Regumate

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Regumate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 12:47

Hallo gister is de dierenarts bij mijn paard geweest omdat ze al een tijd tijdens het rijden eeg tegne het been is, tijdens poetsen staat te schapen en schoppen met haar achterbeen en heel nukkig is. Ook is ze heel aanhankelijk naar andere paarden en heel kleverig tijdens het rijden. Of het nou een ruin of merrie is.

Dierenarts heeft een echo gemaakt van de baarmoeder en eierstokken. Zagen er allemaal netjes uit geen tumoren en geen cyste gelukkig. Maar wel meerdere follikels op de eierstok van 1.5 cm.
Nu zegt mij dierenarts dat het dusbkan dat ze langer hengstig is en geen eisprong krijgt en wil regumate gaan proberen om een eisprong op te wekken.

Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben. En is regumate alleen verkrijgbaar bij de da of ook ergens anders. Dierenarts moest het bestellen dus ik kan er op zijn vroegst pas woensdag of donderdag mee beginnen.en hoe snel merkte jullie verschil tijdens het gebruik?


Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 14:05

Jasmijn159 schreef:
Regumate wekt geen eisprong op. Het is hetzelfde hormoon, als het hormoon wat vrij komt bij dracht. Dus de eierstokken gaan in rust, omdat ze denken dat er een veulen in de baarmoeder zit, eitjes rijpen en laten springen heeft dan dus geen zin.

Het kan wel erg goed helpen bij merries met een forse hengstigheid of gedragsproblemen die hormonale oorzaak hebben.


Ik moet het 2 weken geven en dan stoppen de dierenarts zei dat ze dan haar eisprong kreeg net als wij de pil slikken. Om te kijken of de cyclus dan weer normaal wordt. Anders moet ik indd de regumate (als ik de komende 2 weken verschil merk) blijven geven

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Re: Regumate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 17:50

Regumate is binnen van de da moet ik het over het voer geven maar mijn paard eet het dan niet. Kan ik het ook door slobber doen of in haar mond direct geven?

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 20:34

2 weken de regumate gegeven had ergveel effect. Paard werd relaxter minder plakkerig naar andere paarden en niet meer lelijk doen tijdens het poetsen.
Sind 4 december gestopt( nu 9 dagen) en sinds 2 dagen komt het gedrag wat ze voor de regumate vertoonde weer terug.
Contact gehad met de dierenarts en die denkt dat ze nu hengstig is. Het is niet goed te zien of ze hengstig is( staat niet te plassen als haar vriendjes die ze heel leuk vind langs komen) wat voorheen wel was.
Ook heeft ze sinds dat ik gestopt ben een hele vieze staart, benen en achterkant deken. Alsof ze daar tegenaan en overheen plast.nu nog maar een weekje aankijken( of ze daadwerkelijk hengstig is en haar gedrag daardoor kan worden verklaart.) En dus weer minder hoort te worden.


Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-19 21:05

Is opgelost


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, carika, Danseresje, Eefjahh, ellen05, hagelslag, IASCrawler, jazzejam, lina1998, MarjanB, Muronia, Princesj, Rije, Symke en 90 bezoekers