Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kaja

Berichten: 3849
Geregistreerd: 14-12-04

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:47

Fitzroy schreef:
Wij zoeken geen onenigheid maar gewoon een goede oplossing. Als je die niet hebt, houd dan je commentaar voor je.
Duidelijk een beste stuurlui gevalletje ....


Waar staat de vraag om een goede oplossing???
Jij, noch de anderen rijdt het paard dus waar staat dat???

Als ik niet over jou kan/mag oordelen, waarom kan jij dat dan wel over mij??

En vertel mij maar eens wat ik verkeerd gezegd heb... naast dat ik vind dat je ook te rap/overdreven in kunt komen, waardoor de reactie van dit paard zeer normaal is... Niet meer en niet minder...

Dus in mijn ogen zoek je wel onenigheid of je voelt je erg aangesproken, anders reageer je niet zo kinderachtig.... Knipoog


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:22

Ik geloof dat de enige die hier kinderachtig bezig is jij bent Kaja.

Overgens als je duidelijk leest wat er staat had je op de eerste pagina al kunnen lezen en in zo'n 3 posts van mij dat het niet om mij gaat.Al had ik precies hetzelfde gehandeld.

Jij oordeeld naar iets waar je gewoon geen bal verstand van hebt.Ik heb meerdere keren gevraagd hoe jij het zou oplossen maar je geeft geen antwoord mag ik daaruit opmaken dat je hier gewoon zit te zieken door te roepen dat het fout is maar het zelf geen haar beter kan of dat je het gewoon niet weet?

je vraagt waar de vraag staat om een goede oplossing die heb ik je zoals in bovenstaande post meerdere malen gevraagd:HOE ZOU JIJ HET OPLOSSEN misschien dat je niet over de hoofdletters heen leest???

Waarom komt deze ruiter te rap of overdreven in?
Heb jij het gezien?
NEE anders had je ook gezien dat deze ruiter netjes met haar kuit inkomt,het paard daarop reageerd met zwiepen van staart en het slaan met 1 been, vervolgens druk de ruiter er een spoor in en/of gebruikt de zweep omdat het paard niet op kuit reageerd en krijgt als Actie een bok.
prima dat jij vidn dat de ruiter dit totaal verkeerd aanpakt,in mijn ogen was het de juiste aanpak maar als jij vidn (met je eigenwoorden er zijn meerdere wegen naar rome) vertel ons die aanpak van jou dan eens?
Wie weten hebben wij en deze ruiter er wat aan voor een volgende keer.
maar elke keer als ik, fits of samsam jou om jouw manier vragen krijgen we kinderachtige antwoorden dat je zo hard roept dat wij kinderachtigzijn maar totnu toe heb je nog niets zinnigs gezeg waar iemand wat mee kan.

het is Fout! en als je vraagt waarom dan is dat kinderachtig?
Dus kom op vertel ons waarom het fout is wat deze ruiter doet en hoe jij het zou oplossen?
en zo niet blijf dan als beste stuurman aan wal staan en lever dan geen commentaar op anderen als je zelf geen idee hebt hoe het moet!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 09:04

Beetje jammer dat ook hier de " BESTE " stuurlui weer aan wal staan zeg Lips are sealed Kaja..Er word al een aantal keren om een oplossing gevraagd vanaf jou kant... En iedere keer kom jij aan met een suikerklontje en terug naar de trailer laten rennen enzovoorts..
Jammer dat je niet met een rijtechnische oplossing komt...

Ik vind dat deze ruiter in dit geval goed gehandeld heeft.. Als een paard vervelend is en gewoon ECHT vervelend.. Krijgen ze er van langs..
En in dit geval is ook het juiste gebuerd..
En tja..Je kunt dr lang en kort over praten... Maar goed..Het is gebeurt en tja..Miss kun je aan de ruiter voorstellen dat jij dr is op gaat zitten????? Clown Whoosh!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Kaja

Berichten: 3849
Geregistreerd: 14-12-04

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 14:15

Ik zou niet durven... Clown ...
Maar dat hadden jullie al verwacht Haha! !!

Blijven jullie maar geloven dat ik als beste stuurlui aan wal sta, dan blijf ik vinden dat een ruiter te rap/overdreven in kan komen!!

Dus zoals je wenst:
Bravo!!!! Jullie zijn de BESTE!!!!!

Goed Knipoog ???

Whahahahaahahahaa... Haha! Haha!

En als je nou een rijtechnische oplossing wilt probeer het dan eens op RT!! In plaats van je continue aangevallen te voelen op enig commentaar, NIET eens met betrekking op jezelf!!

Hoezo ik voel me aangesproken??? Haha!
Ik vermaak me prima hoor kinders!! Weer eens wat anders dan de brave paarden hier op stal Haha! !

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:43

@Sam Sam gave fotos zeg. Wij hebben ook sinds vorig jaar zon camera als jou, nu ik je fotos zie ga ik hem maar snel weer opzoeken en ook vaker fotos maken.

Over de reakties van het paard. Als een paard staakt krijgt die van mij ook mijn sporen te voelen, moet die maar niet staken.
Staken is toch een vorm van niet luisteren. Een zweep daar rijd ik eigelijk nooit mee, ik rijd puur op mijn zit en been.

De ruiter heeft groot gelijk en er is geen jury die dit vreemd vind of ervoor gaat uitbellen. Ik had in ieder geval hetzelfde gedaan, en mijn pard kan dan ook wel eens zo mieters bokken maar dan krijgt die de sporen weer is die nu helemaal bedonderd.
Tolereer je dit als ruiter tijdens de proef dan wens ik je veel sucses bij je volgende proef.

Verder zijn de reakties van een bepaald persoon weer aardig heetgebakerd. En advies van die kant ho maar, zoals gewoonlijk. Opwinden over iets maar advies geven doet ze niet, of kan ze niet. ( mag ze zelf invullen)

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

Kaja

Berichten: 3849
Geregistreerd: 14-12-04

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:19

Haha! Haha! Haha! Haha!

Tja je kunt rijden of je kunt het niet en wie ben ik om uitleg te geven aan een stel kleuters die toch alles al weten????
Die zich bovendien graag uit de tent laten lokken...

Join the club Kafue, het zal je niet misstaan!!

Ach gut Haha!

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-05 14:25

Wie rijdt er 22 mei? Ze hebben mij op de reservelijst gezet terwijl ik m'n coupons 4 maanden geleden al opgestuurd heb..:-S Dat is toch vreemd ofniet?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Kaja

Berichten: 3849
Geregistreerd: 14-12-04

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:37

Ja dat vind ik ook wel vreemd...

Heb je al gebeld???

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-05 19:41

nee nog niet,ze hebben net pas gebeld..maar ik ga wel bellen..wil daar graag rijden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoniem

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:29

Kafue schreef:
Als een paard staakt krijgt die van mij ook mijn sporen te voelen, moet die maar niet staken.
Staken is toch een vorm van niet luisteren.

Dat wil ik toch wel een beetje nuanceren. Het lijkt me veel interessanter om te weten waarom en wanneer je paard staakt. Als je er iets aan wilt oplossen moet je dat doen voor het moment dat hij wil gaan staken en daarvoor moet je dus de signalen weten te herkennen.
Op het moment van het staken zelf doe ik niets meer, stel mijn paard gerust en rij daarna weer weg alsof er niets aan de hand is maar ben wel extra waakzaam op signalen die hij afgeeft. Ik ga er vanuit dat een paard wel een goede reden heeft om te staken en dat ze zo iets niet gewoon voor hun eigen lol doen [of om mij dwars te zitten Verdrietig ]. Paarden hebben een enorme Will to Please. Zodra je dat er uit haalt en het vertrouwen is weg is het ook voorbij met je [dressuur]rijden.

Kaja

Berichten: 3849
Geregistreerd: 14-12-04

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:22

Elisa2 schreef:
nee nog niet,ze hebben net pas gebeld..maar ik ga wel bellen..wil daar graag rijden.


Ja ik zou ook bellen en vragen hoe dit mogelijk is...

Succes Knipoog

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Wie rijden er nog meer in Kootwijk? 24 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:33

Jippie schreef:
Dat wil ik toch wel een beetje nuanceren. Het lijkt me veel interessanter om te weten waarom en wanneer je paard staakt. Als je er iets aan wilt oplossen moet je dat doen voor het moment dat hij wil gaan staken en daarvoor moet je dus de signalen weten te herkennen.
Op het moment van het staken zelf doe ik niets meer, stel mijn paard gerust en rij daarna weer weg alsof er niets aan de hand is maar ben wel extra waakzaam op signalen die hij afgeeft. Ik ga er vanuit dat een paard wel een goede reden heeft om te staken en dat ze zo iets niet gewoon voor hun eigen lol doen [of om mij dwars te zitten Verdrietig ]
. Paarden hebben een enorme Will to Please. Zodra je dat er uit haalt en het vertrouwen is weg is het ook voorbij met je [dressuur]rijden.


Daar heb je gelijk in. Nu voel ik vrij snel aankomen als mijn vriend vind dat hij al dan niet met recht moet schrikken van een grasspriet die beweegt ( je weet immers niet war er achter zit moet je maar denken) maar die rijd ik wel dicrect actief door, beetje schoudervoor en erlangs. Als ze echt nukken hebben en dat hebben ze best wel eens het kan niet iedere dag feest zijn dan zul je daar echt langs moeten.

In een schrikreaktie beloon ik dus niet maar rijd actief verder. Het belonen is toch een vorm van zie je nu wel er is wel wat met de kans dat ik de hele dag daar niet meer normaal voorbij kan gaan.
Het ligt er dus inderdaad aan het moment supreme wat ik doe, maar als ik de sporen geef en er word gebokt krijgen ze de sporen weer. En in een proef pak ik het paard gerust aan dan maar slechte punten hoor.

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 15 bezoekers