[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:46

Die foto dat ze op de wei staat! Wauw!

En wat fijn dat ze het vertrouwen en de rust heeft om lekker te gaan liggen dutten. Goed rusten is zó essentieel voor haar herstel. Al kan ik me voorstellen dat je zelf direct in code rood gaat als je ziet dat ze niet overeind kan komen. Goed teken dat het de tweede keer al makkelijker ging!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 10:47

Ze ligt op haar rechterzijde (stoma zit links), dit is ook haar favoriete ligzijde. Dus dat kwam mooi uit.
Toevallig gisteren "gemest" toen ze lag en het rolt er gewoon zo uit naar beneden. :))


Edit Even testje met foto plaatsen en verwijderen. :o

Edit 2: ok verwijderde foto uit bokt upload blijft wel gewoon zichtbaar in topic. Niet handig. :')
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 17-02-19 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:14

Het gehele darmstelsel heeft een peristaltische beweging waardoor er eigenlijk maar 1 route is, van de mond naar de kont en niet terug. Alleen bij braken (maar dat kunnen paarden volgens mij niet) wordt tegen die peristaltiek ingegaan en dan alleen het stuk vanaf de maag naar de mond. Na de maag is er maar 1 weg. Daarom is de kans dat er via de stoma iets naar binnenkomt er ook niet, de beweging van de mest in de darm is altijd naar buiten, dus als er al iets in de opening komt wordt dat met de mest weer eruit gewerkt. Beetje zelfde idee als dat goed bloedende wonden zelden ontsteken, maar die kleintjes die niet bloeden, daar is het risico op bv een einschuss been veel groter.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:22

Aaaah wat heerlijk dat ze eindelijk languit durft te gaan slapen om bij de slapen van alles en energie te sparen om beter te worden. Dat ze niet meer zelf overeind komt is sneu, snap dat je hart dan direct weer in duizend stukjes breekt, maar niet raar inderdaad na wat er allemaal is gebeurd.

En dat ze gewoon weer gaat liggen ook Al weet ze dat ze niet overeind komt; ze weet vast dat jullie haar gewoon weer komen helpen. :+:

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 14:15


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:46

Fantastisch om haar zo lekker rond te zien scharrelen!

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:41

@ts: wat een heerlijk plekje heb je voor haar gemaakt. Wat lekker dat ze zo rond kan lopen, veel ruimte en ook contact met andere paarden. Blij te lezen dat het voorzichtig de goeie kant op gaat!

Puur interesse: hebben de paarden aan de andere kant ook zo’n ruimte en kunnen die dan ook nog buiten?
Is zeg maar een beetje dromen dit voor mij, hopelijk ooit zelf de paarden aan huis en dit geeft inspiratie!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 16:12

Slmt9 schreef:
@ts: wat een heerlijk plekje heb je voor haar gemaakt. Wat lekker dat ze zo rond kan lopen, veel ruimte en ook contact met andere paarden. Blij te lezen dat het voorzichtig de goeie kant op gaat!

Puur interesse: hebben de paarden aan de andere kant ook zo’n ruimte en kunnen die dan ook nog buiten?
Is zeg maar een beetje dromen dit voor mij, hopelijk ooit zelf de paarden aan huis en dit geeft inspiratie!


Ja


Afbeelding

Afbeelding

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:13

Super mooi!!

Paardenfann4
Berichten: 1337
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:14

Wat een prachtige plek hebben jullie daar voor de paarden! Ziet er keurig uit allemaal. Fijn dat het zo goed met haar gaat.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 16:31

Dank je, 6 jaar mee bezig geweest. :o

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:02

Wat een boffert toch die Kyara met zo'n baasje en plek om heerlijk te herstellen.

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:43

Wauw, prachtige plek <3

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:34

+:)+ heerlijk zo. En als ik dit zie denk ik kan me nu nog beter voorstellen dat je haar gewoon naar huis wilde hebben al die tijd. Ook toen het zo slecht ging en het perspectief feitelijk 0 was :(:)

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:59

mirjamalvaro schreef:
Ik denk dag ze bijna 2 weken niet meer gelegen had nee.
Tijdens het slapen controleerde ze ook steeds of ik er nog was, dus maar bij haar blijven zitten tot ze uitgeslapen was. :o

Toevallig sprak ik iemand die op de kliniek werkt en die vertelde dat ze af en toe even ging kijken en dr wel had zien liggen. Geen idee of dat goed of niet is hoor.

Maar niks is uiteraard zo mooi als dat ze thuis weer lekker kan slapen <3. Hopelijk heeft ze binnenkort weer genoeg kracht om zelf op te staan.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 20:21

CRos95 schreef:
mirjamalvaro schreef:
Ik denk dag ze bijna 2 weken niet meer gelegen had nee.
Tijdens het slapen controleerde ze ook steeds of ik er nog was, dus maar bij haar blijven zitten tot ze uitgeslapen was. :o

Toevallig sprak ik iemand die op de kliniek werkt en die vertelde dat ze af en toe even ging kijken en dr wel had zien liggen. Geen idee of dat goed of niet is hoor.

Maar niks is uiteraard zo mooi als dat ze thuis weer lekker kan slapen <3. Hopelijk heeft ze binnenkort weer genoeg kracht om zelf op te staan.


Ook op het einde? In het begin lag ze inderdaad gewoon.

Zo net heeft de dame weer kwartier languit geslapen. Hulp bij opstaan word steeds minder.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:27

Prima teken dus. Langzaamaan komt ze weer op krachten. Lekker eten en voldoende rust op een plek waar ze zich veilig voelt is uiteindelijk het beste voor haar herstel.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 17-02-19 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:32

Fijn dat het opstaan al beter gaat!
En inderdaad, super plekje voor haar zo! +:)+
En die foto's zou ik als ik jou was gewoon nog mee wachten.

Paardenfann4
Berichten: 1337
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:53

Fijn dat het zo goed gaat! Kun je zelf ook al iets meer ontspannen nu ze thuis is? Die foto's zou ik lekker achterwege laten. Het gaat nu de goede kant op dus hou dat vast.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 21:03

Tja ontspannen, ik hou wel echt in mijn achterhoofd dat het alsnog mis kan gaan. Maar verder is het heerlijk om haar weer hier te hebben.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:50

mirjamalvaro schreef:
CRos95 schreef:
[quote="mirjamalvaro"
Ik denk dag ze bijna 2 weken niet meer gelegen had nee.
Tijdens het slapen controleerde ze ook steeds of ik er nog was, dus maar bij haar blijven zitten tot ze uitgeslapen was. :o

Toevallig sprak ik iemand die op de kliniek werkt en die vertelde dat ze af en toe even ging kijken en dr wel had zien liggen. Geen idee of dat goed of niet is hoor.

Maar niks is uiteraard zo mooi als dat ze thuis weer lekker kan slapen <3. Hopelijk heeft ze binnenkort weer genoeg kracht om zelf op te staan.


Ook op het einde? In het begin lag ze inderdaad gewoon.

Zo net heeft de dame weer kwartier languit geslapen. Hulp bij opstaan word steeds minder.[/quote]

Oh dat durf ik niet te zeggen, sorry!

Fijn dat ze al af kan met minder hulp voor t opstaan :)

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:18

Wat een fijne berichten!

Hopelijk is het nu het einde van de achtbaan en komen jullie nu in rustig vaarwater.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:03

Wat fijn dat ze bijtrekt ook al is er nog zo veel risico! Lekker zo liggen en in het zonnetje staan. Een echte all in vakantie :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 23:56

Weer ruim half uur geslapen, knappe meid. Ze knapt er zichtbaar van op, gaat ook direct eten als ze weer wakker is. Hoe blij kun je daar mee zijn. :D

Nu het baasje slapen, weltrusten :z

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:06

Super, nu jij ook goed slapen