[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:25

Ik volg het ook vanaf het begin. Ja of je te ver gaat of niet, ik weet het niet. Wat ik dan wel raar vind is de doneer actie. Ik begrijp dat je van je dier houdt, maar jij kiest om verder te gaan, dan vind ik ook dat de rekening gewoon helemaal voor jezelf is, dat is een keuze.

Zo ken ik iemand die jaren geleden ook een paardje had, die was geloof ik tegen het been geschopt ofzo. Moest ook de dierenarts bij, gingen ook bij mensen bedelen voor geld...dat vind ik dus niet kunnen.


Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:18

Ik zeg ook niet dat er niet gedoneerd mag worden, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Ik vind het alleen raar. Een paard is een luxe, daar kies je zelf voor, je weet dat een dier wat kan krijgen..toch kies je zelf om het aan te schaffen. Ga je door terwijl je weet dat je het eigenlijk niet meer kan bekostigen en dan toch doorzetten en dan om donaties vragen, vind ik te ver gaan. Zo kan iedereen een paard aanschaffen, als er te hoge kosten komen gaan we om donaties vragen.

Ik heb jaren geleden mijn paard moeten verkopen omdat ik toen ook in een financiele situatie zat dat ik ziekte kosten gewoon niet op kon brengen mocht er wat gebeuren. Ik heb toen voor verkoop gekozen, en wat deed dat pijn. Maar ik koos voor een paard, dan moet ik er voor zorgen.

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:06

idylle schreef:
Cinnepin schreef:
Ik zeg ook niet dat er niet gedoneerd mag worden, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Ik vind het alleen raar. Een paard is een luxe, daar kies je zelf voor, je weet dat een dier wat kan krijgen..toch kies je zelf om het aan te schaffen. Ga je door terwijl je weet dat je het eigenlijk niet meer kan bekostigen en dan toch doorzetten en dan om donaties vragen, vind ik te ver gaan. Zo kan iedereen een paard aanschaffen, als er te hoge kosten komen gaan we om donaties vragen.

Ik heb jaren geleden mijn paard moeten verkopen omdat ik toen ook in een financiele situatie zat dat ik ziekte kosten gewoon niet op kon brengen mocht er wat gebeuren. Ik heb toen voor verkoop gekozen, en wat deed dat pijn. Maar ik koos voor een paard, dan moet ik er voor zorgen.


En jij denkt werkelijk waar dat iemand zon ziek paard wil kopen?! Wie gaat er nu vanuit dat de kosten tot ruim 10.000 euro de pan uit reizen?! Moet je dan maar besluiten om paardlief in te laten slapen omdat de kosten onvoorzien erg hoog worden en je dit niet kan betalen? Ondanks dat paardlief nog wel 30 jaar kan leven als hij wél geholpen wordt?
Ik vind jou denkwijze echt heel erg krom... vragen staat vrij en je bent niks verplicht. Dan erbij zal TS het als er geen donaties binnen komen ook zelf moeten regelen en ik denk dat ze daar heus wel ovet nagedacht heeft en dat ze dan een regeling kan krijgen ofzo.


Bij de meeste da's kan je misschien als het echt niet anders kan, en met zulke bedragen op afbetaling betalen?
En ja veel mensen kiezen voor inslapen als ze het niet meer kunnen bekostigen. Hoeveel mensen gaan geen koliek operatie aan vanwege de kosten?
Ik vind gewoon dat ts zelf kiest door te gaan ( en daar heb ik echt wel respect voor hoor ) maar dan kies je dus ook zelf voor de kosten.

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:36

oji schreef:
Kostenplaatje en hoe jij dat bekostigd gaat helemaal niemand iets aan. Er wordt tegenwoordig voor vanalles crowdfunding aangevraagd. Hoe vaak zie je niet dat mensen crowdfunding aanvragen voor een exotische behandeling voor het welzijn van hun kind die niet onder de verzekering valt en die ze niet zelf kunnen betalen. Nu is het een paard dat anders ingeslapen had moeten worden. Ik zie het verschil niet. In beide gevallen probeer je iets goed te doen voor een dierbare wat eigenlijk je budget te boven gaat.

En ja ik vind ook dat iedereen met een paard een potje moet hebben voor onvoorziene kosten. Maar aan elk potje zit een einde en het is wel heel zuur als je op het einde van het potje de behandeling zou moeten staken als je vlak bij de oplossing bent.

En dan kan je stoer roepen, ik heb mijn paard verkocht toen ik de medische kosten niet meer kon betalen...nou knappe jongen die een paard dat in Utrecht staat met koliek verkocht krijgt. De keuze was niet verkopen of houden, de keuze was inslapen of leven. Ik vind het alleen maar goed dat TS het financiële risico genomen heeft en voor leven heeft gekozen.


mijn paard was gezond op moment van verkoop. Ik was het dus voor als er iets zou gebeuren. En wat al door mij en anderen is aangegeven, vaak kan je ook wel een betalingsregeling treffen

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:53

Oef wat een tegenslag, maar ik lees steeds dat je zelf ook ziek bent? Wat heb je dan?

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:09

mirjamalvaro schreef:
Dank je wel allemaal.

Cinnepin, ik ben beetje raadsel voor de artsen. (Wat dat betreft lijken Kya en ik op elkaar := )
Iig doof, verhoogde hersendruk en omdat ze niets anders weten de diagnose cvs(chronische vermoeidheid). Al 2 operaties en werkende apparaten in mijn kop zitten, 1 om te horen en 1 om het vocht af te voeren.
Met de CVS hebb ik dus problemen met vermoeidheid, gewrichten en spieren. Door vermoeidheid krijg ik weer hoofdpijn, misselijkheid en duizelingen. En zo blijft circel mooi rond gaan. ^)



CVS heb ik helaas ook, dus daar in begrijp ik je volkomen. Ik hoop voor jullie beiden beterschap..

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:51

ja, heeft dat niet te maken met gisten ofzo?

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:14

ze leven zo met je mee, dat het gelijk opgemerkt wordt al je er even niet bent. Fijn dat mensen zo mee leven, toch?

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:08

Ze ziet er idd erg goed uit!

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:23

Dit is echt rot. Ik wens je veel sterkte

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:59

Ik vind haar qua uitstraling echt op haar dochter lijken


Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:20

prachtig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Jet, Nancy01 en 56 bezoekers