Geldprijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Geldprijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 23:53

Vroeger was het bij de paarden hier in de buurt gebruikelijk dat in de dressuur en springen de 1e prijs in een ring 5x maal het inschrijfgeld was. Dus 12.50 inschrijfgeld is fl. 62.50 etc. Bij de NBVR werd je altijd afgescheept met een medaille of een bekertje....(Leuk voor de kids maar had al een kast vol oud ijzer.) Had het idee dat daar binnen de KNF afspraken over bestonden. Was/is dat ook zo?

Hoorde van mijn buurmeisje dat ze vorig jaar in Nunspeet voor een 2e plaats een zakje paardesnoepjes kreeg... en een lintje (JOEPIE).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 10:20

Waar rijd je dan voor, voor je plezier of voor geld?
Een kenmerk van een hobby is dat hij geld kost.
Als ik lekker heb gereden en tevreden ben zal het mij een biet zijn of ik 50 euro krijg of een zak snoepjes.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 11:00

Zie een zak snoepjes niet echt als een prijs. Hobby kost idd geld. Dat weet ik ook wel maar een prijs mag de kosten van die dag wel dekken vind ik persoonlijk. Mijn auto loopt ook niet op water enz. Heb het idee dat een organiserende vereniging zich dan onnodig aan het verrijken is als je een zak snoepjes of een zak brokken als prijs krijgt. Je hebt het wel over volwassen mensen die zich met een zakje snoepjes of een zak brokken behoorlijk afgescheept voelen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:07

ja maar je meer kunnen winnen dan dat je aan inschrijfgeld hebt gegeven!(als je natuurlijk steeds 1e wordt) maar dat zie je tegenwoordig nergens meer!!!!! ik was een keer in venhuizen en moest 2x springen en 2x dressuur rijden. 4x6 E: 24 euro! ik won 3 1e prijzen en kreeg precies 18 E......belachelijk toch!!!!!! maarja ik rijd bij de pony's dus geld winnen doe ik niet, ja in bonnen,maar dat vind niet altijd wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:19

Hier in de regio haal je bij een eerste plek toch ook ruim je inschrijfgeld terug.
Bij de paarden dan.

Bij de ponies vind ik het ook nog heel wat anders.
Maar wat moet je bij de paarden nu met wat paardensnoepjes doen.
De mijne lust niet eens alles *LOL*

Maar bij mij staat het fijn gereden wel voorop, maar een leuk geldbedrag vind ik nooit erg hoor Knipoog

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:51

Het lijkt mij dat je het voor de winstpunten doet... Geld is natuurlijk altijd welkom bij wie niet? Maar ik zou er niet voor gaan starten. Juist alleeen voor de winstpunten zou ik het doen....

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:52

masja schreef:
Het lijkt mij dat je het voor de winstpunten doet... Geld is natuurlijk altijd welkom bij wie niet? Maar ik zou er niet voor gaan starten. Juist alleeen voor de winstpunten zou ik het doen....


ja tuurlijk! vind het ook vreselijk als ik bv een prijs heb terwijl ik verschrikkelijk slecht hebt gereden! dat heb ik wel is af ent oe. kan me echt druk om maken! Tong uitsteken
maar vaak genoeg heb je wel wp als je ene prijs haalt!
prijs is natuurlijk leuk, ik doe het ook voor de wp!
de prijs is alleen leuk(zo zie ik het) als je het echt evrdiend hebt!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:02

ik vind het maar k*t bonnetjes.
bij ons in venhuizen op een federatie wedstrijd krijg je als je eerste of tweede bent alkeen maar een cadeau bon en een lintje(waar ik er al zoooooooo weinig van heb ehum............)
waarom doen ze niet gwoon wat geld in een anvelop ofzo.
iemand die van almere ofzo komt te wedstrijden in amsterdam ofzo en je krijgt zo`n waarde bon dan moet je dus helemaal naar amsterdam voor je waardebon uit te geven.
waardeloos toch ????????
wisten juliie dat echte spring ruiters(zoals ronald beukers en marco sas)
hun waardebonnen inleveren en dan dat geld gewoon los krijgenn z/??//
zou ik ook wel wiullen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:22

heb vanmiddag B dressuur gereden, en was 4e. Had toch mooi ff 22 euro!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:24

Ach, mijn pony is volgens mij wel blij met een zak snoepjes Vork Haha!


Ik heb een keer een waardebon van de ruitersportzaak gewonnen, dat was wel leuk. Voor de rest 'oud ijzer', haha Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 22:57

Vroeger was er bij de KNF een regel volgens mij nl. : 1 op de 4 krijgt een prijs, 1e prijs = 5x startgeld, 4e prijs = 4x startgeld, 3e prijs = 3x startgeld, 4e en volgprijzen = 2x startgeld. In een springrubriek max. 50 deelnemers, anders splitsing etc. Volgens mij zijn met het samengaan van alle bonden deze regels niet meer de richtlijnen en is iedere vereniging nu vrij in het bepalen van de hoogte van het prijzengeld. Vroeger was er ook een limiet aan het startgeld wat je moest betalen. Uit mijn hoofd bij de pony's max. fl. 15,- en bij de paarden iets van 20,- Lag wel aan de klasse waarin gestart werd. Vond die uniformiteit wel makkelijk, wist je tenminste waar je aantoe was. Nu is het elke keer weer een verrassing als je een afrekening krijgt van het wedstrijdsecretariaat Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 10:00

annegti schreef:
Nu is het elke keer weer een verrassing als je een afrekening krijgt van het wedstrijdsecretariaat Verward


Volgens mij staat het altijd netjes in het vraagprogamma vermeld, misschien moet je die eens gaan lezen voordat je je inschrijft.
Kun je meteen zien of het de moeite waard is en het financeel wel loont.