Moderne cap op dressuurwedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Moderne cap op dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 21:57

Ik heb al jaren dezelfde cap, maar blijkbaar is mijn hoofd nog groter geworden dan het al was, want nou zit de cap wat te strak.
Dus vind ik het nodig om een nieuwe te kopen. Nou vraag ik me af: Ze hebben tegenwoordig van die moderne caps, half plastic met luchtgaten en gekleurde banen enzo. Dat is vast veel fijner dan zo'n ouderwetse 'fluwelen' cap, maar hoe wordt daar tegenaan gekeken op dressuurwedstrijden? Mag dat, en krijg je dan niet minder punten voor de verzorging? Want ik vind het toch een beetje raar staan: wit zadeldekje, witte rijbroek, jasje, plastron en dan zo'n space-helm erboven... Clown

whatever will be, will be


fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:02

je kan ook een mooie HH pro plus kopen, super mooi model en heel veilig!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:28

Als je niet zo'n space-model wilt kom je op zoiets:

Afbeelding

Of natuurlijk een 'oud' model cap, zoals je nu al hebt. Die vind IK nog steeds het fijnste zitten, maar dat verschilt per persoon natuurlijk Knipoog

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:50

Of eentje van LAS, mijn zusje heeft de Vega waar ze ook SGW mee rijdt:

Afbeelding

Die kan IMO prima in de dressuurbaan:

Afbeelding

Zelf vind ik die glimmende racehelmen ook niet echt fraai bij een dressuuroutfit. In de endurance daarentegen staan ze wel flitsend. Maar de meeste van die helmen zijn er ook in flock-uitvoering (dat fluwelige). Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:18

Een gewone casco younster zie ik vaak op dressuurwedstrijden. Lachen

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:27

Juist de Casco zoals hierboven!!
Ideaal ook met luchtgaten in van die banen.. alleen gewoon mooi netjes fluweel zwart!!
Ze zitten super en ik vind ze ook wel mooi

Afbeelding

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:32

ik heb nog nooit commentaar gehad op mn casco, of lage punten gekregen voor verzorging. Maar wie weet hoe hoog die punten geweest zouden zijn met een hoedje ipv space-helm Haha!

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het dragen van een veilige helm je punten zou gaan kosten, dan zou de jury echt nog eens moeten gaan nadenken over hun prioriteiten

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:36

Ik heb een hele mooie veiligheidscap (zie plaatjes onderin mijn profiel) een Pro Rider, model net als de Pikeur alleen dan veel goedkoper Haha!.
Er zijn echt supermooie modellen veiligheidscaps te koop.
Mijne was iets van 60 euries ofzo.
Casco vind ik persoonlijk geen mooi model Bloos

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:39

Ik heb net de HH gekocht en vind het een super mooie cap, die ook nog veilig is. Bij dat ding heb ik niet het idee dat ik zo'n champignon op mijn hoofd heb!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:46

Afbeelding

Dat is dus wat ik bedoel met 'flock'.

Ik heb zelf de Horka Airstream, die is er ook in glimmend en flock. Ik heb de flock-versie en ik zou er geen problemen mee hebben om daar de dressuurring mee in te gaan. Hoewel ik ook mijn oude cappie nog heb liggen en persoonlijk vind ik die mooier voor dressuur. Maar ik vind dat juryleden daar niet op mogen punten - veiligheid zou IMO juist de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, ook in de dressuur.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:46

Casco vind ik ook niet de mooiste, maar ik kreeg hem van iemand en ja, toen was ie gratis en ineens een stuk mooier Schijnheilig

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:49

Het zou iig niet mogen, ze zijn tenslotte veiliger en je kunt toch geen punten aftrekken voor een cap die veiliger is.
Ikzelf heb een fluwelen veiligheidscap met huidskleur bandjes.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:41

Ik rijd sinds februari met een GPA in de ring, ik heb er nog nooit commentaar opgehad, bovendien zie je het steeds vaker.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:20

Ik zou het trouwens niet vinden kunnen als een jury je een lager punt geeft voor de verzorging als je een veiligheidshelm draagt. Je bent dan als ruiter/amazone juist goed bezig!
Ook wordt er helemaal niet raar tegenaan gekeken als je met een veiliheidshelm dressuur rijdt, bijna iedereen doet het!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:15

Ellebel schreef:
Casco vind ik ook niet de mooiste, maar ik kreeg hem van iemand en ja, toen was ie gratis en ineens een stuk mooier Schijnheilig


Haha toevallig! Haha!
De mijne heb ik ook gratis gekregen, ze worden maar gratis uitgedeeld Tong uitsteken Haha!

Tot nu toe vind ik nog altijd de pikeur helmen het mooist, ook die met de ''zwarte streep'' (vond geen juiste foto)

Afbeelding

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:02

Zelf vind ik de harry's horse pro plus erg mooi! En volgens mij is het echt geen probleem als je daar mee komt aanzetten op dressuurwedstrijden! Ik vind het zelf wel mooier uitzien dan zo'n oud model.. (niet dat die zo lelijk zijn..)

B+2 (21.06.'09)

Clubkampioenschappen LRV Thull; derde met 199 & 200 pnt (21.03.'10)

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:04

RanouK schreef:
Haha toevallig! Haha!
De mijne heb ik ook gratis gekregen, ze worden maar gratis uitgedeeld Tong uitsteken Haha!

Tot nu toe vind ik nog altijd de pikeur helmen het mooist, ook die met de ''zwarte streep'' (vond geen juiste foto)

[image]


Afbeelding

Bedoel je deze?

B+2 (21.06.'09)

Clubkampioenschappen LRV Thull; derde met 199 & 200 pnt (21.03.'10)

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:53

Dyyy schreef:
[image]

Bedoel je deze?




marian
Berichten: 63
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Een gehucht in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 06:46

Persoonlijk vind ik een hele zwarte cap het mooist, met zo'n gekleurde baan is toch wel minder sjiek voor de dressuur. Zelf rij ik altijd op wedstrijd met een hoedje, maar als ik een cap zou dragen was het een hele zwarte.
Ik heb een Pikeur GPA cap met zwarte band, die draag ik altijd als ik op buitenrit ga. Dus ik denk heus wel aan m'n veiligheid, hoor, voordat iedereen begint te koeren dat een hoedje niet veilig is !

Na zes dagen werken, mogen mijn paarden een dagje rust !

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 07:32

Ik vind zelf die cappen verschrikkelijk lijken, vandaar nog niet die overstap naar de 'nieuwe' caps.

:){

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:45

Ik heb de nieuwste an Harry's horse en daar ben ik heel enthousiast over!!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:59

ik heb ook een caso, ideaal! Je voelt em bijna niet, en in de zomer een stuk minder warm op je hoofd. Doe mij maar een champignon Knipoog

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:04

Ik heb ook die van Las architects, vind m fijner dan de 'fietshelm' van casco. En ook mooier.

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:19

Ik heb zo'n HH pro plus ding en die draag ik ook op wedstrijden, absoluut voor m'n eigen veiligheid... Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb ook nog zo'n "ouderwetse" die vind ik eigenlijk mooier staan en droeg ik ook altijd op wedstrijd nog zonder kinband ook zelfs Bloos , maar met dit paard doe ik dat maar niet...

Nulla tenaci invia est via

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:58

Ik heb een 'champignoncap', van de veiligheidshelmen vind ik zo'n gewone zwarte toch het mooist, GPA of glimmender vind ik niet mooi bij dressuur. Ik ga m'n wedstrijden wel weer met een oude cap starten, ziet er imo toch iets mooier uit.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers