niet lang genoeg was,daarna zij de tandarts ook dat als het veulen onderin ligt dat het niet te voelen is.

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 18:49

Misschien dat ze wisselt qua gevoel en is ze wellicht wat overbezorgd of in het ergste geval een hypochonder. Maar om meteen elke vraag af te kappen, gaat me net te ver wanneer ik zelf totaal geen kennis heb van haar berichten


ik weet niet wat een hypochonder is maar dan staat het hier ook in een verkeerd toppic ,dan denk ik dat het in een psychiatrich toppic moet staan ofzo

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 19:03

Zou je wellicht op de juiste wijze leestekens willen plaatsen?
Dit leest namelijk erg onprettig... langste zin ever geloof ik. :+ Heb het twee keer gelezen en vind het nogal onsamenhangend door de lastige schrijfstijl.



nee dat wil ik niet,als je het lastig lezen vind,dan hoef je het niet te lezen.

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 19:24

ik heb geen probleem meer,omdat ik ook niks meer ga plaatsen,dan kan ik ook geen nare reacties meer krijgen,bedankt voor degene die wel redelijk reageerde

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: is dit oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 22:57

Ze wil helaas niet. Ik Denk dat we een bokker kwijt zijn.


klopt,dit heeft niks meer met paarden te maken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers