zomers dagje SGW in Neede met Ret en Lau

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

zomers dagje SGW in Neede met Ret en Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 21:42

Vanmorgen ging de wekker om 5.40... *gruwel* Aangekleed en om half 7 naar stal, want we moesten al vroeg in Neede zijn. Toen we op stal kwamen, stond Ret letterlijk de slaap uit z'n ogen te vegen. Tja, het was ook wel errug vroeg... Haha!

Nadat we het hele spulletje gevoerd hadden en Lau haar hors weer had voorzien van de nodige vlechtjes (NIET LEUK Haha!) gingen we om kwart over 7 op weg naar Neede. Heerlijk, zo rustig als het op zondagochtend op de weg is. Op het terrein konden we rustig aan doen, startgeld betalen, startnummer halen en opzadelen voor de dressuur. Het proefje ging best netjes, lekker constant. Alleen na het halsstrekken was hij het heel even kwijt, maar voor de rest een prima proef. Na de dressuur door naar de veterinaire keuring. Hartslag 48 en voordraven prima, dus hij kon weer eventjes op de trailer.

De cross zelf hadden we gisteren aan het eind van de middag al verkend, dus dat hoefden we vandaag niet meer te doen. Moet eerlijk zeggen dat de B niet zo heel spectaculair was, er stonden meerdere hindernissen in die ik zelfs durfde te springen en dat zegt heel wat Haha!. En toen we eens gingen kijken hoe de M/Z had gestaan, bleek dat ook allemaal best mee te vallen. Conclusie: Neede is niet zo'n hele heftige cross en volgend jaar komen we terug in de L. Haha!

Toen Ret weer op de trailer stond, kreeg ik een telefoontje van Vvtjuh die inmiddels was gearriveerd. Hij had beloofd om langs te komen aangezien deze wedstrijd zo'n beetje in zijn achtertuin plaatsvond Haha!. Hij kon meteen met ons mee het parcours in, aangezien we nog even terug moesten naar de waterpartij, omdat ons niet helemaal duidelijk was hoe die gesprongen moest worden. Daarna terug naar de trailer om Ret klaar te maken voor de cross. Vvtjuh heeft daarbij als Oppermaster Ducktape onze Ret voorzien van flitsende zilveren strepen op z'n beenbeschermers, onze hartelijke dank namens de feestcommissie! Cool

Even losrijden voor de cross (gelukkig was hier een fatsoenlijk losrijveld met twee vaste hindernissen) en vervolgens wachten op de start. Beetje jammer dat hier geen omroepinstallatie was ('nummer 22 goed over 1, 22 goed over 2') dus het was afwachten hoe iedere combinatie zou binnenkomen. Ret had weer flinke zin en binnen 5 minuten waren ze weer terug van hun rondje, zonder fouten. We hadden mijn vader weer bij de waterpartij neergeplant en op de video was later te zien dat daar een hoop combinaties op stopten, terwijl het niets anders was dan water met een hoop grind er omheen. Blijkbaar toch erg eng, maar niet voor onze Ret. Cool

Toen de keuring (hartslag 76, wat prima was, en ook het voordraven ging goed) en daarna het parcours in. Ret tikte twee balken heel licht aan, maar ze bleven liggen en daarmee waren ze foutloos! Inmiddels waren de tussenstanden bekend: 163 punten (alweer) in de dressuur en een voorlopige 10e plaats (van de 22 starts). Ret lekker uitgestapt en verzorgd (foto's van Vvtjuh als onvervalst paardenmiepje volgen nog Haha!) en toen weer op de trailer, in afwachting van de uitslag.

Nadat alle sponsors ('sponSOren') uitgebreid bedankt waren door de omroepster (het waren er zo'n 100 die allemaal bij naam werden genoemd waardoor Neede wel een wereldstad leek Haha!) werden na lang wachten de prijzen uitgereikt. En ja hoor: Lautje en Retjeknol hadden de 4e prijs! Aan lintjes deden ze in de paardenrubrieken niet (jammer, want blauw staat hem goed), maar wel een geldprijs van 25 euro! Lachen Clubgenootje was 2e bij de pony's B cat. A/B/C, dus weer een vruchtbaar dagje.

Moe maar voldaan naar huis, waar Retje nog even lekker een paar uurtjes in de wei heeft gelopen. Daarna hebben we 'm lekker afgespoten en van z'n welverdiende avondmaal voorzien. Kleine knol heeft het dus weer super gedaan vandaag tussen de grote beesten. De hele maand oktober doen we het eventjes rustig aan, en in november mag hij nog twee keer crossen. Volgens mij droomt hij er al van... Knipoog

BTW fotolink volgt! Lachen

[En edit] domme tiepvauten [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 29-09-02 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:48

Leuk verslag van een leuke dag.

Ik maak mn naam als paardenmeisje wel waar. Tong uitsteken

Neede is echt wereldberoemd in de hele achterhoek.

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Re: zomers dagje SGW in Neede met Ret en Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:07

Karin schreef:

De cross zelf hadden we gisteren aan het eind van de middag al verkend, dus dat hoefden we vandaag niet meer te doen. Moet eerlijk zeggen dat de B niet zo heel spectaculair was, er stonden meerdere hindernissen in die ik zelfs durfde te springen en dat zegt heel wat Haha!. En toen we eens gingen kijken hoe de M/Z had gestaan, bleek dat ook allemaal best mee te vallen. Conclusie: Neede is niet zo'n hele heftige cross en volgend jaar komen we terug in de L. Haha!


[En edit]
domme tiepvauten [/edit]


Uhm, hier wil ik wel even op reageren:

Ik heb zelf gestart in de M cross, en moet toch zeggen dat het M begin echt heel pittig was. iedereen zei het.. Kan er zelf over meepraten, zit hier nu met een halskraag om, duizelig en hoofdpijn, k zie eruit als een lijk..
Reden? over de kop gegaan bij de trakhener.. Mijn paard was ( achteraf gezien) niet fit. Bleef met zijn knien haken bij e boom en landde dus uiteraard op zijn knien in sloeg door.
Nou wil ik niet beweren dat de cross zwaar was, alleen maar omdat ik ben gevallen, maar kan toch zeggen dat ik het verschil tussen het L en M wel heel groot vond. Heb toch van zeer vooraanstaande ruiters commentaar over de hindernissen 4,6,7 gehoord.. Dus makkie was ie niet..
Maakt verders nix uit, voor mij dus een brakke wedstrijd, maar we gaan volgende week gewoon weer door met andere paarden in hooge mierden. Dit M paard mag even rust totdat ie weer happy is..

Jij gefeliciteerd, fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad..

Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:21

Tof he, zo'n hele dag lekker bezig zijn!! Veel leuker dan alleen maar een proefje rijden. Enne...gefeliciteerd!
Wij gaan in november naar Diepenheim...jullie ook? Kunnen we meeten! Haha! '
Chico is helaas kreupel op dit moment, een soort infectie aan zijn been van schurft waarschijnlijk, dus daarom kunnen we niet naar Hooge Mierde... Huilen
Merel, jij in ieder geval veel beterschap en succes in HM!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 22:25

Na hindernis 4 (?) ging voor de hogere klassen het parcours rechtdoor een andere lus in, op dat stuk zijn wij niet geweest maar ik kan me voorstellen dat daar best pittige hindernissen in hebben gezeten! Ik bedoelde ook eigenlijk alleen de hoogte en de breedte, bij de meeste hindernissen stond 'L 10 cm lager' of 'L bovenste balk 10 cm naar voren' en daardoor kreeg je een beetje de indruk hoe het in de M had gestaan.

Maar Merel, jeetje joh, over de kop gegaan dus! Brrr... denk je dat je lang last gaat houden? Heb je een hersenschudding of heb je vooral last van je nek? En met welk paard was dat? Ik zag je wel op de uitslagenlijsten van gisteren, maar ik schrik toch wel van je verhaal... Heel veel beterschap!

Marieke, wij zijn ook in Diepenheim. Is op een steenworp afstand van ons huis, dus die kunnen we niet missen. Maar ik denk dat jullie er dan op zaterdag zijn? Wij zijn er iig op zondag.

Foto's van ons dagje Neede staan trouwens hier: [ITP] foto's SGW Neede 29/9

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:30

Paarden blijven toch trekken dus ik zal ook wel in diepenheim zijn. Lachen Ducktape plakken doe ik alleen tegen contante betaling.

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 23:02

Tof verslag en toffe uitslag Ka (en Lau natuurlijk) Lachen
Jammer dat jullie niet naar Nijeberkoop gaan, daar ben ik ordonance Tong uitsteken
Beterschap Merel!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:39

Dank jullie wel!
Uhm, w8!!
Ik rij wel in HM, Diepenheim en Nijerberkoop!! Haha, ieder week starten he, tja, je bent fanatiek of niet ( of hebt teveel paarden staan Lachen )

Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 16:57

leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad, karin!
wanneer kom je richting ZH? De wereldstal Neede (jaja, ik heb er familie wonen, in die metropool.....) vind ik iets te ver om te komen kijken!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:45

Vanwege tijdgebrek van mijn kant heeft mijn zussie dit verslag maar ff geschreven! Haha!

Het was echt een heerlijk dagje gisteren en Retje voelde echt goed aan!
De B-cross stelde echt helemaal niks voor. Je zag Ret ook echt kijken van: nou jaaa, moet ik DIT springen??? Verward Cool
En toch lekker weer een prijs! Nu alweer 6 winstpunten gehaald in 2 wedstrijden, toch netjes van ons! Vingers aflikken

Vandaag even een uurtje met 'm het bos ingeweest. Hij voelde in het begin heel moe en stijf, maar na 20 minuutjes was ie weer de oude. Hij was iets rustiger dan normaal, maar ja, hij had zich ook weer lekker uitgesloofd gister. Lachen
Morgenh heeft ie lekker even een rustdagje en mag hij lekker de wei in...

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:36

Gefeliciteerd Party!!

Ik mag 12 oktober weer in Nijeberkoop Haha! (wel eerst nog even watertraining bijschaven *LOL* )
Jeetje Merel, het klinkt bekend(heb het ook wel eens gehad), maar het is toch altijd even schrikken...Hopelijk houd je er geen last van! beterschap!
Heerlijk toch, elk weekend, blijf je lekker in het ritme Haha! Ik heb maar één paard en moet meestal een uur of twee/drie rijden om op het terrein te komen dus 8-10 crossen per jaar is echt het maximum voor mij...Haha!
Maar ik probeer tussendoor ook nog wel wat te springen en ben ook nog bezig om dokter te worden dus zo'n ramp is het niet *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers