[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:50

Zo zeg, wat gaat die buikwond goed!!! Hopen dat die gel goed werk gaat verrichten!

VanHuisUit, ik snap je gedachte, daarom zou het dus het beste zijn denk ik als het stoma goed rondom vast zit, dan kan er niets meer lekken naar de buik/fistel.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:28

twinducklin schreef:
Alleen berichten van ts gelezen. Maar een fistel groeit ook dicht met spoelen. Daarmee zorg je juist ervoor dat de fistel van binnen uit kan dichtgroeien. Met een wond schoon spoelen houd je hem niet perse open, ja het begin stuk waar je de katheter in plaatst, maar het is ook wenselijk dat de uiteinde als laatste dicht gaan.


Volgens mij zit hier de drain in het beginstuk en niet in het eindstuk van de fistel. Hij wordt naar mijn idee in elk geval ingestoken vanaf het begin.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:54

Mijn ervaringen met mijn man van jaren geleden met Coloplast waren ook super goed, hopen dat jij er nu ook mee vooruit kan!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:47

Oh, wat een prachtfoto's van een super uitziende, blije merrie!

Hoe gaat het nu met de fistel en met het stoma?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:24

Ook van mij van harte gefeliciteerd met je kanjer! Wat fijn toch om zo te lezen dat het nu zo goed gaat, het ziet er in elk geval heel goed uit en ze gedraagt zich daar ook naar, dat is super!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:59

Jeetje, dat zal heftig worden. Heel veel sterkte alvast met het gesprek en de eventuele gevolgen daarvan!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:15

Jeetje wat rot. Heel moeilijk om de grens te gaan trekken van "nu is het genoeg geweest", zeker als ze eerst zo beroerd is en dan weer gras staat te eten. Dat geswitch tussen slecht en goed maakt de beslissing ook heel erg moeilijk. Natuurlijk hoop ik dat ze de dag verder weer goed doorkomt en dat het vnaf nu in stijgende lijn verder gaat, maar zo zal het vrees ik niet verlopen.

Houd je taai en weet dat je alles gedaan hebt en doet wat je kan voor haar, jij beslist hoe en wat en dat kan je zeker goed voor haar!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:43

Heel veel sterkte met het verlies van Kyara! Jullie hebben samen gestreden en helaas was dat niet genoeg, maar ook toen je zag dat het niet meer ging, ben je er voor haar geweest en heb je haar lijden bespaard. Erg jammer dat het zo is gegaan, maar ze heeft het na de operatie nog heel goed gehad, dat had ze zonder die operatie nooit gehad.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:36

Wat naar dat ze waarschijnlijk ( inmiddels) niet vanavond opgehaald kan worden door het crematorium. Stiekem hoop ik voor jou/jullie dat het ze toch nog lukt.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:18

Heel herkenbaar, ook al had ik de inmiddels overleden paarden niet aan huis ( en dus niet zo intensief verzorgd.). Maar toch had ik het ook in het begin steeds: ik ga naar paard x, terwijl die er niet meer was. Of ik dacht als ik in een winkel liep: neem het mee voor paard x... Jij zal het nog veel sterker hebben dat je naar haar toe denkt te gaan voor het één of ander...

Nogmaals: heel veel sterkte en fijn dat je haar morgen weer naar huis kan halen!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:17

Mirjam, ik heb al even niet meer gereageerd ( denk ik). Maar wat heb je alles goed gedaan en wat wordt het een mooie plek voor haar! Zij kan mooi uitzien daar en jullie kunnen altijd even bij haar mee uitzien over de wei! Je plekje in huis is ook mooi!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:49

Oh, wat onwijs rot voor jou en je moeder-merrie! Ik duim voor jullie dat het weer goed komt en dat het veulen is blijven zitten ( ook dat van je andere merrie).
Goed dat je contact hebt gehad met de veroorzaker en dat de verzekering in werking is gezet, sterkte ook met het verdere contact, dat zal niet meevallen denk ik.
Ik duim weer volop voor jou en je merries!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:45

Zo, dat klinkt positief! Wat super dat het er goed uitziet, dat ze nog steeds drachtig is, dat je morgen mag gaan stappen! Misschien dat met dat stappen dat been ook weer dunner wordt, zeker nu het verband eraf is.

Zie ik nog wel hechtingen? Als ik het goed zie, wanneer mogen die eruit?

Blijft ze zelf wel van haar benen af? Ik weet van mijn vorige paard die een kleine wond had aan haar voorbeen dat ze, toen het eenmaal begon te genezen, ze er iedere keer aan begon te bijten omdat het jeukte. Daar heeft ze uiteindelijk wel een litteken aan overgehouden, met witte haren, maar verder gelukkig niets.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:28

Niet zo gek dat jij vrijwel niet meer kon bewegen en dat alles je zeer deed, het is nogal een rollercoaster waarin je zit. Hulde aan je ouders die je zo goed geholpen hebben!
Ik snap het wel, hoewel ik niet specifiek zo'n lek voor mijn overleden paarden heb, maar ik heb dat wel voor mijn overleden man, in huis, dichtbij en dat is gewoon ook echt zijn plek waar ik heel vaak even bij hem stilsta.
Super dat het met Eli zo goed gaat, duimen dat het zo doorzet! Overigens is haar basisconditie waarschijnlijk supergoed, wat de genezing ook bevordert. Dat maakt ook dat ze voor de keuring ook weinig verlies van conditie zal hebben, misschien niet zo strak als ze gewend zijn, maar ze is ook al een "oudere" merrie die veulens heeft gehad ( of in elk geval eentje) en dat beoordelen ze ook weer anders dan een drie-jarige. Daarom zou die keuring vast nog wel eens in beeld kunnen komen...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92, GoogleAdsense en 12 bezoekers