[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 18:04

Dank jullie.

Kya wil nog steeds heel graag.
Ik kijk altijd naar het paard. Zo heb ik ook eens een paard gehad die aangaf dat hij geen lol meer in het leven had, deze heb ik laten inslapen. Diertje had ene peesblessure na de andere en zag het echt niet meer zitten. Dan kies je tich voor het dier en laat het gaan.

Maar Kyara bruist ondanks alles nog van het leven, heel bewonderenswaardig zoals zij blijft vechten.

Gabrielletje
Berichten: 126
Geregistreerd: 03-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:24

Succes morgen. Fijn dat je paard nog een kansje heeft en krijgt.

En voor iedereen die meent het beter te weten (zonder het paard te kennen) of “het zelf anders zou doen”: soms moet je weten wanneer je beter kunt zwijgen .

Caresse07

Berichten: 9394
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:38

Ze heeft inderdaad behoorlijk ingeleverd en dat is niet zo gek natuurlijk. Snap heel goed dat je deze kans wil grijpen, zeker als je ziet dat ze nog zo graag wil. Jij kent haar het beste en niet wij allemaal achter dat schermpje.

Sterkte morgen!

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:39

Heel veel succes morgen met de operatie! Ik geef je groot gelijk. Inslapen kan altijd nog op elk moment. Misschien kan ze zo nog jaren van haar leven genieten. Ze is een vechter en geeft het zelf ook niet op, dus ik zou deze kans ook aangrijpen.

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:55

Neem aan dat de behandelend DA prima in kan schatten of paard de operatie aan kan. :)

Maar pff, onvoorstelbaar hoeveel een paard kan afvallen in zo'n korte tijd! Nogmaals succes morgen! Inderdaad fijn dat het vroeg in de morgen is.

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:59

imaudy schreef:
Ik vind haar er niet goed uitzien op deze foto's. Ze heeft erg veel ingeleverd, teveel denk ik. Denk dat ik af zou zien van een operatie.

Kijk je kan over veel dingen een mening hebben maar dit slaat echt nergens op, van een foto af beslissen of een paard mag leven of niet. Een foto kan op zoveel manieren vertekenen.

Logisch dat ze afgevallen is, dat is niet omdat ze niet WIL maar omdat ze niet KAN eten en dat vind ik wel een verschil. Ze heeft vechtlust hè. Als een operatie haar nog een kans kan geven is dat een keus die ik ook zou maken.

Paard van een vriendin werd laatst ineens serieus ziek en die zag er veel sneller veel slechter uit (maand of 3/4 geleden). Echt op een paar dagen gewoon graatmager en die is nu weer mooi rond.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:04

Mooie tijd morgenochtend, ik zal ook voor jullie duimen!

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:05

Hier ook een stille meelezer, maar ik wil je toch even enorm veel sterkte wensen, wat heb jij veel voor je paard over, petje af.
Mijn duimen draaien morgen voor Kya en ik hoop zo op een wonder.

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:10

Ik heb ook meegelezen afgelopen weken.
Ik wil jullie ook succes wensen voor morgen!

En zeker zie je dat het paard heeft ingeleverd maar dat is ook niet zo gek met kleine beetjes eten , en ook de pijn die ze heeft ondergaan.

Dat gaat zeer zeker weer bijtrekken na een geslaagde operatie en rustig aan wat meer eten en in de zomer het gras weer op.

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:15

Ja ze heeft flink ingeleverd, maar zie met grote regelmaat op Bokt paarden die geen koliek hebben gehad en niet minder schraal zijn en waarmee het baasje gewoon wil sporten in die conditie.

Paard is nog kwiek, paard heeft nog geen zin om het op te geven, het baasje ook niet en er is een mogelijkheid. De kans van slagen is vrij groot, de operatie is niet mega belastend, bij slagen lijkt het paard gewoon een goed leven te kunnen hebben en zelfs bereden te kunnen worden. Waarom zou je dan opgeven????

Ik hoop echt heel erg dat het morgen allemaal loopt zoals gepland en dat je paard daarna lekker gaat opknappen! Dat hebben jullie beide verdiend!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 19:18

Oji echt in deze conditie nog rijden. :oo :wow:
Wow geen haar op mijn hoofd, na de operatie krijgt ze ook een half jaar, jaar of hoe lang dan ook nodig is om weer bij te komen.


Heb net uit stress een bak chocolade rozijnen op. :')

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:20

Die stress je er wel weer af Mirjam.....hier draaien de duimen ook op volle toeren morgenochtend!

Cerosa

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:33

Ik brand een kaarsje voor Kya! En Mirjam, ook voor jou natuurlijk. Enorm fijn dat je echt naar het paard kijkt, ze heeft een frisse blik. Ik hoop dat je zo een fijne nachtrust tegemoet gaat, en wakker word met goed nieuws :(:) :)

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:39

Sterkte morgen!
Gelukkig vroeg, zit je er niet de hele dag tegenaan te hikken.

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:42

mirjamalvaro schreef:
Dank jullie.

Kya wil nog steeds heel graag.
Ik kijk altijd naar het paard. Zo heb ik ook eens een paard gehad die aangaf dat hij geen lol meer in het leven had, deze heb ik laten inslapen. Diertje had ene peesblessure na de andere en zag het echt niet meer zitten. Dan kies je tich voor het dier en laat het gaan.

Maar Kyara bruist ondanks alles nog van het leven, heel bewonderenswaardig zoals zij blijft vechten.

Ik vind haar heel mager, wat ook niet anders kan. Maar ze ziet er niet slecht uit. Ze heeft nog steeds glans. Er zijn een paar foto's geweest waarop je zag dat ze pijn had, maar er zijn er ook genoeg waarop je haar spirit nog goed ziet. Ik vind het zeker nog de moeite waard om te proberen. En ik neem aan dat de kliniek haar ook nog goed genoeg vind voor de operatie, dus daar zou ik ook gewoon op vertrouwen.

Heel veel succes.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:18

Hier ook een stille meelezer.

Heel veel sterkte morgen, hier draaien de duimen ook. Hoop dat alles goed komt met je knappe merrie :(:)

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:04

Succes morgen, super dat ze nog een kans krijgt!
Ik hoop op het beste, maar anders heb je in ieder geval alles voor haar gedaan en als ik die foto's zo zie dan weet zij dat ook.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:12

Alvast heel veel sterkte morgen. Spannend zeg, zo’n operatie.
Maar wel fijn dat er nog een optie is.
Ik duim voor jullie dat de operatie goed gaat en dat ze daarna niet meer verstopt raakt.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 21:52

Nou mijn andere paarden zijn naar bed (stal) nu wachten op de ochtend.

Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:01

Och arm mager poppetje, wat is het toch een mooie merrie. Zo’n zachte blik. Mijn duimen gaan hier eelt draaien morgen ochtend. Hup daarnanaar huis Kya.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:03

Sterkte! Hoop dat je kunt slapen :-)...

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:06

Sterkte TS, jullie hebben weleens een meevaller verdiend hoor!

Anoniem

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:08

Mijn duimen draaien ook voor jullie!

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:08

Net alles gelezen heftig zeg! Ik ga hard meeduimen

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:11

Heel veel sterkte met wachten. Ik hoop dat je lang kunt slapen en met goed nieuws wakker wordt!