Week concours of heel vaak starten? Handig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Week concours of heel vaak starten? Handig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 17:25

Nu we zo in de Almelo-tijd zitten, vraag ik me iets af. Ik start gemiddeld zo'n 2/3 keer per maand. Dit vind ik eigenlijk meer dan zat, er moet oook og getraind worden en lekker gekeuveld Knipoog

Maar nu mijn vraagje: als je nou start in Almelo ofzo he, en je rijdt meerdere proeven op een dag (of je start dus za en zo ieder twee proeven, zoiets) vlieg je dan niet veel te snel die klassen door? Ik hoorde hier op bokt ook al iemand 'dat doe ik volgende keer ook, kan ik meteen L dressuur en L springen daarna'
Loop je dan niet heel erg vast in die 'hogere klasse' ? Ik bedoel, als je paard op M niveau loopt, en je gaat een week naar Almelo om de B door te komen, okee, maar met ' het gemiddelde paard' en ' de gemiddelde ruiter' heb je toch juist die tijd tussen de wedstrijden nodig om te trainen voor die hogere klasse?

Ik kan Iwaldo volgende keer ook wel meenemen naar een weekkconcours, en daar L1 starten, met een ebetje geluk rijd is 10 proeven en heb ik 5 puntjes, mar dan is ie nog lang niet klaar voor de L2, denk ik althans.

Oftewel, mijn stelling: Wanneer je te vaak start loop je vanzelf vast. ?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 17:44

Ik ben het met je eens, mensen willen vaak te snel naar een hogere klasse. Ik zie het om me heen ze lopen vast en blijven hangen en de lol is er dan vanaf. Verward

Ik start 2 x per maand en op dit moment even niet, we hebben 10 winspunten in de M1 maar voor de M2 is hij nog niet klaar.

In augustus zijn er weer de Waspikse Ruiterdagen (wedstrijd van maandag tot donderdag en zaterdag + zondag) dat is bij ons vandaan een 1/2 uurtje rijden en ik doe ma-wo-do mee. Ik start dan voor het eerst M2 en we gaan echt voor de ervaring en niet om door te racen naar de Z. Lovers

Ben blij dat er nog verstandige mensen rondlopen die ook geen haast hebben om zo hoog mogelijk te komen in de dressuur!!!

Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-02 14:46

niemand reageert want iedereen is natuurlijk nog in Almeloooooo Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 14:50

Zo weer zo kun je al maximaal 7 proeven starten in Almelo. 2 dagen 2 proeven en de rest van de week maar 1 proef per dag.

Tja, en dan is het afhankelijk van wat je zelf vindt.
Verleden jaar heb ik de M2 doorgereden in Almelo: 6 winstpunten had ik in die week gereden. Ik ben echter pas 2 maanden later voor het eerst Z1 gestart.

Als jij vindt dat je paard er aan toe is, kun je idd een klasse hoger gaan starten, en dan zul je snel genoeg merken hoe de jury erover denkt.

Wat ik vooral fijn vind aan Almelo is dat je een bepaalde routine in het proeven rijden krijgt. Daarbij hoef je je paard ook maar 1 keer in te vlechten en te wassen, dat scheelt ook weer. Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:14

7 proeven is 7 winstpunten kun je nogmaals 7 proeven starten als je daar een tijd mee wacht. almelo is voornamelijk de gezelligheid dan echt zo snel mogelijk binnen een week door een klasse rijden teminste voor de meeste ruiters dan

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 21:52

Ik zou zelf nu nog geen 7 proeven in een week willen rijden, maar als je paard en jij er tegenkunnen zie ik er geen probleem in *LOL* Je hoeft daarna nog niet te promoveren Haha!
Maar op dit moment zou ik het zonde van mijn geld vinden, ervaring doet hij toch wel op en als ik nu in 7 proeven 1 winstpunt gehaald zou hebben was het goed geweest *LOL* En dan had ik daar ook wel willen springen, wordt een dure grap en levert weinig op...(in mijn huidige situatie, kan volgend jaar anders zijn) En 7 dagen is me teveel, ik vind 3 keer per maand meer dan genoeg voorlopig! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, lina1998, Melzazu, PeerAppel, Roulette_ en 39 bezoekers