Ga met verwachtingen op 0, kom terug met.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Ga met verwachtingen op 0, kom terug met.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 17:19

Hoi!

Vandaag had ik wedstrijd en dat heb ik niet zo vaak, dus had ik er echt super veel zin in.
Ik ging op Shalan rijden, dat is een nieuwe pony op de manege, en had nog nooit dressuur gereden (in ieder geval niet op de manege). Zaterdag had ik er nog in de les op gereden en ze was heel lief maar echt super snel, arbeidsdraf was middendraf, arbeitsgalop was middengalop en middendraf was zowat uitgestrekt als dat kan. Daarom ging ik ervoor om haar zo rustig mogelijk te laten lopen en daarnaast nog proberen om het netjes te laten verlopen. Zo goed zou het niet worden.

Degene die voor mij reed kwam niet opdagen dus had ik shalan voor m e alleen, na gevlochten en gezadeld te hebben, ging ik inrijden. Ze was ecxht scheit voor alles! en spurtte elke keer weg. Later heb ik er toch nog een (redelijk) rustig galopje uit gekregen en liep ze heel ontspannen in stap, en zelfs aan de teugel dan.

Toen de proef, wij reden proef B9, dat is bij de gevorderden groep, de beginners doen zonder galop.

Toen we binnen reden werd shalan best druk, en heb geprobeert zo goed mogelijk te rijden en te laten ontspannen. Ik vond het heel erg meevallen! Shalan liep best goed en sommige onderdelen waren toch wel mooi geworden. Ook zaten er bagger stukken bij maar ja, ik was trots op shalan!

Toen de prijsuitreiking. Ik had de dagen ervoor al gezegd dat ik 8e zou worden, had ik zo'n voorgevoel. En er deden er 12 mee, toen de 9e werd omgeroepen, wist ik het zeker, ik zou 8e gaan worden! Maar ik werd niet omgeroepen, ook niet bij 7! Ik werd bij de 4e opgeroepen! Echt keiblij was ik!

We hadden een kei strenge jury gehad want alle punten lagen echt vele malen lager dan normaal. Ik was 4e met 148 punten en de eerste had maar 153 punten, zou niet eens een winstpunt zijn maar daar doen we niet mee.

Nu stond er op mijn protocol heel veel, echt super handig, maar wat ik me afvraag, moet je in een b-proef nou wel of niet vierkant staan? want daardoor heb ik er een 5 voor maar in onze les hebben we het niet eens geleerd. Verward

Ze hadden ook heel vaag gejureerd want voor de eerste middendraf had ik een 6 terwijlik daar zelfs een paar passen galop had gedaan (staat er niet eens op) en de 2e ging echt veel beter, ik voelde haar mooier en ruimer lopen en dan heb ik een 5 omdat ik meer verruiming moet laten zien Verward maar ja!

IK BEN ECHT SUPER TROTS OP SHALAN!!!!! Lovers

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 18:06

Gefeliciteerd! Ben blij voor je! Binnenkort heb ik ook een wedstrijd..

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:05

Je hoeft je pony in de B niet vierkant te laten staan maar het gewicht moet over 4 benen verdeeld staan.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:18

volgens mij moet je paard wel in de B vierkant staan ik had hier van het weekeind nog een 4 voor omdat hij zijn voorbeen iets naar voren had staan. 4kant laten staan kan je niet leren het is een kwestie van een goede voorbereiding en genoeg been bij de overgang.

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:51

neej in de B hoeft je pony echt niet 4kant te staan alleen moet het gewicht wel over 4 benen verdeeld zijn. je pony hoeft pas van de M1 af 4kant staan. alleen de ene jury wil meer zien dan de andere jury en bij de 1 moet je in de b al je pony aan de teugel hebben lopen en bij de ander hoeft dat pas in de L2. GEFELICITEERD

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:56

Stefanie schreef:
bij de 1 moet je in de b al je pony aan de teugel hebben lopen en bij de ander hoeft dat pas in de L2. GEFELICITEERD


je paard of pony moet in alle klassen nageeflijk lopen, ook in het B.
En gefeliciteerd Fleury!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, GrapeshotBot, Wopkebrok en 36 bezoekers