M1 vraagje... volte 10 meter bij o.a. H

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

M1 vraagje... volte 10 meter bij o.a. H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 00:50

Nee, helaas ben ikzelf nog niet zover.. maar toch nog even een vraagje. Een stalgenootje van mij rijdt morgen haar eerste M1 proef. Nou vroegen wij ons het volgende af. Bij H moet je onder andere een volte van 10 meter rijden. Je komt H (op de lange zijde) dus op de hoefslag, maar moet je op de korte zijde ook de hoefslag raken? Wij dachten van wel, maar weten het niet zeker. Wie haalt ons uit deze onzekerheid? Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 08:02

nee, je komt op de binnenhoefslag. De volte heeft een straal van 5 meter (10 meter middellijn) en de afstand van H tot de hoek is 6 meter (kijk maar voorin het boekje).

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:57

Klopt helemaal wat Lielle zegt, alleen ligt de hoeslag meestal niet diep door de hoek (is er helemaal geen sprake van een korte zijde, alleen van een halve grote volte, geen moment rechtuit dus) en dan kom je in de praktijk wel op de hoefslag.
Maar het hoort dus niet.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:01

klopt, wens haar maar veel succes!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 19:11

Ik kom dus net terug en heb jullie reacties niet meer kunnen lezen aangezien ik al om zeven uur vertrok vanochtend. Inmiddels was ik er zelf al achter gekomen door inderdaad het proevenboekje met de afmetingen. En ook in Oosterwolde was er geen sprake van een echte hoefslag zodat je net als Jasmijn al zegt in de praktijk wel op de hoefslag komt.

Dit was Herna haar eerste M1 wedstrijd dus. Ze reed twee proeven. Bij de eerste haalde ze 156 punten en was zesde van de 29 deelnemers. (hoogste was meende ik 161 punten). Met haar tweede proef gleed Larore uit op het slechte terrein en struikelde daarna. Hier haalde ze 150 punten en eindigde op een zevende plaats van de 29 deelnemers. (hoogste haalde hier 154 punten).

Conclusie.. haar eerste M1 wedstrijd en meteen al een winstpunt! Party!!