1e keer L2, fijn dat de jury zo oplet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

1e keer L2, fijn dat de jury zo oplet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 09:46

Gister ging ik voor het eerst L2 starten met Duvel. Twee weken geleden heb ik de laatste 2 winstpunten in de L1 gereden en toen gelijk gebeld voor deze wedsrijd. Die zat natuurlijk allang vol, maar ik heb me op de reserve-lijst laten zetten en van de week kreeg ik een telefoontje dat ik er toch nog bijkon. Leuk dacht ik!
Ik hoefde niet zo vroeg te rijden, gelukkig, want ik had die dag geen trailervervoer, dus ik moest ernaartoe rijden en dan hoefde ik me tenminste niet zo te haasten.
's Morgens eerst Duvel gaan invlechten, daarna naar het wedstrijdterrein gegaan om vast te betalen en te vragen of er een box vrij was, zodat Duvel nog lekker kon uitrusten van de heenweg voor we moesten losrijden. En even naar een stalgenootje gekeken, die L1 reed en al wel vroeg moest starten.
Toen weer naar stal, Duvel opgezadeld en rustig vertrokken. Na een onstpannen ritje met veel stap en een beetje draf kwam ik na drie kwartier op het wedstrijdterrein aan. Daar Duvel afgezadeld en in zijn box gezet en gaan kijken naar de rest van de wedstrijd.
Toen zelf losgereden. Duvel liep wel lekker, ik begon ook echt zin in de wedstrijd te krijgen. Ik verwachtte op zich helemaal niks van die wedstrijd, het was de eerste keer en de voorbereiding was een beetje kort, maar ik ging toch ook voor de ervaring. Maar met losrijden merkte ik al, dat het eigenlijk helemaal niet zo slecht ging.
En toen ging ik mijn eerste proef rijden. Ik rijd graag uit mijn hoofd, omdat ikme dan beter kon concentreren. In de kantine zat een vriendin met boekje mee te lezen, kijken of ik echt wel helemaal goed reed.
Nou en toen begon ik. Mijn proef ging nog een beetje rommelig, er zaten hele nette stukken tussen, maar ook stukken die niet goed gingen. En ineens, ik maakte een overgang van galop naar draf, zegt de jury: 'je rijdt nu verkeerd he, je moest een volte rijden!' ik schrok, dacht van he, hoe kan dat nou? Ik rijd goed! Ik wist dat ook eigenlijk wel voor 99,9% zeker, dus ik reed nog door en maakte op tijd mijn overgan naar stap die er vlak achteraan kwam. Toen zei hij ineens: 'onee, sorrie, rijd maar door, je gaat wel goed.' Frusty
Gelukkig was ik bijna klaar met mijn proef, moest alleen nog van hand veranderen in middenstap en daarna afgroeten, maar ik was wel helemaal de kluts kwijt. Na de proef riep hij me bij zich en verontschuldigde zich nogmaals. Ook zei hij dat je als je uit je hoofd wilt rijden dit altijd van te voren moet melden aan de jury. Maar ik rijd wel vaker uit mijn hoofd en heb dat nog nooit gedaan, en ook nog nooit commentaar op gehad, dus ik zei ook dat ik dat niet wist, maar dat ik de volgende proef ook uit mijn hoofd zou rijden (dan had ik dat vast vermeld).
Nou en toen ik buiten kwam, toen was ik even echt de kluts kwijt. Gelukkig waren er allemaal lieve mensen om mij heen, die al aanboden om mijn tweede proef dan voor te lezen, maar dat wilde ik perse niet. Ik moest en zou aan die jury laten zien, dat ik wel goed uit mijn hoofd kan rijden en hij maar goed op moest letten. Bij het wedstrijdsecretariaat wisten ze ook niet dat je je zou moeten melden als je uit je hoofd rijdt.
Mijn tweede proef was ik een beetje pissig, ik zou die vent wel eens een poepie laten ruiken! Het meisje dat de ruiter voor mij had gelezen bood ook nog aan om mij ook voor te lezen toen ik de bak binnenreed, maar ik zei, dat de jury maar gewoon op moet letten (en hij had zijn raam open, dus ik hoop wel dat hij dat gehoord heeft Extreme duivel )
En ik reed die tweede proef echt lekker, nog een paar kleine dingetjes, maar veel minder dan in mijn eerste proef.
Toen nog wachten op de prijsuireiking, ik was wel heel benieuwd.
Nou, mijn eerste proef had ik 152 punten en op het onderdeel waar hij me in de rede viel stond eerst een 6 maar dat was verbeterd in een 7, wellicht om het goed te maken?
En mijn tweede proef had ik maar liefst 161 punten en de tweede prijs! Nou, dat had ik van te voren nooit verwacht, mijn eerste wedstrijd al met winst thuis te komen.
Achteraf ben ikniet zo kwaad meer op die jury, hij is ook maar een mens en kan zich vergissen, maar op dat moment ben je echt ineens uit je concentratie en dat is echt moeilijk om dan nog goed verder te rijden.
Nou ben ik alleen benieuwd, moet je echt melden voor je proef dat je uit je hoofd rijdt of was dat alleen bij deze jury?
Want ik het proevenboekje staat alleen dat het wordt gewaardeerd als je uit je hoofd rijdt, dat je er geen extra punten voor krijgt en dat je een proef die eenmaal uit het hoofd begonnen is niet halverwege ineens toch mag laten voorlezen. Dus ik wist het ook echt niet. Wie weet het wel?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:02

Ik heb het ook nog nooit gemeld als ik een proef uit mijn hoofd reed, en ik heb er ook nooit kommentaar op gehad. Lijkt mij een beetje onzinnig als je dat eerst moet gaan melden, denk dat de jury daar ook best zelf op kan letten. Wat zou het voor zin hebben dat je het eerst meldt?

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:12

Nou mij lijkt het niet onzinnig, ik heb het wel gemeld als ik het doe. Dan weet zo'n jury dat er geen voorlezer meer komt en dat hij het startsein aan de ruiter zelf moet geven. Lijkt me voor de jury ook wel zo handig, aangezien er maar heeeel weinig uit het hoofd wordt gereden.

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 21:28

Maar hij gaf het seintje dat ik mocht beginnen wel gewoon aan mij, want als ik uit mijn hoofd rijd let ik daar zelf altijd op. Maar goed, ik zal onthouden dat wanneer ik deze jury nog eens krijg, ik het van te voren tegen hem zal zeggen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daannie_x, GrapeshotBot, JoukjeV, Melzazu, Noukie en 54 bezoekers