Tja, echt niet zonder kunnen... Daar kan ik me niet helemaal in vinden. Maar afschaffen is ook weer zo wat, de combinatie zal toch op de een of andere manier geregistreerd moeten staan. Ik heb de poll dus niet ingevuld.
Ik vind je poll eigenlijk wat te eenzijdig om een antwoord te kunnen geven Ik ben van mening dat er absoluut een registratiesysteem moet zijn. Of dat in de vorm van een startkaart is of in een andere vorm zou in principe niet uit hoeven maken. Startkaart is imo. niet 'heilig', het zou ook vervangen kunnen worden door een ander registratiesysteem wat (nog beter ) deugt.
Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid. It's not easy being green *** Kermit ***
Kan iemand me dan misschien vertellen wat nou precies de "zin" is van een startkaart ? De endurance-wereld bijvoorbeeld heeft het tot voor kort prima gered zonder. Tot de knhs er zich mee ging bemoeien, met als gevolg weer kosten waar niemand om gevraagd heeft en de leden geen baat bij hebben.
Ik rij western en heb daar nog nooit een startkaart voor hoeven hebben. Het schijnt in de toekomst wel te gaan veranderen maar eerlijk gezegd zie ik daar het nut ook niet zo van in. Bovendien ben ik dit jaar met endurance begonnen, heb een kaart aangevraagd omdat dat verplicht is, maar heb 'm nog steeds niet gekregen. Ik heb me in de tussentijd wel al 2x ingeschreven voor een wedstrijd. Dus ik vraag me af wat het doel en de zin van zo'n kaart is.
ik rij endurance en je mag maar een wedstrijd in de kennismakingsklasse rijden per jaar... verder heb je een startkaart nodig, ookal rijd je in de lagere klasse... ik vind een startkaart geldklopperij... want ja waar is het dan voor nodig??? je staat geregistreerd en je hebt een nummer..... ja en?? waarom moet dat dan ook nog eens extra geld kosten.???
Die startkaart is maar een papiertje. Je betaalt voor het geregistreerd staan als wedstrijdcombinatie. Of je daar dus wel of niet een startkaart bij krijgt, maakt dus financieel gezien helemaal niets uit.
Maar omdat je toch moet kunnen aantonen dat je geregistreerd staat als wedstrijdcombinatie, krijg je daar dus die startkaart bij.
Wanneer het puur om de registratie van een cobinatie gaat, dat kan prima op verenigingsniveau, maar dan nog .. waar is het voor nodig ? Trouwens daar staat het waarschijnlijk al geregistreerd. Bovendien, waar komt die registratiewoede vandaan ?
Met de beste wil van de wereld kan ik de toegevoegde waarde ervan niet ontdekken en zelfs wanneer er positieve puntjes aan te ontdekken zijn staan die mijns inziens in geen enkele verhouding met de kosten van het geheel. Mijn idee is dat het een uit de klauwen gelopen burocratisch gebeuren is geworden dat bijna iedereen nog "voor zoete koek" slikt. Wil je wedstrijden rijden: Dan moet je een startkaart. Niemand denkt er nog over na waarom dat is.
Toen dat ooit ingevoerd is, zullen er best wel redenen geweest zijn om het te doen en hebben ergens de leden van een of andere sportorganisatie er mee ingestemd. (?) Inmiddels is het mijns inziens verworden tot een melkkoetje van de KNHS.
De motivatie om een startkaart bij de endurance in te voeren die ik eens gelezen heb (weet helaas niet meer waar) was als volgt: "De DER valt nu onder de KNHS, de rest moet het ook betalen dus de endurance-mensen ook maar, anders is het niet eerlijk! "
Dan vraag ik je ! Dat is toch een motivering van JAN DOEDEL ! Ik denk dan onmiddelijk: Schaf het bij de rest ook af, dan is het ook weer eerlijk haha... maar ja