Eindelijk een smid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Eindelijk een smid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 08:26

Jaja, na 9 maanden wachten, zoeken, bellen enz eindelijk iemand gevonden. Moet bovendien ook erg goed zijn, doet ook hengsten van een hengstenhouderij Haha! Haha!
Ik had het telefoonnummer via via gekregen, man opgebeld. We hadden de keus: over 3 weken ofzo, afgesproken tijdstip
of woensdag direct, maar dan wel minimaal 5 paarden, geen tijdstip, we moesten de hele middag/avond maar thuis zijn.
Voor het laatste gekozen, ik ben er dan wel bij, zoek 5 of 6 paarden uit die bekapt moeten worden (staan er iets van 18 inclusief veulens dus keus is er wel) en ik mag zelfs nog overleggen over ijzers met kalkoengaten Haha! Haha!
Zijn die nodig als je alleen dressuur rijdt????? Ik ga volgende week denk ik het springen weer oppakken i.v.m. m'n rug, dus dan zou ik over een maandje ofzo weer wedstrijden kunnen springen.
Ijzers zijn best wel duur, en als ze niet nodig zijn heb je er alleen maar last van, dus ik wil even overleggen met de smid.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:15

Je hebt natuurlijk de kalkoengaten ook nodig voor het springen Verward . Zou een beetje gevaarlijk zijn als het paard uitglijdt voor de hindernis.

Denk alleen dat je je lessen niet op het gras doet ??

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 09:17

nee, als het ijzers worden, dan komen er kalkoengaten in, maar ik weet nog niet of ik ze nodig heb, en ze zijn best duur.
En lessen, nee, die zijn of binnen, of buiten in de bak.
Ik vind het nu alleen vervelenddat de smid geen tijd wilde zeggen wanneer hij komt, maar ja, hij komt wel vrij snel, waarschijnlijk doet hij dit er even tussendoor ofzo.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:42

Als je je paard op ijzers zet, zijn die kalkoengaten de kosten niet.

Goed trouwens dat je er over begint, moet er de volgende keer ook ijzers met gaten onder laten timmeren!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:46

Ja ik laat er eind deze maand ook voor het eerst ijzers met gaten onderzetten, is ook net iets voor mijn paard om op zijn bek te gaan Haha! dus ik gok het er liever niet op....