Wie ervaring met titeren paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Wie ervaring met titeren paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:33

Wat wil je weten?

Als je aan concoursen deelneemt word je al erg beperkt in de mogelijkheid, want influenza is dan gewoon ieder jaar verplicht. De tetanusvaccinatie zou je dan o.b.v. de titer achterwege kunnen laten. Maar veel dierenartsen hebben alleen het gecombineerde vaccin en moeten de losse vaccins apart bestellen, wat vaak tot extra kosten lijdt.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Wie ervaring met titeren paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:06

Er is, bij mijn weten, geen sneltest voor de titer van influenza antistoffen, maar testen in het laboratorium is gewoon mogelijk.

Ik vind het lastige van titerbepalingen dat je niet weet hoe lang de titer nog boven de veilige grens blijft. Hoe vaak ga je dan testen? Ieder half jaar, ieder jaar?

Ik vaccineer alle paarden vooralsnog gewoon volgens de KNHS (of FEI) regels, overweeg wel om te kijken of de paarden die twee keer per jaar gevaccineerd worden een keer alleen het influenzavaccin kunnen krijgen ipv het gecombineerde vaccin.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenB, Evii2018, Faya_barock, Lui_, prii_boy, savieralover en 94 bezoekers