wanneer met hoedje???+ uitslag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 11:49

Leuke discussie die denk ik wel een beetje overbodig wordt nu NBVR en landelijk zo door elkaar heen gaan lopen en waarschijnlijk steeds meer mensen al in lagere klasses met hoedje gaan rijden.

Mijn mening is dat ieder moet doen wat hij prettig vind. Je mag tenslotte in de B al met hoedje rijden dus als je dat mooier vind en je er prettig bij voelt, gewoon doen vind ik. Net als de witte bandage's met losrijden, net zoals al die mensen die in (veel te) dure merkkleding (Anky's Schijnheilig ) in de rondte lopen. Zelf rij ik momenteel nog niet met hoedje (L-dressuur) maar ga er wel mee rijden als ik M ga starten. Het is hier in de buurt in het geheel niet ongewoon om al in de B met hoedje te rijden maar dat vond ik voor mijzelf (in de L) niet prettig. Ik heb al een hoedje (voorheen hoger gereden), als ik het hoedje nog niet had, had ik het waarschijnlijk niet eerder aangeschaft dan wanneer ik Z zou gaan starten. Als overigens zou blijken dat mijn hoedje, nadat ik het stof eraf gestoft heb niet netjes meer is dan zou ik niet meteen een nieuwe aanschaffen, maar wederom nog even wachten tot ik Z rijd. Maar ik heb er zeker geen moeite mee als anderen in lage klasse's met hoedje rijden: vrijheid blijheid.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 20:36

ik vind het zwaar overdreven...
Het is minder veilig en waarom zou je met een hoedje gaan rijden als je nog met je cap mag rijden, dat ding zit 10 x lekkerder dan zo'n oliebol hoedje...
Dat hoedje geeft echt niet de doorslag voor een winstpunt of niet hoor...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:07

vanda's schreef:
ik vind het zwaar overdreven...
Het is minder veilig en waarom zou je met een hoedje gaan rijden als je nog met je cap mag rijden, dat ding zit 10 x lekkerder dan zo'n oliebol hoedje...
Dat hoedje geeft echt niet de doorslag voor een winstpunt of niet hoor...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...


euhm dat is dus jouw mening mijn hoedje vind ik 10 keer lekkerder zitten dan een cap! daarnaast is rijden met een hoedjes vanaf de M1 voor mij inmiddels al gewoon genoeg dus ja.
vrijheid van meningsuiting maar niet zeggen dat caps beter zitten dan hoedjes want dat is dus niet waar teminste ik vind van niet en vele met mij anders zouden mensen in de B,L en M en misschien ook wel in het Z altijd met een cap starten

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:34

ja inderdaad vrijheid van meningsuiting, want ik vind een cap 10 x beter dan dat oliebol hoedje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:49

punt 1: vrijheid van meningsuiting is hier niet van toepassing. Is namelijk een grondrecht en werkt dus niet tussen burgers onderling. Dit is miereneukerij Haha! maar ik kon het ff niet laten Schijnheilig (beroepsdeformatie)

Punt 2: als jouw cap beter zit dan je hoedje, moet je een betere hoed aanschaffen. Als het goed is voel je je hoed niet zitten namelijk.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 07:57

Ik ben ook in de M(2) al met hoedje gaan starten en toen was dat nog niet zo heel gewoon (jee wat een ouwe bok ben ik al zeg) maar mijn cap zat gewoon niet goed, zakte voorover, zodat ik halverwege mijn proef niet meer kon zien waar ik heen ging. Niet zo'n probleem, ik kijk toch al teveel naar beneden, maar ik kreeg daardoor een heel chagerijnige uitdrukking, waardoor de jury dacht dat ik ontevreden was, wat dus niet zo was. Een goed passende cap heb ik toen niet kunnen vinden (de casco's waren er toen nog niet) dus maar en hoedje laten maken, klinkt duur, viel erg mee.
Nu an ik de hele proef voor me uit blijven kijken als ik wil Haha!

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:04

Hoi,

Ik persoonlijk begon met een hoedje in de MII.
En ik keek een beetje rond hoeveel er met een hoedje reden.
Ik heb een keer meegemaakt dat een meisje in de L met hoedje reed.
Ik persoonlijk vind het dan nog niet staan.
Ze wat nooit hoger geweest dan de L.
maar goed ieder moet voor zich weten vind ik.

gr.