Jeetje doe ik het dan zo anders...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:37

Ik denk dat je allereerst het onderscheid moet maken tussen de winstpunten voor het Z1 en goed bevestigd Z2 en in theorie klaar voor de overstap naar het zwaardere werk. Volgens mij doe je namelijk net zo lang over het eerste als over het 2e gedeelte van dat traject.

Ik heb Levi's gewoon in de B gestart als 3-jarige. Ik reed in die tijd ook nog met mijn pony's en deed dat er gewoon bij. Hij was erg kijkerig en het is niet slecht geweest voor hem denk ik. Maar op zich kun je een paard in een 'hogere' klasse ook wel ringervaring op laten doen. Het ligt er net aan wat je belevingswereld en je einddoel is denk ik. Je kunt niet zeggen dat het altijd slecht is als een paard snel door de klassen vliegt, en het is ook niet altijd beter als ie er een jaar langer over doet.

Maar nogmaals, er is geen regel voor wat een paard op welke leeftijd moet kunnen. Ja, voor een handelspaard om zijn waarde te houden. Maar voor je eigen hobbybeest draait het om het afleggen van de weg zelf, en niemand die kan zeggen hoe snel of hoe langzaam jij dat moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:53

Zo lang je er zelf plezier in blijft houden moet je gewoon genieten van iedere wedstrijd die je rijdt.
Het is maar een hobby *LOL*

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:35

iedereen gaat op z'n eigen tempo door de klasses heen en dat verschilt gewoon heel erg per combinatie.
met m'n 1ste pony wilde het gewoon niet zo vlotte en heb ik in 1 seizoen tijd 2 winstpunten gehaald in de B-dressuur en 2 x springen gestart,maar geen winstpunten gehaald.

nu heb ik een andere pony, ik ben begonnen in de B en rijd nu binen 4 maanden L2 heb 1x L2 gestart 2 winstpunten.
ik ga gewoon over omdat, de concurrentie niks waard is soms, der zijn goeie bij, maar ook veel slechte, ik bedoel in het L2 gaat een pony toch niet meer renne en kun je toch wel een volte maken of niet?
ik hoop van de zomer M1 te kunnen starten, dan ga ik rustiger aan doen, want ik moet nog veel leren. We gaan wel heel vaak op wedstrijd dat is natuurlijk ook wel fijn en dan gaan we van de zomer ook springen, want daar zijn we nu op aant traine, zodat hij vertrouwe in mij krijgt, dat heeft 'ie bij zijn vorige ruiter niet gehad met springen.

groetjes steph loves jaggie en de andere pony's

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 19:54

Ach joh, ik heb anderhalf jaar over de B gedaan ongeveer en heb nu in drie kwart jaar drie L1 punten. Ik zie er niets verkeerds in. Bij mij is het gewoon de combinatie die niet supergetalenteerd is, maar ik zie niet wat er verkeerd aan is hoor Mick.