Een ziek, zwak en misselijke revange in Katwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Een ziek, zwak en misselijke revange in Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 09:13

Ja ja, na de afgang op Holten wilde ik graag een revange. Endurance vond ik erg leuk en Heleen ook, dus we besloten lid te worden en Katwijk te rijden. Toen we erheen reden vroeg ik me af waar ik aan begonnen was, met mijn teddybeertje...

Woensdag ging Rusk al naar Heleen omdat de hoefsmid donderdag kwam zodat die hem ook nog even kon checken. Vrijdagmorgen vond Heleen Rusk wel erg mager en ingevallen en toen hebben we hem veel kuil gegeven en vitamine gekocht, maismeel bij gaan voeren. Ook een wormenspuit maar aangezien onze andere twee paarden geen wormen hebben was het dat niet.

Toen zaterdag. Hij had wat wit in z'n neus, ze vroeg of hij wat had gehoest de laatste tijd, ja van de zomer, maar de laatste tijd had hij juist al een behoorlijk tijdje niet meer gehoest. Z'n longen e.d. waren wel okee, gelukkig maar. Ook zij vond 'm te mager, dus ik vertelde dat we hem al extra voerden, maar dat onze andere paarden juist wel een lekker vetlaagje hadden terwijl ze evenveel voer enz krijgen. Hij bleek toen ook haken op z'n kiezen te hebben, dus hopelijk trekt hij ook nog wat meer bij als die zijn weggeveilt. Gelukkig lieten ze me toch starten! Een A voor locomotie, pols van 40. (op Holten was de beginwaarde al 44, hier waaide het gelukkig flink)

Ik startte met een witte en met Heleen. Eigenlijk wilden we niet samen starten want Rusk flipte op Holten een keer nogal toen Lyngvi om het hoekje bijna uit beeld verdween. Ook nu, toen Lyng 100 meter verder was, hinnikte hij. En toen degenen van 2 min later als ons voorbij kwamen hinnikte hij nog een keer en later nog een keer at random. Elke keer als er paarden voorbij kwamen wilde hij omdraaien, als ik dat niet wilde ging hij tolten... Maar hij bleef wel in zijn rustige draftempo, gaf zelf niet aan dat hij harder hoefde, okee, dan blijven we langzaam gaan.

We hebben de gehele strandstrook gedraafd, maar af en toe stappen, bijvoorbeeld bij die kitesurfers want op 2 meter van een wapperende kite passeren in draf dat kan natuurlijk niet Knipoog. Pas na een tijdje realiseerde ik me dat ik en Rusk voor het eerst op het strand waren! Haha! Het was helaas wel veeeel warmer dan ik had gehoopt en verwacht!! Rusk wilde alleen elke keer de zee in lopen! En als ie er dan was dan wilde ie ineens niet meer, want water = vies. Tong uitsteken

Vlak voor de ommekeer kwam ik iemand met een fjord tegen, die draafde toen even met mij mee en hield 'm iets in. Toen we waren omgedraaid wilden beide paarden ineens wat harder Haha!, ze bleven wel gewoon in draf. Rusk ging ook spontaaan ruimer lopen (goh..). Toen de duinen in even afgestapt. Rusk ging sneller dan mij, da's ook voor 't eerst. Knipoog Bovenaan weer opgestapt en toen rustig naar het bos gestapt. In het bos zijn we weer gaan draven. Bij het groompunt in het bos heeft Rusk ongeveer 2 ex-knoflooksnipperemmers leeggedronken!! (daarom wilde ie elke keer de zee in. ) Ik had nog expres lauw water meegenomen omdat hij normaal geen koud water dronk maar het was blijkbaar toch wel warm! Toen weer gedraafd. 2 km voor de p/a afgestapt en ploeteren maar!

Ik was heel slim en had mijn asthma-medicijnen vergeten... Frusty Resultaat: 5 huilbuien en niet durven opstappen omdat ik niet stil mocht staan. Ik kon mezelf bijna niet op de been houden, het deed zo'n pijn bij m'n keel want ik kreeg echt bijna geen adem. Maar, ik heb het gehaald! En Rusk wilde als klap op de vuurpijl niet doorlopen, dus daar hebben we wel even over gedaan. (hij gaat altijd sjokken aan de hand, met halster kan ik 'm dan wel sneller laten gaan maar aan het bit heeft niks nut ) Nou ja, waar Rusk op Holten ademnood had, lag ik half op de grond de hijgen in Katwijk. Nagelbijten / Gniffelen Maar op de p/a had hij een pols van 50 OK dan!, hij zag er echt uit van, "nou wanneer begint onze buitenrit?" dus daar was ik wel heel blij om!!

Toen de terugreis. Ook weer vrijwel alles gedraafd. Ik kwam nog een duitser met een haf tegen, die reed ook in zo'n jog-tempo. We hebben nog iets in het engels gepraat. En op een gegeven moment zag ik die stenen, ik zat al de hele tijd te kijken waar het nou eindigde, maar ik was ook geen andere stappende mensen tegengekomen nog, dus eigenlijk dacht ik niet dat het al zo snel was. Wel dus! Bloos! Gauw afgestapt, tja, 100 meter gelopen Bloos, toen weer opgestapt. Die haf was echt in top conditie, volgens mij was ie nog niet moe geweest als ie 2 keer zo snel was gegaan want hij zat al een hele tijd achter me en hij zweette niet, ademde gewoon, zag er eigenlijk uit alsof ie aan het begin van een buitenrit stond te wachten op z'n berijder ofzo... Knipoog

Rusk had wel een pols van 78 ofzo... Gelukkig, na 10 minuten was het weer 60! Op de nakeuring was het nog wel iets hoog. Die man vroeg of ie zich had drukgemaakt, daar moest ik wel even om lachen want Rusk maakt zich bijna nooit druk. Haha! Weer een A voor locomotie. Ik weet niet of we binnen de tijd waren want we hebben er wel 3 uur en 3 kwartier over gedaan. Maar we hebben zooo veel gedraafd... Over het strand alleen maar, duinen en bos dan wat minder en alle heuveltjes ook in stap... Nou ja, ondanks mijn asthma en Rusk's magerheid en verkoudenheid was het een geslaagde dag, ik voelde me helemaal in m'n nopjes toen ik de p/a gehad had met zo'n goede waarde.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:22

haah Lachen leuk verslag
pfoeh haha je had wel heel veel aangetrokken ook Tong uitsteken
ik daar op de p/a je half uit de kleren getrokken
was ineens helemaal volbeladen met een regenbroek,trui en sjaal
en had de deken ook nog mee van rös Schijnheilig
en dan maar zeggen dat jullie zo hard ploeteren Haha! Tong uitsteken

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 15:51

Zie je nou wel....gewoon doorgaan en het ging al veeeeeeeeeel beter als in Holten!
goed gedaan hoor! en vergeet alsjeblieft nooit meer je asthma medicijnen!!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 16:37

Ik was blijkbaar niet de enige met een typisch 'pony' ras dat te laat was... Er staan 30 van de 50 (!) in de uitslag en er waren best veel haflingers en fjorden, die heb ik er allemaal niet in gezien.

Ach, ik kan er niet dood aan gaan hoor, aan de asthma... Het was gelukkig weer snel over. Lachen

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:14

goed gedaan!!!
er waren inderdaad heel veel uitvallers!!!
dus wees maar super trots op je paardje en natuurlijk op jezelf en volgend jaar rij je gewoon alles binnen de tijd! OK dan!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:28

viel mij ook op dat er veel uitvallers waren.
volgend jaar willen we de minimumsnelheid aanpassen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:05

roskur"]
Ik was heel slim en had mijn asthma-medicijnen vergeten... Resultaat: 5 huilbuien en niet durven opstappen omdat ik niet stil mocht staan. Ik kon mezelf bijna niet op de been houden,
[/quote]

Hoe kom je daar nou bij? Ken je regelement, je mag niet stilstaan tenzij het is om je paard te drenken of om op/af te stijgen. Dus volgende keer gewoon weer lekker opstappen...

[quote="vicky schreef:
volgend jaar willen we de minimumsnelheid aanpassen


het probleem was dat de min.snelheid altijd 8km/h is in katwijk, dit stond ook netjes in het boekje, maar achteraf bleek deze gewoon 9km/h te zijn, hierdoor vielen zeer veel combinaties buiten de uitslag, echt hele domme fout en heel banketstaaf voor de deelnemers die het betreft.
Als ze dit even aan ons hadden doorgegeven (wij zaten achter de starttafel) dan hadden we dat nog even kunnen melden aan de deelnemers.