wormenkuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spinnetje81
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-01-19

wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 18:05

heeyy,
ik heb 2 verzorgponys waarvan de buik erg dik is... ik denk dat het komt door wormen, maar dit weet ik niet zeker.. helaas willen de baasjes niks betalen qua hoefsmid en dierenarts enzo. en ik heb niet genoeg geld om dat allemaal te betalen.. hebben jullie misschien tips? en is het handig om gewoon voor de zekerheid een wormenspuit te geven.. de wormenspuiten zijn namenlijk allemaal niet zo duur..

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:09

Wanneer zijn ze voor het laatst ontwormd? Bij langer dan najaar is onrtwormen wel aan te raden ja, voorkeur pramox...
Maar let wel; nu is het ontworming, wat als over een paar weken de hoeven er echt niet meer uitzien? Pony koliek heeft?Het is niet leuk, en niet makkelijk, maar mijn ervaring is dat dergelijk mensen niet gaan veranderen. Ik zou op zoek gaan naar andere verzorgpony's...

spinnetje81
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-01-19

Re: wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 18:12

volgens mij zijn ze nog nooit ontwormd, maar ik hou teveel van ze om andere verzorgponys te zoeken... maar bedankt voor de tip over welk ontwormingsmiddel het best werkt

Ibbel

Berichten: 49119
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:17

Je krijgt alleen niet zo maar een wormspuit mee. Die zijn niet meer vrij verkrijgbaar. Alleen de DA mag nog een wormspuit meegeven, maar mag dat officieel alleen doen na een mestonderzoek.

spinnetje81
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-01-19

Re: wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 18:18

oh, dus dat word hem ook niet is er misschien iets anders wat ik kan gaan proberen?

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:19

Ibbel schreef:
Je krijgt alleen niet zo maar een wormspuit mee. Die zijn niet meer vrij verkrijgbaar. Alleen de DA mag nog een wormspuit meegeven, maar mag dat officieel alleen doen na een mestonderzoek.

Dat wist ik niet, in Belgiƫ is dat nog niet het geval. Is dat een recente regel in Nederland?

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:21

spinnetje81 schreef:
oh, dus dat word hem ook niet is er misschien iets anders wat ik kan gaan proberen?


Waarom niet ? Een onderzoek kost bij mijn da 15,95. En daarna krijg ik het juiste ontwormings middel mee.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:21

Heleennn schreef:
Ibbel schreef:
Je krijgt alleen niet zo maar een wormspuit mee. Die zijn niet meer vrij verkrijgbaar. Alleen de DA mag nog een wormspuit meegeven, maar mag dat officieel alleen doen na een mestonderzoek.

Dat wist ik niet, in Belgiƫ is dat nog niet het geval. Is dat een recente regel in Nederland?


Helaas wel. Ik krijg er ook geen meer mee zonder mest ingeleverd te hebben. Vroeger ging dit heel anders.

Ibbel

Berichten: 49119
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:22

Is al een heel aantal jaren, minstens 4 of 5.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:45

Mijn dierenarts vraagt alleen om paspoort van paard, niet om mestonderzoek

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:49

Ibbel schreef:
Is al een heel aantal jaren, minstens 4 of 5.

Dat is wel vervelend, hier kan je gewoon even bellen en dan komt onze DA het gauw even brengen op stal... we kunnen er zo 4 of meer tegelijk kopen. Vind het wel een gekke regel, maar goed. Zal vast een reden hebben.