[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Promisse

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:43

Ik schrik me dood Mirjam! Was hier even niet geweest. Heel veel sterkte!

Promisse

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:03

Nog een half uur. Duimen zijn lam nu

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:14

So far so good! Super nieuws!

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:21

wauw wat fantastisch dit!

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:52

Cinnepin schreef:
Ik volg het ook vanaf het begin. Ja of je te ver gaat of niet, ik weet het niet. Wat ik dan wel raar vind is de doneer actie. Ik begrijp dat je van je dier houdt, maar jij kiest om verder te gaan, dan vind ik ook dat de rekening gewoon helemaal voor jezelf is, dat is een keuze.

Zo ken ik iemand die jaren geleden ook een paardje had, die was geloof ik tegen het been geschopt ofzo. Moest ook de dierenarts bij, gingen ook bij mensen bedelen voor geld...dat vind ik dus niet kunnen.

Ik vind dit erg gedacht vanuit de gedachte dat ieder mens zijn zaakjes maar in zijn eentje moet oplossen. Dat is denk ik wel een instelling die zo gegroeid is. Want vroeger, toen de mensen nog veel meer op elkaar aangewezen waren, was het de normaalste zaak dat je elkaar hielp. Als mijn vader van school thuis kwam dan moest hij eerst thuis zijn taakjes doen en daarna werd hij naar de buren gestuurd om te kijken of die nog hulp nodig hadden. Als iemands boerderij afbrandde, dan hielp iedereen mee aan de wederopbouw. Ziekte of dood in een gezin werd opgevangen door buren, etc etc. Daarna kwam een tijd waarin het contact met de ander vervaagde en men meer voor zichzelf ging. Nu zie je met het internet juist weer dat mensen naar elkaar uitreiken als ze steun nodig hebben. Opvang en sterilisatie programma's voor zwerfhonden in het buitenland, opvang van verwaarloosde paarden in Spanje, mensen die een operatie van hun dierbare hond niet kunnen betalen, het staat er vol mee. En ik vind het een goede zaak. Ik denk dat we meer goeds kunnen doen op deze manier dan op de manier van "ieder voor zich". Samen staan we sterker is toch het gezegde? En het is geen verplichting, je wordt in staat gesteld.

Promisse

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:06

Wauw echt gaaf, jouw plekje!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie