Wat ben ik toch een muts hè. Grr

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Wat ben ik toch een muts hè. Grr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 20:28

Zaterdagavond gaan Laiser en ik eindelijk weer eens naar een wedstrijd.
We gaan voor het eerst L1 starten.
Maar hij loopt al 1,5 week niet helemaal zoals ik graag zou willen, maar dat kan ook aan mij liggen. Dat ik te gespannen ben
Ik ben ook zo'n vreselijke muts dat ik me daar dan druk over ga maken. Maar ik weet dat ik het niet moet doen, alleen doe ik het toch.....)
Als hij rustig is, kan ik het wijken er netjes uit krijgen, maar anders gaat hij voor de rechterkuit te veel zijwaarts, en te weinig voorwaarts.

Voor de zomervakantie had ik hem zo dat ik er van overtuigd was dat het wel moest lukken. Alleen nu het steeds dichterbij komt begin ik steeds weer te twijfelen of ik er wel goed aan heb gedaan.... (Aangezien ik hem nu niet helemaal voor elkaar krijg als ik graag zou willen.)

En eigenlijk moet ik me misschien ook niet druk maken. Iedereen zegt ook dat hij zoveel vooruit is gegaan met voor de vakantie, maar toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:44

Owdjee, dit klinkt alsof ik mezelf hoor praten en denken. Daarom kan ik je alleen meegeven wat ik ook altijd toegefluisterd kreeg en dat is je niet druk te maken, dat je niks te verliezen hebt en dat het heus wel goed gaat. Het is maar een L1 proefje en het gaat heus goed, heus. Gewoon rijden zoals je altijd rijdt, dan gaat het het beste, echt waar .

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:17

Bij nieuwe dingen ben ik juist een stuk minder nerveus dan bij bekende dingen. Je hebt dan weinig vergelijkingsmateriaal. Als ik datgene al vaker heb gedaan, dan ga ik toch vergelijken, bewust of onbewust. Terwijl ik er bij nieuwe dingen veel meer onbevangen tegenover sta. Kiek'n hoo 't geet, zeggen ze bij ons (of zoiets Haha!).

Mick, ik duim voor je! En het gaat vast wel goed, ik verwacht iig zondag een uitgebreid verslag van je! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:32

Vraag jezelf nu eens goed af waarom je een wedstrijdje rijdt! Ik ga er vanuit dat je het voor je plezier doet. Hoe goed je je ok voorbereid, uiteindelijk ben je toch afhankelijk van de visie van de jury. Het oordeel van de jury kun je niet beinvloeden, je eigen instelling wel. Dus richt je in de dagen dat je naar de wedsrijd toe werkt niet op het aantal punten dat je hoopt te halen. Train alleen voor dat ultieme gevoel. Als je dat in sommige onderdelen kunt benaderen mag je super trots zijn op jezelf en je paard!

Veel plezier!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:02

Gaat lukken hoor! Bij mij gaat het de ene keer ook beter dan de ander. Ik denk maar bij mezelf: so what? Ik heb ook niets te verliezen, rijdt puur voor mijn plezier.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 22:17

Jippie schreef:
Vraag jezelf nu eens goed af waarom je een wedstrijdje rijdt! Ik ga er vanuit dat je het voor je plezier doet. Hoe goed je je ok voorbereid, uiteindelijk ben je toch afhankelijk van de visie van de jury. Het oordeel van de jury kun je niet beinvloeden, je eigen instelling wel. Dus richt je in de dagen dat je naar de wedsrijd toe werkt niet op het aantal punten dat je hoopt te halen. Train alleen voor dat ultieme gevoel. Als je dat in sommige onderdelen kunt benaderen mag je super trots zijn op jezelf en je paard!

Veel plezier!

Ik weet het ook wel.
En ik doe het ook voor mijn plezier. Maar ik ben dan zo'n muts ik wil het ook zo goed mogelijk doen.
Maar uiteindelijk gaat het mij er ook om dat we samen laten zien wat we kunnen.
Alleen ga ik me daar onbewust toch over lopen te mutsen.

Mijn vriend moest ook al glimlachen toen hij dit hoorde. Hij zei ook we zien zaterdag wel hoe het gaat. Dan kun je pas zeggen of je er wel of niet goed aan hebt gedaan. B)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 23:56

niet zoveel energie insteken hoor, heb ik ook heel vaak dat het de hele week slecht gaat en op wedstrijd loopt ie zuper! laat maar is lekker gaan. ga is lekker buiten rijden! langs de weg kan je altijd nog wat dressuurmatig aan de gang!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:05

En ook al gaat het wijken niet goed. Dat zijn dan twee vieren in plaats van zessen of zevens. So what, dat scheelt vier of vijf punten op het totaal. En als de rest wel allemaal goed gaat, maken die paar puntjes ook niks uit hoor.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:18

En...en.....en....Hoe was het gegaan? Was dat mutsen ergens goed voor?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 12:24

Heike schreef:
En...en.....en....Hoe was het gegaan? Was dat mutsen ergens goed voor?

Het mutsen was nergens goed voor geweest . Maar ja dat was eigenlijk ook wel duidelijk hè. Maar ja mutsen kunnen alleen maar mutsen.
Ik heb geen wereldproef kunnen rijden, maar was wel heel tevreden.
Lees maar bij [WD] Voor het eerst L1