Zijn er ook wijzigingen mbt springsport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Zijn er ook wijzigingen mbt springsport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 15:25

Er worden veel wijzigingen doorgevoerd in de dressuur. Zijn er ook wijzigingen bekend met betrekking tot de springsport?
Daar vind ik namelijk dat de overgang B-L best i.p.v. 5 winstpunten net als in de andere klasses 10 mag zijn.

Ben benieuwd of iemand hier wat vanaf weet.


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:28

eens, 5 wp voor het B is IMO te weinig.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 19:39

ik heb ook iets gehoord van bij 2 weigeringen eruit
weigering wordt 4 strafpnt
na de bel 45 sec om te starten

Love the life that you live, live the life that you love

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 21:02

Twee weigeringen er al uit? Poeh...
Weigering 4 strafpunten vind ik wel een goede zaak. Ik vind zelfs dat dat wel 5 strafpunten had mogen zijn. Ik vind een weigering zwaarder dan een balkje...

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:09

Kitty schreef:
Twee weigeringen er al uit? Poeh...
Weigering 4 strafpunten vind ik wel een goede zaak. Ik vind zelfs dat dat wel 5 strafpunten had mogen zijn. Ik vind een weigering zwaarder dan een balkje...


ben ik het helemaal mee eens.. vond het altijd raar dat het andersom was.
of die 2 weigeringen eruit ook al ik de b ingaat weten ze nog niet waarschijnlijk pas vanaf l of m

Love the life that you live, live the life that you love

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:29

Is dat niet alleen internationaal Verward Ik heb er nog helemaal niets over gehoord...Verward

Vijf punten in het B vind ik te weinig, heb er niet voor niets 18 gereden...Haha! En die 10 punten vind ik ook zeker niet te veel(in L/M/Z), maar ik snap wel dat ze dat niet op gaan tillen. Mensen komen zichzelf toch wel tegen als ze te vroeg overgaan(en dan kun je niet de jury de schuld geven... Extreme duivel ).

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:35

gomir ik heb het gehoord toen ik het hele weekend moest schrijven bij het springen. daar zat een jury die ook wel es bij internationale wedstrijden jureerde en daar gingen ze het binnenkort over hebben om het in de basissport allemaal te veranderen. dus zo kom ik eraan.

Love the life that you live, live the life that you love

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:45

Vandaar dat ik nog niets gehoord heb *LOL* Vind het trouwens wel goed, weigeren vind ik persoonlijk veel erger dan een balk...En toch kom je met je balkje altijd achter de mensen met een stop...*LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:36

ik heb me ook altijd geergerd aan die strafpunten bij weigeringen! ik bedoel, ik moet eerlijk zeggen dat ik zowat nog nooit veel weigereingen heb gehad maar wel super veel balken!
en tja een balkje zou ook een pechbalkje kunnen zijn, terwijl een weigering toch wel de fout van de ruiter is. waarom zou een weigering dan ook niet 4 kosten!? maarja dat bleek zo te zijn omdat je bij een weigering veel tijd inleverd! ik vind dat wel een beetje onzin, want ik heb niet vaak meegemaakt dat als iemand 1 weigering had dan buiten de tijd was!?
en bij 5 wp over naar de l?! ja misschien wel een beetje weinig! mensen die nog niet zoveel ervaring hebben en denken dat het lekker gaat en zo naar de L gaan, zijn wel een beetje stom bezig!
ik heb de B tot ook iets van 18 uitgereden
en de L tot 19..... van mij mag van de L naar de M nog wel wat strenger! in de B en in de L redden paardjes zich er nog wel uit, dan denken ruiters ff naar het M te gaan en BAM, alles over...naar de Z heb ik nog geen ervaring!
ik heb de L helemaal uitgereden en dat was goed ook want in het M liep alles op rolletjes, zo goed dat ik in 6 wedstrijden al Z mocht starten! maar het zou een stomme beslissing zijn om nu Z te gaan starten! mijn paard is daar gewoon niet klaar voor! maar ik ben wel blij dat ik de L dan helemaal heb uitgereden!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:03

ik ben in de b ook met 5 over gegaan naar het L hoor.
puur omdat queen dat hoge veel fijner aanpakte.
de hoogte kon ze aan alleen was ze damn kijkerig

Love the life that you live, live the life that you love

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:08

ingrid schreef:
ik ben in de b ook met 5 over gegaan naar het L hoor.
puur omdat queen dat hoge veel fijner aanpakte.
de hoogte kon ze aan alleen was ze damn kijkerig

ja naja dat ligt ook per paard en ruiter!
mijn pony had nog nooit gesprongen en is super zuinig, dus de hoogte was wennen. ook springt ie nu veel lekkerder dan dat lage! maar ik ken genoeg mensen die snel problemen krijgen omdat ze denken nog ff snel(voor een kampioenschap bv) een klasse hoger te kunnen starten!
bij sommige pakt het wel goed uit


"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 17:07

Ik had zelf te weinig zelfvertrouwen toen ik in de L startte. Daardoor kregen we weigeringen.
Ik was met negen winstpunten over gegaan van de B naar de L.
In de B waren we regelmatig foutloos.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:58

Kitty schreef:
Ik had zelf te weinig zelfvertrouwen toen ik in de L startte. Daardoor kregen we weigeringen.
Ik was met negen winstpunten over gegaan van de B naar de L.
In de B waren we regelmatig foutloos.


Het is alsof ik mezelf hoor praten *LOL* Ik heb ook een beetje last van een gebrek aan (zelf)vertrouwen Haha! Heb de B alleen uitgereden tot 18 Bloos Durfde echt niet eerder...
Ben nu drie keer L gestart en heb 6 punten dus we waren er wel klaar voor denk ik Haha! Maar ik rijd de L wel tot de 20 punten vol, anders gaat het veel te snel...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 18:32

gomir"]
[quote="Kitty schreef:
Ik had zelf te weinig zelfvertrouwen toen ik in de L startte. Daardoor kregen we weigeringen.
Ik was met negen winstpunten over gegaan van de B naar de L.
In de B waren we regelmatig foutloos.


Het is alsof ik mezelf hoor praten *LOL* Ik heb ook een beetje last van een gebrek aan (zelf)vertrouwen Haha! Heb de B alleen uitgereden tot 18 Bloos Durfde echt niet eerder...
Ben nu drie keer L gestart en heb 6 punten dus we waren er wel klaar voor denk ik Haha! Maar ik rijd de L wel tot de 20 punten vol, anders gaat het veel te snel...
[/quote]


naja daar ehb ik niet zoveel last van, van mij mag het op 1.20 staan en jumpjump Haha! Tong uitsteken
maarja ik heb wel netjes alles zowat uitgereden waardoor ik nu in 6 wedstrijden al Z mag starten!mijn droom die uitkwam! Tong uitsteken vooral met zo'n boerenknol als tobias! Tong uitsteken

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 39 bezoekers