Sinusitis door kieswortelontsteking, succesverhalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SharonStory
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-08-19

Sinusitis door kieswortelontsteking, succesverhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 08:16

Hoi,

na het krijgen van een moeilijke/slechte prognose voor onze merrie die al enkele maanden wordt behandeld voor een Sinusitis veroorzaakt door kieswortelontstekingen ben ik benieuwd of er ook succesverhalen zijn.
Ik lees namelijk vooral zeer veel verhalen met een slechte afloop... Daarom gericht mijn vraag: wie heeft er goede ervaringen met de behandeling van Sinusitis en hoelang heeft het bij jullie geduurd?


SharonStory
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 08:27

Regenpier schreef:
Hier een succesverhaal bij een pony op leeftijd! Izo was (ik denk) 26 jaar. De kies is bij de Lingehoeve in Lienden getrokken. Daarna heeft ze een tijdje metacam gekregen en is er zo weer helemaal bovenop gekomen! Na een paar weken was ze weer helemaal de oude :)


Was daar ook veel neus uitvloeiing bij? Is er ook behandeld met antibiotica?

SharonStory
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 08:34

Sjolvir schreef:
Ken er ook waarbij het goed is gekomen, maar niet vanzelf.. Kies eruit gestempeld gat erin, sinus tijden gespoeld met drain erin...


We hebben al drie kiezen laten trekken maar er zijn nu nog twee kiezen met dezelfde problematiek en er vloeit bijna constant pus uit haar neus. Ze heeft al meer dan vijf weken op Utrecht gestaan en zou dan nu weer een traject ingaan voor minimaal twee weken. We gaan vandaag verder overleggen om te horen hoe en wat maar ik lees er voornamelijk nare dingen over, dat het een gebed zonder end wordt en dat er uiteindelijk toch wordt besloten tot inslapen.
Ik heb alles voor haar over maar wil wel ook een realistisch beeld hebben van wat er nog gaat komen. Er zouden onder andere voor een tweede maal drains worden ingebracht en nog een scopie worden gemaakt van de schedel zelf. Er is al twee keer een CT scan gemaakt waarbij dus de ontsteking nu erger lijkt te worden op nog twee kiezen wat helaas wel in dezelfde rij is al waar er al twee kiezen missen.

SharonStory
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 18:22

GDG schreef:
Ervaring hier. Paard had al een ruim half jaar een licht afwijkende geur uit één neusgat, ik was echter de enige die het rook (DA rook het dus ook niet). Totdat er na een half jaar dus uit datzelfde neusgat pus kwam zetten... Eerst behandeld met AB, werd minder maar kwam na het stoppen weer terug. Toen foto laten maken en bleek er een kies uit te moeten.
Paard is tweemaal geopereerd, de eerste keer is de kies eruit gehaald en de sinus gedraineerd, de tweede maal was nodig omdat er achter een ander schotje nog steeds actieve sinusitis was. Daarna drie weken(?) gespoeld en ze is mooi hersteld (met opvolging door de tandarts).


Dat laatste klinkt inderdaad als wat wij nu hebben, ook een apart compartiment wat vol zit met pus en aan het ontsteken is. Ze gaan vrijdag weer opereren. Ik hoop dat we dan ook eindelijk opgelucht adem mogen halen. Dit geeft mij wel een beetje goede moed.

SharonStory
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 18:47

Laulitz schreef:
Mijn paard heeft het ook gehad. Ook een operatie gehad en daarna nog bijna 2 maanden elke dag moeten spoelen door een drain. Eerste maand leek het niet beter te worden, zelfs nog een gaatje bij gemaakt naast het jukbeen. Net toen we dachten dat het niet beter ging worden, werd het ineens wel goed en was alle pus/snot weg. Ook nooit meer terug gekomen gelukkig.


Pffft, nou ik hoop het echt want ze heeft dus al twee drains erin gehad, in haar voorhoofd en naast het jukbeen. Nu gaan er wederom twee drains in dus ik ben hard aan het duimen. Zijn nu vanaf de eerste klachten tot en met nu al dik drie maanden zoet.


SharonStory
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 21:08

bigone schreef:
Maar moesten jullie ook spoelen dan??


Ik heb thuis niet meer gespoeld omdat ze echt de hele kliniek op stelten heeft gezet en ze dus eruit zijn gehaald voordat we naar huis gingen. Maar op de kliniek hebben ze een tijd twee maal per dag gespoeld en voor bijna drie weken lang in totaal.

SharonStory
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 21:56

Laulitz schreef:
Wij moesten dit nog wel thuis verder doen tot alle snot/ontsteking eruit was...


Het is nooit opgehouden, pust nu al drie maanden lang er lekker op los maar ze waren bang dat het kwam van de drains zelf, een soort irritatie daarop dus vandaar dat ze eruit zijn gehaald maar blijkt dus nu gewoon een andere oorzaak nog te hebben... Helaas.

SharonStory
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 10:02

Vala schreef:
Mijn paard heeft 10 dagen op de kliniek gestaan met de drain en kreeg antibiotica gespoten en daarna door het voer. Het heeft me 1100 Euro gekost maar het is wel alweer zeker 6 jaar geleden.


Nooit meer last gehad?

SharonStory
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 10:07

Laulitz schreef:
]
Wij moesten dit nog wel thuis verder doen tot alle snot/ontsteking eruit was...


Ja, het is ook wel even een tijdje nagenoeg weggeweest, toen kwamen er steeds hele kleine vlokjes nog uit dus ze dachten eigenlijk dat dat kwam door de irritatie op de drains zelf. Vreemde voorwerpen in de sinus maken ook dat er steeds een reactie blijft plaats vinden.

Helaas werd het thuis steeds weer meer, vervolgens een paar dagen nagenoeg niks en toen kwam het er met bakken uit alsof de kraan openstond. Ze worden vanochtend ( de drains ) weer geplaatst inclusief een kunstmatige verbinding van het afgesloten compartiment naar de neus zelf. Echt heftig wat ze allemaal kunnen en bedenken hoor maar goed, als het allemaal werkt dan ben ik erg blij en Nicky ook, denk ik.

Thuis spoelen is helaas geen optie omdat het in de kliniek met vier man wordt gedaan en dan is het nog een soort van worsteling. Ze hebben het ook een tijdje onder sedatie gedaan maar ook dat leek weinig uit te maken. Mocht je ooit (ik hoop het niet) op Utrecht komen en je vraagt naar de Fries en het verhaal van de stapmolen dan weet iedereen precies wie je bedoelt, Nicky heeft de halve kliniek ondertussen zo een beetje verbouwd. Het is echt een paard met veel attitude en dat laat ze merken ook. :O

SharonStory
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 10:11

kwita schreef:
Nou hier is er 5 jaar gedokterd, niet bij een paard maar gewoon bij het baasje! ;)
( als ik een paard was geweest had ik geeutaniseerd geworden omdat het echt kapitalen heeft gekost!)


Jemig! Dat is ook wat. Misschien een hele stomme vraag maar deed het veel pijn? Ik heb af en toe erg met haar te doen en heb zelf wel eens een voorhoofdholte ontsteking gehad en vond dat echt wel pijnlijk maar de dierenartsen zeggen over het algemeen dat ze er zelf weinig hinder van zou moeten ondervinden behalve wat druk in het hoofd?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emm72, Joanne1997, Koekeroekus, prii_boy, wiifke en 68 bezoekers