Fitzroy's eerste kur-ervaring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Fitzroy's eerste kur-ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 00:09

Vandaag was het dan zover, Fitzroy ging voor het eerst haar kur op muziek laten zien voor het 'echie', spannende dag dus voor iedereen.

Ondergetekende was ingeschakeld als lid van de hulptroepen en dus vanmorgen richting Abcoude. Ietwat opgehouden door verkeersprobleempjes kwam ik daar iets later aan dan de bedoeling was.
De combinatie in kwestie was al aan het losrijden, het was wel duidelijk dat de zenuwen een klein beetje opspeelden. In plaats van een gewone Z2 rubriek had de organisatie voor het gemak iedere Z2 combinatie maar ingeschreven voor de AMEV Hippo wedstrijd, Fitz dus ook!

Vrij snel na mijn arriveren kwamen Eyes en Jura ook aan op het terrein, Fitz was al bijna aan de beurt. Geen van ons had een boekje bij zich en dus moest dat snel even bij de aanwezige ruitersportzaak gekocht worden, er was te weinig tijd om terug te gaan naar het parkeer terrein.

Met een nieuw boekje waren we startklaar voor de eerste proef. De bodem was beroerd te rijden, dat was wel te zien aan de voorgangers. De eerste -gewone- Z2 proef ging ondanks de zenuwen en de prutgrond best wel goed. Er waren wel wat dingen die niet uit de verf kwamen, zoals het achterwaarts, maar wat wil je als je paard zijn hoeven niet uit de grond krijgt? Van de proef heb ik verder weinig gezien, ik las voor.
Na de proef bleek Fitz een ijzer verloren te hebben, de aanwezig hoefsmid heeft dat er weer vakkundig ondergetimmerd.

Tussendoor hadden we plenty tijd om even bij te praten met de inmiddels gearriveerde bokkers Death-Squad, Prisca, Orri en Pregini. Na een uurtje of anderhalf ging het dan echt gebeuren: de kur! Het werd tijd om Fitzroy weer uit de trailer te vissen en klaar te maken voor zijn eerste kuroptreden.

De bodem onder de ring waar de kur gereden werd, was gelukkig veel een veel beter. Fitzroy kon veel beter uit de voeten en dat bedoel ik letterlijk. Iedereen was er intussen klaar voor en Fitz galoppeerde de ring binnen. Vraag me niet hoe de muziek precies in elkaar zat, ik weet alleen dat het mooi was en super paste bij de combinatie. Het is echt waar dat mooie dingen nog mooier worden met passende muziek. Voor je het weet zit je eerste kur er op, het duurde maar 5 minuten.

Toen eindelijk wat ontspanning en even gelegenheid voor iedereen om het zijne te zeggen. Telefoons gingen, er werd zelfs gebeld om te vragen hoe het was gegaan. Al met al was het een lange gezellige dag en een ding weet ik nu zeker: kur rijden is een vak apart.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 00:27

Afbeelding

Hier dan het groepje aanmoedigers....

Meer foto's later.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 00:50

En nu kan het slachtoffer in kwestie Haha! natuurlijk niet achterblijven.

Ik vond het allereerst ontzettend gaaf dat zoveel mensen de moeite hadden genomen om mij aan te moedigen.

Idd schrok ik me een hoedje toen ik de deelnemerslijsten zag en bleek dat ik Amev Hippo cup moest starten. Stresskip als ik ben zie ik al die grote namen en vraag me af wat ik daartussen doe.
Fitz liep heel fijn en ik mocht direkt na een NH coryfee starten (nee, ik noem geen namen). Bij het binnenkomen vond Fitz een wissel wel erg interessant, persoonlijk vond ik dat wat minder.
Voor de rest zaten er wel wat foutjes in maar niet echt grove. Bij de eerste schouderbinnenwaarts verloor hij zijn ijzer, maar dat had ik zelf niet in de gaten, de jury maakte mij daarop attent na de proef.
Ik had iig lekker gereden en meestal vallen de punten dan tegen, zo ook nu.
De juryleden verschilden voor de verandering 11 punten met elkaar van mening en ik eindigde in de middenmoot. Alleen voor de 1e 3 waren er winstpunten weggelegd.

Op weg naar de kür kwamen Lov en ik nog de handelaar tegen waar ik Fitz vandaan had. Hij wist nog precies welk paard het was en ik vertelde hem dat ik inmiddels Z2 reed en er een geweldig paard aanhad!
Volgens Lov zag ze nog de $$ tekens in zijn ogen Haha!

En toen de kür: ik had alle scenario's al 3 x doorgelopen. Fitz zou schrikken van de muziek, ik wist mijn hele proef niet meer, kortom alle rampen had ik al meegemaakt.
Maar gelukkig: niets van dit alles. Fitz is echt een geweldig paard (en nee, hij is niet te koop) en liet zich door niets van de wijs brengen, zelfs niet door die gestresste vogel op zijn rug.
Ik zat echt te trillen op mijn paard en volgens de omstanders was dit goed te zien. Ik probeerde op de muziek te rijden maar ging veel te snel. Stom dat je weet dat je dat doet, maar er geen verandering in kunt brengen .....
Het gedeelte vanaf de stap klopte beter maar met halthouden aan het einde was ik toch weer iets te vroeg.
Ik was uiteindelijk niet zo tevreden maar volgens iedereen viel het best mee.
Nu veel ervaring opdoen en het komt vast goed in de toekomst.

Het was in ieder geval een hele ervaring op zich en we gaan verder werken aan een betere uitvoering.
Nu kon ik er ook nog niet van genieten, maar zodra ik wat minder zenuwachtig ben, gaat dat ook vast lukken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 01:53

Leuk hoor! Ik ben blij dat het goed is gegaan. Nu alleen de puntjes nog op de i en dan vliegen de scores omhoog.
Ik vind het in ieder geval knap dat je het gedaan hebt!!

Navragen is beter dan afvragen.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 09:08

Goed hoor! en dat voor de eerste keer! Ik ben blij dat ik nog lang niet hoef ik ben vreselijk zenuwachtig dus ben nog wel wat jaartjes bezig met geestelijk voorbereiden.
Wat een prachtig hoofdstel heb je trouwens!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 09:19

Ik vind het super hoor!
En vanaf de foto's te zien (zover als je dat kan beoordelen van foto's) heeft hij hele stukken waar hij al veel meer gesloten lijkt te zijn als voor 2 maanden terug!
Echt een wereld van verschil! Party!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 10:04

Het ging echt super! In de gewone proef liep hij nog wat meer ogericht maar hij had natuurlijk ook weer een tijd op de trailer gestaan voor hij de kur moest doen. In ieder geval was het een hele leuke ervaring, en nu lekker doortrainen om een nog betere kur neer te zetten! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 11:41

Het was toppie hoor Fitz ik doe je voorlopig nog niet na *LOL* .

Jammer dat ik je gewone proef net miste maar ik vond de kur al super om te zien. Je hebt een fijn en braaf paard en jullie kunnen het Lovers .

En idd een heeeeeel mooi hoofdstel Kwijl .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 12:06

Keigoed!!!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 13:28

c
Laatst bijgewerkt door janna op 05-05-22 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:14

Wow super zeg!!!!! Blij dat het goed ging, ik heb nog voor je geduimd.... Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 17:05

ontzettend goed Party!!
maar ja wat wil je met zo'n paard Kwijl

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:29

Fijn zeg dat het al zo goed ging volgens de omstanders. Zelf ben je toch niet snel tevreden lijkt me, zeker niet als het de eerste keer is en je zo zenuwachtig bent. Op de foto's ziet het er in ieder geval goed uit.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 08:31

Zo, de kop is eraf! En nu je weet wat je kunt verwachten gaat het de volgende keer vast nog veel beter! Vind het sowieso al knap hoor, dat je het aandurft, zo'n kür... BTW de foto's zien er echt heel mooi uit, ben benieuwd naar Fitz-in-het-echie, maar het duurt al niet lang meer voor ik met hem mag meeten Haha!.

Op naar Almelo! Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 08:34

Fitz in het echie is nog veeeel mooier dan de foto's vind ik Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 10 bezoekers