wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:09

Ik ga ook vaak alleen op stap, mijn man loopt in ploegendienst en heeft maar 2 van de 5 weekenden vrij. Onze ene merrie is in je eentje te laden en te lossen, afhankelijk van het weer zadel ik in de trailer of ik zet haar vast aan de zijkant van de trailer om te zadelen.

Als ik aankom op het wedstrijdterrein ga ik eerst naar het secretariaat om te betalen en dan heb ik de wedstrijddocumenten bij me voor eventuele controle. Vervolgens ga ik mijn paard zadelen (ze draagt geen peeskappen/bandages op het losrijterrein) en als mijn paard klaar staat, kleed ik mezelf pas om. Dan alleen het hoofdstel nog in en rijden maar, de proeven rijd ik vrijwel altijd uit mijn hoofd.

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:23

Ik rijd in kring Eindhoven en ga vrijwel altijd alleen.

Op wedstrijd zorg ik eerst dat mijn paard klaar staat en dan ga ik mezelf omkleden. Daarna hoofdstel om, paard van de wagen, erop en weg.
Ik heb 1 keer mijn startkaart en paspoort hoeven laten zien en dat was pas na het rijden. (klein concours)
Ik heb deze spullen dus ook nooit bij me tijdens het rijden. Als ze het willen zien rijd ik wel even naar de wagen om het te halen.

De proeven rijd ik vaak uit me hoofd of als ik niet helemaal zeker van mijn zaak ben kan ik meestal altijd wel iemand vinden die me voor wil lezen.

Maar ja, het blijft natuurlijk wel altijd gezelliger om met iemand anders op concours te gaan!!!

Anoniem

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:30

Precies zoals ik het het dus doe Lachen

alleen durf ik ze niet uit mijn hoofd te rijden!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:37

Ik ga ook vaker alleen.

Op de manege is er altijd wel iemand die even helpt met laden. deraf gaat zo, heb ik alleen mezelf en mijn paard voor nodig, zelfde geldt voor het opzadelen. Heb een ezel, en die blijft gewoon staan of ik neem hem mee naar de auto.
Meestal lopen er op concour wel mensen rond die ik ken en me dus wel willen voorlezen, zelfde geldt voor het laden.
Toch vind ik het fijner wanneer je met iemand mee gaat, stel het gaat mis met de auto en de trailer, sta je dan alleen.. NEe dat is geen fijn gevoel.

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:39

In de L2 reed ik ze altijd uit me hoofd.
M1 in het begin niet maar heb vorige week 2 proeven uit mijn koppie gereden.
Nou moet ik aanstaand weekend weer maar zijn er nieuwe proeven. Omdat alle proeven zo op elkaar lijken ben ik bang dat ik in de war raak. Dus hoop dat iemand mij zondag kan lezen....
Pas al -2 gehad omdat ik verkeerd reed en dat is toch zonde. Koste me gelukkig niet mijn winstpunt!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:02

Ik ga nooit alleen, kan ook niet want heb me E achter B nog niet. Clown Dus er moet altijd wel iemand voor me rijden. Ik ga meestal met me vader en een vriendin, of alleen met vriendin, die mij dan ook rijd en me proef leest. Ik denk ook niet dat ik die proeven goed uit me hoofd kan leren.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:13

toen ik mijn rijbewijs binnen had, vond mijn vader het al snel genoeg tijd om me alleen op pad te sturen, hij ging al jaren trouw iedere wedstrijd mee, maar echt leuk vond hij het niet.
zo ging ik dus alleen op pad.

glen laat makelijk en is vrij braaf.
opzadelen doe ik op de trailer omdat ik hem niet vast kan zetten, hij is inprinciepe braaf genoeg om het buiten te doen en hem los te laten staan, maar goed hij zou zich maar eens bedenken, ik heb weinig zin om m dan te moeten vangen. ik zadel hem op en vervolgens maak ik mezelf klaar. daarna haal ik m van de trailer af. als het nodig is worden dan de stiften in gedraait en klaar.
proefje rijd ik uit mijn hoofd, ook als het er 2 zijn. dit gaat super en ik vind het eigenlijk veel prettiger.
eigenlijk vind ik het wel goed zo.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:06

ik denk dat als je je proef uit het hoofd kunt, het je veel minder stress geeft,..
je kunt je volledig op je paard en jezelf concentreren,.. ik wil het deze zomer ook gewoon proberen, eerst maar eens met 1 proef,..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:11

ik ga ook altijd alleen, mijn paard is perfect alleen te laden en te lossen. ( moet ook elke week alleen alles zien te redden voor de clubles, dus ach.. dit valt best mee)
gelukkig bezit ik veel vriendjes en vriendinnetjes op concoursen, dus voorlezers geen probleem. Wel zorg ik ervoor dat ik van tevoren weet wie mij kan/wil voorlezen, anders probeer ik toch een voorlezer ergens vandaan te halen die meegaat.
1X bijna niet kunnen starten omdat er niemand was die wilde voorlezen Nagelbijten / Gniffelen

lynns

Berichten: 33
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: overal hier in de buurt.

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:32

Ziolette schreef:
Ik ga ook vaak alleen op stap, mijn man loopt in ploegendienst en heeft maar 2 van de 5 weekenden vrij. Onze ene merrie is in je eentje te laden en te lossen, afhankelijk van het weer zadel ik in de trailer of ik zet haar vast aan de zijkant van de trailer om te zadelen.

Als ik aankom op het wedstrijdterrein ga ik eerst naar het secretariaat om te betalen en dan heb ik de wedstrijddocumenten bij me voor eventuele controle. Vervolgens ga ik mijn paard zadelen (ze draagt geen peeskappen/bandages op het losrijterrein) en als mijn paard klaar staat, kleed ik mezelf pas om. Dan alleen het hoofdstel nog in en rijden maar, de proeven rijd ik vrijwel altijd uit mijn hoofd.

knap hoor, rijd je in de zomer ook 2 proeven uit je hoofd?
Ik ga ook altijd alleen op concour, maar de top tien van smoesen verzinnen van diegene die je vraagt om voor te lezen wordt steeds groter, bijna niemand heeft het voor een ander over om voor te lezen is mijn ervaring.
Ik ben zelf nog te veel met mijn paard bezig om ze uit het hoofd te rijden.
Lynns

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:52

lynns schreef:
Ziolette schreef:
Ik ga ook vaak alleen op stap, mijn man loopt in ploegendienst en heeft maar 2 van de 5 weekenden vrij. Onze ene merrie is in je eentje te laden en te lossen, afhankelijk van het weer zadel ik in de trailer of ik zet haar vast aan de zijkant van de trailer om te zadelen.

Als ik aankom op het wedstrijdterrein ga ik eerst naar het secretariaat om te betalen en dan heb ik de wedstrijddocumenten bij me voor eventuele controle. Vervolgens ga ik mijn paard zadelen (ze draagt geen peeskappen/bandages op het losrijterrein) en als mijn paard klaar staat, kleed ik mezelf pas om. Dan alleen het hoofdstel nog in en rijden maar, de proeven rijd ik vrijwel altijd uit mijn hoofd.

knap hoor, rijd je in de zomer ook 2 proeven uit je hoofd?
Ik ga ook altijd alleen op concour, maar de top tien van smoesen verzinnen van diegene die je vraagt om voor te lezen wordt steeds groter, bijna niemand heeft het voor een ander over om voor te lezen is mijn ervaring.
Ik ben zelf nog te veel met mijn paard bezig om ze uit het hoofd te rijden.
Lynns


Ja, in de winter rij ik er ook 2 uit mijn hoofd dus waarom zou dat in de zomer anders zijn Clown . Hier heb je vrijwel elke wedstrijd de gelegenheid om 2 proeven te starten, zowel zomer als winter Knipoog.

Ik mag nu de overstap naar het Z1 maken, maar die proeven vind ik wel erg pittig (qua opvolging van oefeningen en onthouden) dus ik ben benieuwd hoe dat tzt gaat verlopen Nagelbijten / Gniffelen. Ik start een keer HC binnenkort dan mag ik met headset en heb ik de proeven in ieder geval al een keertje gereden.

Verder vind ik het als ik de proeven eenmaal een keer gereden heb op wedstrijd (ik oefen ze thuis nooit), juist erg prettig. Ik kan me dan veel beter op mijn paard concentreren tijdens de proef.

Texas02

Berichten: 4594
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 00:26

Ik haal nu een heel oud topic naar boven zie ik.. :+ :+

Tot nu toe gingen mijn ouders altijd mee op concours, maar daar hebben ze nu dus niet zoveel zin meer in.. Dus zei ik dat ik ook best alleen kan, ik ben immers geen klein kind meer.. Ik zie zelf niet zoveel problemen, maar mijn vader zei dus "ik weet niet of je alleen kunt, wat als er iets gebeurt? Hoe kom je dan weer thuis, en het paard?". Zien jullie daar zoveel problemen in? Natuurlijk kan er iets gebeuren.. Maar het is een concours, daar lopen meer paardenmensen rond. Mocht ik echt niet meer terug kunnen rijden en voor mijn paard kunnen zorgen, zou er dan niet één iemand rondlopen die bereid is om mijn paard een stalletje en verzorging te bieden totdat iemand hem op kan halen? Ja, en ikzelf.. Als ik ergens anders alleen naar toe ga, en ik ga door mijn enkel en het doet zo veel pijn dat ik geen gas meer kan geven, zal iemand mij ook op moeten komen halen of zal ik een andere oplossing moeten vinden.. Dan kan ik mezelf wel de rest van mijn leven thuis opsluiten, omdat er wel eens iets zou kunnen gebeuren.. Dus wat alleen op concours betreft dacht ik toch dat voor het paard op de één of andere manier wel gezorgd wordt, en voor mezelf is het geloof ik niets anders als dat ik ergens anders alleen naartoe ga? Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 07:29

Ik ga ook altijd alleen, vriend en stalhouder weten waar ik uithang, en worden altijd op de hoogte gehouden van het verloop van de wedstrijd en tijd dat ik terug verwacht word, dus mocht dat niet lukken, komen ze wel polshoogte nemen.

Met crossen ging ik ook altijd alleen, had dan wel een kaartje op m’n arm of laars met telefoonnummers van vriend en stalhouder, medisch gegevens van mij en paard en kenteken en kleur auto / trailer combi enz, mocht ik dan buiten bewustzijn raken of iets dergelijks, kunnen mensen zien hoe te helpen en kan paard opgehaald worden door stalhouder

Texas02

Berichten: 4594
Geregistreerd: 21-04-16

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:16

Dat is wel een goed idee, ja, om een kaartje aan je arm of laars te doen. Het gaat bij mij om springen, niet om cross.. Ik zie dat eigenlijk nooit bij springen, mensen met een kaartje om de arm met gegevens erop, zou je daar niet raar op aangekeken worden?

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:53


spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:49

Of naai iets aan de binnenkant van je jasje als je geen binnenzakje hebt, stop je het kaartje met info daarin.

Er zijn in de crosswereld ook echte medical Cards te krijgen welke je op je arm draagt, misschien iets om naar te kijken, dat je er vreemd op aangekeken word zou ik me niks van aantrekken, het gaat om je veiligheid en gezondheid

Texas02

Berichten: 4594
Geregistreerd: 21-04-16

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:25

Ja, zoiets is dan wel het beste idee denk ik.. :) Bedankt!

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:52

laat altijd weten waar je naar toegaat en hoe laat je ongeveer terug zult zijn.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:56

Ik ga altijd alleen op pad met mijn paarden. De proeven leer ik uit mijn hoofd, zodat ik ook van niemand afhankelijk ben. Bij de koudbloedwedstrijden is het altijd heel gezellig en zijn de mensen ook bereid om je te helpen. Bij de gewone paardenwedstrijden is dat een stuk minder, dus zorg ik dat ik goed ben voorbereid.

Anoniem

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:08

Ik heb dit topic goed 10 jaar geleden geopend. Ik ga nog steeds op concours maar inmiddels rijd ik alles uit mijn hoofd haha.

Doordat ik veel mensen ken door het starten/jureren/groomen is het niet erg om alleen te gaan.

Texas02

Berichten: 4594
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:32

Ik rijd dressuurproeven sowieso uit mijn hoofd, al zal er een hele fanclub mee gaan (niet dat ik die heb :+ :D ).. Ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan dat er steeds iemand aan mij staat te roepen.. Ben je net lekker geconcentreerd aan het rijden, roept er weer iemand naar je wat je eigenlijk allang wist, maar je reageert er toch op, luistert ernaar en bent weer uit je concentratie.. Echt vreselijk..

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 00:01

Ik ga altijd alleen met gemiddeld 3 jonge 4 a 5 jarige paarden. Lukt het trailerladen niet meteen is er altijd wel iemand die komt helpen. Voor de dressuur leer ik de proeven vanbuiten maar vraag ik ook steeds iemand om te lezen. Voor het inspringen is er altijd wel iemand die de hindernissen voor je wil verzetten. Paspoort laat ik zien voordat ik ga opzadelen. Het opzadelen is soms wel lastig omdat de paarden niet allemaal gebonden kunnen staan

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 00:10

Ik ging ook heel vaak alleen de laatste jaren. Probeerde wel van te voren een lezer te regelen. Het laatste jaar viel dat niet altijd mee, kwamen ze niet of te laat, kon ik inderdaad voor die M proefjes niemand op het terrein vinden die het durfde. Toen ben ik ook definitief gestopt, omdat ik er geen plezier meer in had.

Reed ook al met dispensaties ivm pijn bij het rijden vanwege lichamelijke aandoening hoor, dat speelde ook een rol bij de beslissing om er een punt achter te zetten.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 00:40

Lekker alleen gaan, mits je je proef goed kent. Geen zorgen maken om "wat als" dat doen alle ouders ;) en gewoon genieten, je bent nooit alleen op concours en er zijn altijd genoeg mensen die je met wat dan ook kunnen&zwollen helpen (al lijkt dat soms niet zo in de paardenwerwld :D )

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:06

Ik ga ook alleen met mijn paard op pad. Deze jaar nog geen wedstrijden gereden, maar 19 augustus gaan we terug aanpakken.
In Frankrijk als je minder dan 1uur autorijden hebt oom naar wedstrijd te gaan, heb je grote mazzel. Meestal is het echt tussen 1.5/2uur.. alleen gaan zo ver is beetje vermoeiend, je hebt zo lange dag, zeker met een schimmel :-D