Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 11:51

Sorry Pris, maar dat ben ik niet met je eens. Er zijn gewoon richtlijnen hoe een goede middendraf eruit moet zien. Als jouw paard dus maar weinig verruiming laat zien, kun je daar als jurylid niet omdat het paard het niet kan een goed cijfer voor geven.

Nogmaals, een proef bestaat uit 26 onderdelen en niet alleen uit uitgestrekte gangen dus er zijn onderdelen genoeg om het te compenseren.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:11

Tuurlijk moet hij wel aan de richtlijnen voldoen ?.

Maar wat zijn dan die richtlijnen het ene paard heeft nu eenmaal meer ruimte in het voorbeen qua bouw als de andere. Hoe jureer jij dat dan als je ziet dat het paard wel verruimt maar gewoon niet meer kan qua lichaamsbouw enz...

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:30

Fitzroy schreef:
Sorry Pris, maar dat ben ik niet met je eens. Er zijn gewoon richtlijnen hoe een goede middendraf eruit moet zien. Als jouw paard dus maar weinig verruiming laat zien, kun je daar als jurylid niet omdat het paard het niet kan een goed cijfer voor geven.


Hier ben ik het mee eens. Maar ik heb een keer een proef gereden waarin ik een hele goede middendraf heb gereden. Volgens veel omstanders waaronder mijn instructrice die Intermediar heeft gereden en er wel iets verstand van heeft en niet snel tevreden is. Wat kreeg ik een 5 met als opmerking verzet. mmmm wat wordt dan verstaan onder verzet dat?? Hij deed zijn hoofd niet omhoog bokte niet (hij bokt nooit dus dat kan het niet zijn) misschien ging zijn staartje wel wat omhoog. Dus als dat verzet is.... Maar het leukst is voor die proef die heel netjes was kreeg ik 147 punten. En de keer daarop reed ik bagger, oke snelste tijd maar dat geldt niet Haha! Voor een gebroken lijn 2 meter had ik een 6 en mijn vrije stap, vrolijk dribbelend uit de ring ook een 6. Tja wat wil een jury dan zien. Ik had niet meer dan 135 verdient en dan 143 punten........

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:32

Ik heb eens gereden bij een jurycursus, alleen de gangen van de paarden zouden beoordeeld worden. OK dat kon ik nog wel, had mijn paard net 2 weken en er al 3 keer opgezeten.

Er was nog een zwart paard, met witte bandages, wit shabrak en de amazone zag er ook picobello uit. Dan was er nog 1 ook netjes opgedirkt (paard en amazone). Kom ik aan met mijn vos, gewoon peesbeschermers om en goed gepoetst. Nou ben ik niet zo dat ik op een paard stap en hem gelijk netjes kan laten lopen, Omega liep dus lekker met zijn hoofd in de lucht. De anderen paarden waren netjes in de krul getrokken en de stap, de draf en de galop waren verschrikkelijk stijf, de stap en draf zelfs onregelmatig van dat zwarte paard. Degene die de cursus gaf vond Omega lekker los en met een goede stap, draf en galop.

Toch waren er aspirant-juryleden die bij hoog en bij laag bleven beweren dat dat zwarte paard het beste liep. En ze vroegen zich af wat ze in godsnaam voor punten moesten geven aan iemand die zo reed als ik op dat moment. Volgens de cursusleidster kon die ook gewoon een winstpunt rijden (in de B dan) op het moment dat de figuren en overgangen netjes op de letter gereden werden, omdat een paard in de B nog niet perse in de krul hoeft te lopen.

Maar ja die mensen zijn nu dus jurylid, dus is de kans groot dat dat dus de juryleden zijn die de hoge punten geven aan de in hun ogen mooie paarden en de wat meer gewone paarden die correct lopen lage punten geven.

Sprakeloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:34

op bovenstaande rijst bij mij een vraag:
wat verstaat men onder gangen:
is dat alleen wat je over de grond ziet, dus het benen werk, of hoort daarbij ook het bewegen door het lijf?
Duitsers noemen een paard dat niet door het lijf beweegt ein beinenpferd, omdat daar de enige plek is waar het paard beweegt.
een paard dat mooi is maar niet door het lijf beweegt behoort in de ogen van een goede jury niet te voldoen.[/i]

De hond is de betere mens

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:42

Klopt desiree wat je zegt maar helaas merk ik vaak dat als en paard er mooi uitziet dus maar niet echt lekker door zijn lijft loopt en in de B te hoog opgericht wel vette punten pakt ?? Iets klopt er niet?

Ik zie veel liever het paard van me stalgenoot niet super luxe loopt braaf beweegt goed en doet de oefeningen netjes. Zij zit netjes en paard loopt lekker ontspannen. Die rijd dus in een weekend 4 winstpunten in het B. Paard loopt gewoon correct en maakt af en toe een klein foutje. Ik vraag me dus af wat ze gaat doen in L1 want dat kan je de winstpunt kostenin de L1.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 16:17

Prisca schreef:
Paard loopt gewoon correct en maakt af en toe een klein foutje. Ik vraag me dus af wat ze gaat doen in L1 want dat kan je de winstpunt kostenin de L1.


Als ze hem in het L1 net zo laat lopen als nu in de B, krijgt ze idd haar punten een stuk lastiger... (goh) Dit ga jij nu heel hard tegenspreken Pris, maar echt, als je naar een L1 rubriek kijkt dan loopt meer dan de helft daar nog steeds als in de B, met als enige verschil dat ze die 5 meter wijken eruit kunnen persen, maar als je dat niet kunt... En die mensen scoren dan idd rond de 150 punten en vragen zich af waar dat aan ligt...

Nogmaals: het africhtingsniveau zie je niet terug in de oefeningetjes die je paard beheerst, maar in de wijze waarop je paard "aan elkaar" gereden wordt. De meeste mensen zien over het hoofd dat het bij de uitgestrekte draf niet alleen gaat over hoe dat paard z'n benen wegsteekt, maar net zo veel (of misschien nog wel meer) om de manier waarop de overgangen aan begin en eind gereden worden. Die vergeet iedereen! Je moet toch de hoek in daarna dus dan komt ie vanzelf wel weer terug in tempo...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 16:55

Nou ga ik even reageren met mijn beperkte jachtknol met onderhals en lange rug. Haha! Ik ging mij proeven in met het idee dat ik wel heel weinig punten zou halen want iedereen op bokt zei dat je met een ' beperkt' paard niet zo snel punten haalt.

Nou, eerste keer, 152 pt. Dik tevreden
Tweede keer, 164. Super Blij. + 153 (reden? impulsverlies na eerste proef)
Derde keer, 174. Helemaal geweldig! + 152(reden? impulsverlies na eerste proef)


Dan moet ik erbij zeggen dat ik de laatste twee keren tegen een stalgenoot reed met (naar mijn bescheiden mening) het mooiste paard van stal. Dat beest tooont... niet normaal! Nou bij de tweede wedstrijd had zij 168 en bij de derde 158. Lager dan mijn ' karrepaard' Extreme duivel

Dus ondanks mijn paard-met-beperkingen Knipoog rijd ik toch nog goede punten hoor!

Daarnaast wil ik even kwijt dat ik echt de kriebels krijg van de mensen die hier zo lopen te zeuren dat hun paard zo moeilijk is, de gange te krap zijn, de aanleuning te slecht, en zo te laag beoordeeld worden. Germie bijvoorbeeld. Ik vind dus dat je in de eerste instantie de fout bij JOUZELF moet leggen. De twee proeven die ik gereden heb waarbij ik geen winstpunt had, gingen slecht omdat IK geen energie meer had, omdat IK ze onvoldoende geoefend had en omdat IK het niet voor elkaar kreeg om Iwaldo soepel in de aanleuning te krijgen. Ik vind het nogal makkelijk om de schuld op je paard en de jury af te schuiven.

En Wjerdo, jij zegt zelf:
Citaat:
en die 150 ja wat verwacht je met een groen ding wat voor een 4de keer de ring ziet ??
maar toch ben je ontevreden met je lage punten? Ik neem aan dat de jury die punten gegeven heeft inderdaad omdat het paard nog niet voldoende toe was aan een wp omdat hij nog te groen was oid.

Ik begin bijna medelijden te krijgen met de jury's van tegenwoordig... je doet het ook nooit goed... als je laag jureert is het te laag, als je iemand hoge punten geeft ' heeft zij dat niet verdiend' of had ie een voorkeur.

Schijnheilig

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 17:07

Daar sluit ik me helemaal bij aan Laura

Met mijn springen gefokte paard, die ook zijn gangen zo heeft, heb ik na heeeeeeeel veel trainen ook de M2 behaald.
Ik zeg ook eerlijk dat ik er in het B niet veel van bakte.
Kawa was toen nog heel zenuwachtig, en hij is al kort in zijn draf, maar de spanning van beide maakte de gangen dan niet ruimer en meer tactvoller.
Maar na veel ervaring opdoen en vooral veel trainig, juist wel kijken wat er op de protocol staat en daar juist aandacht aan besteden kom je er wel.
Van de meeste jurys kun je juist veel leren.
Maar dat moet je dan wel willen, en niet steeds roepen mijn proef was perfect, aan de punten te zien blijkbaar niet.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 17:17

Nee Laura,

dat bedoelde ik niet, te zeggen, ik zit niet zo met die 150 punten, ze waren niet terecht het hadden er best wat meer mogen zijn. Gewoon een correct gereden proef, die voor het "oog" dus ook in het oog van mijn instructrice zeker een wp had mogen zijn.

Mijn paard loopt netjes nagefelijk, is goed op het been, en verruimd meeeer dan zat, met een middendraf.

Ik heb daarmee gewoon willen zeggen, dat een meisje dat haar paard over de kop rijdt, wel de wp krijgt, terwijl imo een paard dat constant over de kop gereden wordt niet juist gereden wordt.

Omdat het mooier uit ziet, worden de fouten bij haar minder zwaar aangerekend. Dus voor een volte in gallop en paard valt er halverwegen uit, kreef zij een 6 ( niet terecht vind ik )
En ik krijg voor mijn volte die gewoon netjes rond was, maar waar bij ze minder nageefelijk was kreeg ik een 5.

Zep zei dat je de fout eerst bij je zelf moet zoeken, tuurlijk helemaal mee eens, Ik had mijn buitenteugel er onvoldoende bij.


Oke ff to the point. dat met die 150 ging er gewoon om, dat ik niet loopte zeiken wanneer ik 150 rijdt, Maar omdat zep ergens iets zei dat wanneer je constant 150 rijdt er toch wat mis moet zijn, met de training ofzo iets.
Dat was dus mijn antwoord daar op.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 18:21

Oke, ik ga ook maar even reageren. Ik heb zondag voor het eerst in mijn leven een verliespunt gegeven. Tot nu toe zei ik altijd dat je met 120 punten ook wel weet dat je slecht gereden hebt, maar dit was zo verschrikkelijk slecht en zielig voor het paard dat ik op een verliespunt uitkwam. Amazone erg boos, en dat is nog zacht uitgedrukt, en zou na overleg met haar instructeur zich op verdere stappen beraden. Ze kan alleen officeel helemaal niets. Ze heeft wel de bond gebeld, maar die bevestgden dat. Eigenlijk wel jammer, want ze schijnt het op video te hebben en ik was de discussie samen met een onafhankelijke jury graag aangegaan. Dit was in de M1, en schijnt al haar 3e verliespunt te zijn, maar toch ligt het allemaal aan de jury Verward
Verder had ik nog een bloedmooi paard in de baan in de B, die al een beetje leeg was, maar toch 165 punten scoorde. Waarom? Omdat de dingen die hij goed liet zien ook heel goed waren. Een paard in de B die helemaal zakt in de achterhand bij een overgang stap/draf, daar kan je gewoon met veel plezier een 8 voor geven. Een paard met minder talent zal dat in een 'simpele' overgang niet snel krijgen, maar moet daarom dat paard met dat super achterbeen hem ook niet hebben? Nee, dat was terecht, net zoals het terecht was dat hij in oa de voltes 5en kreeg omdat hij echt veel te diep ging lopen. Terwijl hij achter wel door bleef sjouwen, maar toch te storend achter de loodlijn.
Verder had ik in de B een paar combinaties die een brave correcte proef reden en ook in de winstpunt kwamen. Dat waren geen toppers, maar goed genoeg. Hoewel je als je de lichtlijnen voor dressuur zou nastreven, dit geen winstpunten zouden zijn, omdat dressuur betekend dat je je paard gaat gymnastisseren, en met dit soort proeven doe je dat niet. Toch vind ik het zelf voor de B goed genoeg.
In de L1 had ik nog een 'bekende naam'. Haar paard was alleen heel erg hengstig, dus had daardoor veel verzet en terughoudendheid. En hoe netjes dan ook kan rijden, je komt dan niet aan de punten, zo simpel is het.
Probeer als het je het leuk vindt om eens te schrijven bij een jury, het voorbeeld van Pipo, over die jury die zij moet vertellen is heel triest, maar gelukkig zijn niet alle juryleden zo.
Ik zal nooit beweren dat ik nooit fouten maak, nooit dingen over het hoofd zie en wat ook nog meer, maar probeer er ook eens aan te denken dat een jury er voor JOU gaat zitten, echt niet zozeer voor zichzelf hoor. Ruim 4 uur je auto uit branden is heus niet altijd leuk. Ik denk dan ook dat er maar heel weinig juryleden zijn die dat doen om ruitertje te pesten, daar zijn veel makkelijker methoden voor. Lachen

Navragen is beter dan afvragen.

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 18:28

Haha!
Laar ik begrijp precies wat je bedoeld meid.
Je had inderdaad op die 2 fouten na een hele mooie proef, renske liep voor haar doen, de sterren van de hemel, en dat WP hadden jullie echt wel verdiend.
Ga nu maar gewoon af op de mening van Tineke, die je prima les geeft, zij heeft de proef gezien, en van haar mening kan je dus het beste opaan!!!! Als zij zegt dat jullie samen dat Wp zeker hadden verdiend, dan is dat een heel mooi compliment........... en laat Renske in de ogen van anderen dan maar een "trabantje" zijn.......... ook die brengen je uiteindelijk waar je zijn moet....... en misschien is dat behaalde resultaat dan wel een veel groter compliment waard, als dat je een ferrari onder je kont had, en het allemaal wat makkelijker kreeg. Jullie knokken er samen keihard voor, en het gaat steeds beter, een resultaat waar jullie, samen met Tineke, ontzettend trots op mogen zijn!

Ga zo door, en jullie komen er wel.

knuffel Jul. Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:02

Wat ik nog even kwijt wil aan allen die zich net als ik helemaal het apenzuur trainen met het meeste geweldige paard ter wereld.... Persoonlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat mijn paard op terrein alles net zo goed deed als thuis, laat staan beter. Daarmee wil ik zeggen dat zodra je je paard op de trailer zet, een gedeelte van wat ie kan in zijn stal achter blijft. Dat betekent dus dat je paard meer moet kunnen, technisch gezien, dan wat de proef gaat vragen. Want als je dan nog wat spanning, onwennigheid, slechte bodem, lastige tegenstanders, slechte jury's, bevooroordeelde jury's, storende supporters, verkeerd lezende voorlezers, overkomende vliegtuigen, langsrijdende treinen, stortbuien, sneeuw, blakende zon, en wat dies meer zij, meerekent, kun je toch nog een aardige proef laten zien. Dat je paard minder fijn aangeleund is dan thuis, can happen, maar zorg dat je weet wat je daarmee moet doen. Het kan zijn dat ie kijkerig is, doe daar dan iets mee. Als ie zich het rambam schrikt ergens van, los dat op. Oftewel, zorg dat je je paard beter kent om ellende te voorkomen. Er zullen nog genoeg dingen gebeuren waar je niet op rekent en waar je toch iets aan had kunnen doen. Ik heb me heel vaak laten verleiden om te denken dat mijn paard mij in de steek liet, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Het was eigenlijk meer zo dat ik hem in de steek liet omdat ik klunzig ging doen door mijn eigen zenuwen. Stomme dingen doe ik nog steeds tijdens een proef hoor, dat leer je niet zomaar af. Maar zodra ik stomme dingen doe, hoef ik niet mijn paard de schuld te geven. Thuis loopt ie wel eens de sterren van de hemel voor zijn doen, maar niet op concours.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:23

Citaat:
renske liep voor haar doen goed

Maar dat weet een jury niet. En kan daar ook niet naar beoordelen.

er zit dus verschil in wat je goed vind voor jou paard en wat ook wp waardig is.

Het is fijn als je zelf tevreden bent, maar dat betekend niet meteen een wp.

Kawa liep zondag ook fijner als vrijdag en zaterdag.
Maar toch wist ik dat ik geen wp zou hebben, gewoon omdat het simpel weg niet goed genoeg was. Maar voor Kawa's doen na deze week was het wel goed.
Moet ik dan naar de jury gaan dat na wat er vorige week allemaal mis is gegaan dat Kawa zo'n zeikerd is en ik daardoor een week aanleunigs problemen heb en vind dat hij goed zijn best deed.Verward
Kan de jury niet mee zitten hoor, in de proef was het niet goed, wat het ervoor en daarna is kan de jury niet zien.
Als ze hem gister gezien had was het ook een vette wp, maarja helaas niet in de ring Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:24

LAURA:
in de B scoorde ik met mijn springpaard ook erg goed had altijd wel een punt. In het begin van de L1 had ik ook altijd wel een punt in de 2de proef. Dus ik wil wel eens zien wat JIJ presteert in de L1?? En vooral een paard wat jacht loopt moet dressuurmatig toch wel een proef kunnen lopen anders moet die eigenaar zich diep gaan schamen.

Nee Zep ik spreek je daarin niet tegen omdat ik zelf hard genoeg getraind om het wat meer opgericht te krijgen voor de L1 omdat ik weet dat ze dat graag in de B zien maar niet in de L1. Dat doet hij nu ook braaf en blijft daar mooi lopen. Het probleem is dat hij lang is en daarom met bv het wijken met lichtrijden zich er makkelijk uitdrukt. Ik weet dat en ik train er hard voor thuis om dat wel te laten lukken. En idd zoals Lovely zegt thuis lukt het wel alleen in de proef is hij me net te snel af. Ik rij geconcenteerd de wending en weg is hij. Zodra ik ga doorzitten kan ik hem sluiten en meer opvangen met mijn zit waardoor hij niet weg kan. Ik ga dus vanaf nu bij het wijken doorzitten jammer wat de jury dan denkt maar hiervan wordt ik ook niet blij.
Thui sgaat het trainen echt lekker alleen in de proef wil het nog wel eens misgaan om daar doorheen te komen moet ik het gewoon veel doen. Ik kan thuis wel braaf doortrainen maar daar schiet ik niet mee op. Hartstikke leuk als mensen die L rijden de Z oefeningen kunnen maar in de proef geldt het niet thuis tijdens de les.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:27

foei prisca doorzitten als het niet mag Schijnheilig

Ik deed het ook vaak met de middendraf.
Met de zit kon ik hem weg en terug rijden en had ik de meeste kans in regelmaat.
Bleef ik lichtrijden had ik een 4
Doorzittend een 6 of 7, -1 punt is nog altijd meer dan die 4 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:33

Prisca schreef:
En idd zoals Lovely zegt thuis lukt het wel alleen in de proef is hij me net te snel af. Ik rij geconcenteerd de wending en weg is hij. Zodra ik ga doorzitten kan ik hem sluiten en meer opvangen met mijn zit waardoor hij niet weg kan. Ik ga dus vanaf nu bij het wijken doorzitten jammer wat de jury dan denkt maar hiervan wordt ik ook niet blij.
T


Nou, dat bedoelde ik dus net niet. Ik bedoel dus dat jij in je proef dingen laat gebeuren omdat je ze niet voldoende beheerst, het is niet zo dat je paard je te snel af is, dat is hij alleen als jij het laat gebeuren. Dicht die gaten in je proef en je zult zien dat het nut heeft.

In plaats van te gaan doorzitten in je proef, wat je gegarandeerd een slecht cijfer oplevert, kun je ook eens proberen om klein te gaan lichtrijden, dat heeft ook effect op je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:53

Prisca schreef:
Ik kan thuis wel braaf doortrainen maar daar schiet ik niet mee op. Hartstikke leuk als mensen die L rijden de Z oefeningen kunnen maar in de proef geldt het niet thuis tijdens de les.


Okee, je hebt de kern van wat ik opschreef over beter voorbereid je proeven ingaan dus totaal niet meegekregen...

Maar goed, eigenlijk ging dit topic daar niet over. Dit topic ging over gefrustreerd de ring uitkomen. Ik ben er van overtuigd dat je lol op concours, en of je nou voor de prijzen gaat of niet, alles te maken met je eigen instelling. Lovely brengt dat heel mooi onder woorden.

Als ik sommige mensen op concours gefrustreerd zie doen en zie/hoor afgeven op de jury, hun paard, hun trainer, hun ouders, Grand Prix ruiters, goede paarden... als je al die energie nou eens in je eigen proeven steekt... sinds ik dat ontdekt heb is wedstrijd rijden ineens een stuk leuker geworden en zijn mijn resultaten enorm de lucht in geschoten!

Jij bent de enige die invloed heeft op je eigen resultaten.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 20:03

Ik kom 1x the gefrusteerd de ring uit, omdat ik het zelf verknald had in de gallop. Normaal gesproken ben ik altijd top te vreden.

Tuurlijk Kawa voor renskes doen zou ik 1ste moeten zijn, zo werkt het NATUURLIJK niet. Maar wanneer iedereen zegt dat het een WP had moeten zijn, dan ga je daar op rekenen, en baal je als een stekker als de jrui dat niet zo vind.

En voor we daar weer wat over krijgen het is een objectieve mening weet ik, Wat de een mooi en goed vind hoeft de ander niet te vinden.
maar een wp was niet verkeerd geplaatst geweest.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 20:33

Citaat:
LAURA:
in de B scoorde ik met mijn springpaard ook erg goed had altijd wel een punt. In het begin van de L1 had ik ook altijd wel een punt in de 2de proef. Dus ik wil wel eens zien wat JIJ presteert in de L1??

Prisca, je hoeft niet te schreeuwen Haha!
Wat ik zal bereiken in de L1? Gaat het hier daar om? Dat zullen we nog wel zien. Ik snap niet wat dat te maken heeft met het hele verhaal. Verward dat de B makkelijker is, tuurlijk, maar in feite geldt je motivatie en training en vooral waar het hier om ging (jouw gevoel en de bepunting van de jury en de vergelijking met anderen) voor iedere klasse. Het lijtk me totaal irrelevant om deze opmerking te plaatsen alsof ik " hoog van de toren afblaas maar niks te vertellen heb omdat ik ' nog maar B rijd' "

Citaat:
En vooral een paard wat jacht loopt moet dressuurmatig toch wel een proef kunnen lopen anders moet die eigenaar zich diep gaan schamen.
Uhm... ik weet niet of je enig verstand hebt van jachten? Blijkbaar niet. Een jachtpaard heeft hele andere vereisten dan een dressuuraard. Tuurlijk is een dressuurmatige ondergrond altijd een pluspunt, maar een jachtpaard moet vnl op zijn eigen benen kunnen lopen, conditie hebben, een goede galop, een stuur en een rem. That's about it. Maar maakt niet uit hoor Haha!
Laatst bijgewerkt door Laura op 11-06-02 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 20:37

Citaat:
Ik heb daarmee gewoon willen zeggen, dat een meisje dat haar paard over de kop rijdt, wel de wp krijgt, terwijl imo een paard dat constant over de kop gereden wordt niet juist gereden wordt.
Omdat het mooier uit ziet, worden de fouten bij haar minder zwaar aangerekend.


Ik vrag me toch af waar je die wijsheid vandaan hebt. Heb jij de hele proef van haar bij de C zitten kijken? Met een jury-achtergrond zodat je weet waarop alles beoordeeld wordt? No offence maar ik denk niet dat als je deze proef maar in segmenten gezien hebt en niet vanuit jury-opleiding-achtergrond-whatever dat je objectief kan oordelen. Mijn tip voor minder frustraties? Gewoon geen andere ruiters kijken en achteraf enkel de punten vergelijken Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 20:58

Laura dat meisje is een vriendin van mij, en ze zegt precies het zelfde, net zoals haar instructeur, ik zag hoe verbaast zij was dat ze 2de was en dat ze een Wp had.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 20:59

ze zei dat ze hem echt niet wat minder rond kon rijden gewoon niet wilde het bit aan te pakken, maar goed ze was wel heel blij, kan ik begrijpen, maar eerlijk vond zij het dus ook niet.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 21:08

Laura schreef:
Uhm... ik weet niet of je enig verstand hebt van jachten? Blijkbaar niet. Een jachtpaard heeft hele andere vereisten dan een dressuuraard. Tuurlijk is een dressuurmatige ondergrond altijd een pluspunt, maar een jachtpaard moet vnl op zijn eigen benen kunnen lopen, conditie hebben, een goede galop, een stuur en een rem. That's about it. Maar maakt niet uit hoor Haha!


Dan is jacht rijden gewoon dom scheurwerk?? Nou het lijkt me ook dat je afstanden moet inzien en je galop daarom moet vergroten of verkleinen dus betekende dat je je paard dressuurmating onder controle moet hebben of is het gewoon dom trekwerk. Waarom denk je dat je eerste een wintspunt moet hebben voordat je mag gaan springen Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 21:30

Jachtrijden heeft nix te maken met afstanden rijden en zo maar gewoon je paard in volle galop over een zooi sprongen jagen en et maakt niet uit hoe et gaat. Heel erg lomp word er soms gereden op enkele uitzonderingen na die wel heel netjes kunnen rijden, dat zijn vaak spring of eventingruiters.

Ik vind et altijd zo'n gezeur van mensen die te weinig punten hebben of dat ze gaan lopen zeiken dat hun paarden te weinig beweging hebben en dat ze daardoor geen punten halen. Ga dan eerst beter leren rijden en dus ook je paard beter voor mekaar krijgen!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dfr, MyWishMax en 4 bezoekers