[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:59

Mijn paard heeft dit ook gehad, na anderhalve week kwam de verstopping toch los en is alles goed gekomen. Wel kreeg hij insuline tegen de vervetting. Die van mij zat vol met zand.
Sterkte, hopelijk knapt je paard gauw op!


Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:24

Die onzekerheid is slopend. Ik was toen ook de hele dag nerveus en schrok van elk telefoontje. Ik hoop zo voor je dat je paardje het red. Veel sterkte, ik duim! Hopelijk krijg je straks een positief telefoontje.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:01

Misschien kun je ook iets van grasmix proberen. Dat eten ze vrij gemakkelijk.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:06

Hartog heeft inderdaad dezelfde zakken als luzerne maar dan met grasmix. Grasmix is wat zachter, dat vinden ze vaak lekkerder nog.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:03

Wat jammer dat ze niet vooruit gaat. Hopelijk kunnen ze achterhalen wat de oorzaak hiervan is. Mijn paard zat vol zand en had tevens daardoor een maag/darm ontsteking. Haar darm was ook best poreus en bloedde ook. Maar dat is toch allemaal goed gekomen. Sterkte, hopelijk knapt ze toch nog op!

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:46

Dat klinkt positief! Ze knapt nu vast snel op nu ze weer lekker aan het eten is. Fijn dat de darm zich goed hersteld! Ze is gelukkig nog niet heel dun, nu ze weer wil eten zal ze vast gauw bij trekken.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:47

Wat jammer dat ze zo'n terugval had. Nu lijkt het weer wat positief. Misschien zat er toch nog ergens een verstopping die nu los gekomen is? Ik duim dat ze nu de goede kant op gaat en geen terugval meer krijgt. Heel veel sterkte. Houd moed, wie weet komt het toch nog goed allemaal.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:49

Als je haar wel naar huis haalt, probeer dan eens of ze grasmix wil. Dat is gedroogd gras maar zachter dan lucerne maar verder wel dezelfde structuur. De meeste paarden willen dat erg graag eten ook als ze ziek zijn. Daar zit ook veel in en gaat net even makkelijker door de darmen dan hooi en kuil.

Als ze helder is en vervoerd kan worden dan zou ik ook overwegen om haar thuis te halen. Zo te lezen hebben jullie daar ook alle mogelijkheden om haar goed in de gaten te houden en als er verder toch geen behandelingen meer opgestart wordt, is dat misschien voor haar eigen welzijn ook beter. Misschien knapt ze thuis wel meer op.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:31

Mooi dat het nu toch de goede kant op lijkt te gaan! Ze eet en ze mest en minder pijnstilling. Dat is allemaal positief. Het is wel een vechter. Ze komt er vast doorheen zo.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:49

Ik geef je groot gelijk hoor, ik zou het ook niet opgeven. Mijn paard was ook afgeschreven en heeft nog jaren geleefd. Als ze er nog zo vrolijk bij staat dan zou ik ook elke kans aangrijpen. Ik duim voor een wondertje!

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:39

Heel veel succes morgen met de operatie! Ik geef je groot gelijk. Inslapen kan altijd nog op elk moment. Misschien kan ze zo nog jaren van haar leven genieten. Ze is een vechter en geeft het zelf ook niet op, dus ik zou deze kans ook aangrijpen.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:17

Wat fijn dat het gelukt is! Hopelijk kan ze nu weer voldoende eten en aankomen. Wel een goed teken dat ze nog steeds honger heeft.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:32

Oedeem is zo gek niet als een paard al tijden alleen maar in de stal staat met minimale beweging. Daar zou ik me niet zo druk om maken. Als ze straks weer kan lopen dan gaat dat vast wel weg. Hoop zo voor je dat ze er doorheen komt en gauw naar huis mag.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:54

Wat fijn dat ze thuis is! Ik vind haar er toch wel al iets voller uit zien dan op een paar foto's eerder. Hopelijk blijft ze deze stijgende lijn volhouden!

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:14

Wat een prachtige plek hebben jullie daar voor de paarden! Ziet er keurig uit allemaal. Fijn dat het zo goed met haar gaat.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:53

Fijn dat het zo goed gaat! Kun je zelf ook al iets meer ontspannen nu ze thuis is? Die foto's zou ik lekker achterwege laten. Het gaat nu de goede kant op dus hou dat vast.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:13

Geweldig dat het zo goed gaat met haar!

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:48

Het moet natuurlijk allemaal nog genezen van binnen dus wellicht dat ze daar toch wel ongemak van heeft nu met mesten. Maar ze eet heel goed, dat vind ik een goed teken. Paarden die erg pijn lijden eten vaak niet goed. Ze sterkt aan want ze kan zelf opstaan. Dus in principe gaat ze gewoon goed vooruit. Ik snap je zorgen, daar zou ik het ook moeilijk mee hebben. Maar jullie houden haar goed in de gaten en ze wordt top verzorgd. Je hebt geen ervaringsdeskundigen, tenminste niet met paarden. Dus jullie moeten helemaal zelf uitvogelen wat het beste is. Meer dan alles goed in de gaten houden en het zo comfortabel mogelijk maken voor haar kun je niet. Dat doen jullie dus hopelijk komt alles gewoon goed zo.


Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:14

Na koliek operaties heb je ook vaak terugvallen en periodes dat het even wat minder gaat. Ik zou nu ook niet van alles aan de hand halen. Wel de wilgentakken weglaten en als je niet genoeg gras hebt daar vervanging voor zoeken in grasbrok of grasmix als ze dat wil eten. Geef het tijd, ze heeft veel achter de rug en als er even een dipje is dan is dat niet zo gek. Als ze wel ondragelijk gaat lijden kun je altijd nog de stekker eruit trekken. En een maand te vroeg of te laat dat is per persoon en paard verschillend. Ik geef het liever zelf ook nog een kans tenzij het paard ondragelijk lijd, maar dat is hier niet aan de orde.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:45

Geweldig dat ze het zo goed doet! Mijn paarden zouden graag bij jullie staan, die vinden niks aan de hele dag in de regen staan. Wat een prachtige plek voor ze en alles is zo keurig verzorgd.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:01

Misschien was het wat geïrriteerd door al het rollen en springen van gisteren? Fijn dat het alweer afgezakt is!

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:14

Dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit. Ze knapt mooi op. Als al het haar er straks weer op zit dan zie je amper iets van die stoma.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:21

Wat ziet ze er weer prachtig uit. Zo'n wakker koppie. Echt bijzonder hoe ze hersteld is! Je zult vast heel blij zijn met dit resultaat.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:51

Gefeliciteerd! Wat ziet ze er weer geweldig uit, ze kan ook super lopen. Ik hoop dat jullie nog heel veel gezonde jaren voor de boeg hebben samen. Je hebt daar een geweldige plek voor de paarden, alles zo tot in de puntjes verzorgt. Mijn complimenten!

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:22

Ach wat een slecht nieuws is dit. Het leek allemaal zo veelbelovend maar helaas is het toch niet gelukt. Je hebt je best meer dan gedaan, je hoeft nooit te denken had ik toch maar dit of nog dat gedaan. Alles wat maar mogelijk was dat hebben jullie gedaan voor haar. Het zal hard vallen om haar nu toch af te moeten geven na zo'n lange tijd van zorg. Heel veel sterkte toegewenst!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Bielsje, elin2412, fohadie, Iris_123, manubres, nadcha, Rubs en 29 bezoekers