fijne juryleden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KDG
Berichten: 35
Geregistreerd: 25-06-01

fijne juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 16:21

hoi vandaag had ik dressuurwedstrijd in arnhem. De jury was echt toppie. heel veel commentaar en ook enthousiate dingen erbij gezet. beter dan een 5 en 6-en jury. dit zouden veel meer juryleden moeten doen. aan goed commentaar heb je teminste wat als dressuurruiter. dit moest ik even kwijt. groetjes

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:47

ja klopt dat is echt heel fijn, dan weet je iniedergeval waar je op moet oefenen!!
heb ik ook weleens gehad, en toen gingen ze me echt precies uitleggen wat ik fout deed enzo..echt ze hebben me toen 5 min. allemaal aanwijzingen gegeven ( ik had mazzel, diegene na mij viel uit) en ik was toen ook nog 3e ook!!
maarja dan heb ej gewoon mazzel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:52

Sommige zijn echt super.
We mopperen altijd over de niet leuke, maar van sommige heb je echt wat aan. Commentaar waar je wat mee kunt, heerlijk!!!
En het is helemaal fijn als ze ff vragen of je komt. Dan leer je meteen weer een boel.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:59

Jaa weet ik wat ik eigenlijk vindt. Dat jury's ook wel eens iets van mogen zeggen als die ene oevening heel netjes was. Ze hebben meestal alleen maar negatief comentaar...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 20:10

Helemaal mee eens hoor, aan zo'n vijven-zessen jury zonder commentaar heb je helemaal niks !
Dan liever flink belonen voor de goede dingen, terwijl naar mijn idee de "foute" dingen best laag gewaardeerd mogen worden.
Liefst met uitgebreid commentaar, daar leer je tenminste van !

Ik ben natuurlijk wel erg benieuwd naar de uitslag Haha!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:12

Laat mijn schrijver het maar niet horen Reddy, ik zet standaard bij alle 5en en lager commentaar, en daar hebben ze hun handen al vol aan hoor, wat wil je dat ik bij een 8 zet? Netjes hoor!?, dat blijkt toch wel uit het cijfer?
En ik geef toe dat er jury's zijn die teveel op 5en en 6en blijven zitten, maar ga voor de gein eens een ochtend met een proevenboekje en een papiertje zelf mee punten, dan kom je er achter hoe verschrikkelijk veel 5en en 6en proeven er gereden worden. Het ligt niet altijd aan de jury.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:31

Ik zal het doorgeven Lachen je had nml mijn tante!
teminste daarna was er jury wisseling en die schreven er bijna niets bij en die had ik

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:47

Nou iik ben vandaag goed genaaid door mn jury!
Ik Heb er mn buik goed van vol en ik baaaaaaaaaal echt!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:52

Reddy007 schreef:
ja en wat NF zegt is ook zo! je mag ook wel positieve reacties neerzetten als jury als je bv een 8 hebt gehaald!


Bij de meeste jurys moet je commentaar schrijven als et cijfer lager is dan een vijf. Als je dan ook nog eens bij alle achten positief commentaar moet gaan schrijven word je echt gek hoor! Knipoog

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 22:49

c
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 23:16

Ik reed jaren terug met mijn vorige paard Levi's in Haaksbergen in de B bij mevrouw Boersma, een redelijk pittige, erg precieze dame. Omdat mijn paard vreselijk achter het been kroop, en toen ik de volte instuurde bijna in draf viel, heb ik hem de hele baan een keer rondgeschopt Schijnheilig Schijnheilig en heb toen mijn proefje uitgereden. Dat was niet zo politiek correct, maar het had wel resultaat!

Na afloop stapte ik uit de ring, en mevr. Boersma kwam al uit de auto en keek een beetje streng (as usual) dus ik verwachtte een hele dikke uitbrander, maar kreeg het mooiste commentaar dat ik ooit gehad heb:
"Ik had je wel een tíen willen geven voor hoe je dàt oploste!!"

pfieuw...

Ik heb later vooral met mijn pony nog vaak bij haar gestart, en altijd hele fijne punten gehad. Je kunt je erg vergissen in hoe mensen soms in elkaar zitten.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 23:31

c
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 23:48

Jury's kunnen soms behoorlijk demotiverend zijn, jammer is dat! Afgelopen zondag reed mijn dochter 2 proeven in de M1 die gejureerd werden door 2 jury's. De eerste proef 171 punten, 1ste plaats. Tweede proef was ietsje minder en had ze 148 punten 4de plaats. Ik vind dat hier gewoon iets niet klopt, zo'n groot verschil. Wij hebben ook 1 jurylid hier in het rayon, daar starten gewoon liever niet meer bij. Die geeft echt alleen maar 5 en 6. Zonde van de tijd om daar een proefje bij te rijden.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 07:43

Natuurlijk start ikzelf ook wel eens bij een jury waar ik niet heel erg vrolijk van word als ik die in de auto zie zitten.
Maar als ik goed gereden heb (voor mijn gevoel) maar slechte punten heb, denk ik altijd bij mezelf, 1 van ons snapt het niet, de jury of ik en dan ga ik er maar gewoon van uit dat ik degene ben die het wel snapt Haha! Een hele geruststellende gedachte, en 1 waardoor ik altijd snel vrede heb met mijn punten. *LOL*
En soms zijn jury's idd best aardig hoor, ik ben zondag heel hard mijn hokje uitgerend om iemand te waaarschuwen zijn zweep nog wel even te laten vallen voor ze bij A binnenkwam in de M baan, want vergeet niet, dat als iemand met bijv peesbeschermers binnenkomt (zweep is hier niet zo'n goed voorbeeld, want dat kan wel degelijk invloed hebben op de kwaliteit van de proef, peesbeschermers m.i. niet) en diegene rijdt goed, heeft winstpunt en evt prijs, en jij hebt als jury niet gereageerd op het om hebben van de beschermers, dat je echt aan de muur genageld wordt hoor, een klacht aan je broek is tegenwoordig aan de orde van de dag. Er is zoveel haat en nijd in de dressuursport. Maar goed meisje met zweep was erg blij.
Bovendien heb ik iemand met een Trakhener (bekend Zep?) ongeveer 10 minuten laten rijden alvorens te laten beginnen omdat 1 van haar concurenten (bewust of onbewust) op een pad door de weilanden ging stappen en Trakhener doordraaide. Dan wacht ik gewoon even tot het andere paard weg is en amazone met eerlijke kansen aan haar proef kan beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:43

Citaat:
Bovendien heb ik iemand met een Trakhener (bekend Zep?) ongeveer 10 minuten laten rijden alvorens te laten beginnen omdat 1 van haar concurenten (bewust of onbewust) op een pad door de weilanden ging stappen en Trakhener doordraaide. Dan wacht ik gewoon even tot het andere paard weg is en amazone met eerlijke kansen aan haar proef kan beginnen.


Dit vind ik super geweldig, maar helaas zie je dat niet veel.
Daarvoor geef ik jou als jury een winstpunt Haha!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 14:00

Mijn ervaring is ook dat het vaak 5 en 6jes werk is. Ook als het fout gaat kom je nog op die cijfers uit. Ook als het goed gaaat.
Een enkele keer heb je idd een goede jury. Ik had er zaterdag 2 die heel erg eensgezind waren. Ik reed 2 proeven, voor mijn gevoel beide hetzelfde idee. Nou, en dat was in de cijfers ook zo, 156 en 158. Hier was dus over te praten (de eerste 2, en de laatste 7 punten allemaal hetzelfde), maar zondag had ik er 2, eentje daarvan staat als streng bekend, totaal verschillend beoordeeld, geen touw aan vast te knopen. Verzorging een 8 en een 6. Halststrekken, een 8 en een 6, houding en zit, 7 en 6. Middendraf, 7 en 5. Echt weer heel typisch.