overstappen naar L1 of nog in B blijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

overstappen naar L1 of nog in B blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 19:34

Hallo

ik heb sinds paar maanden 5 jarige en ben ook begonnen met wedstrijden te rijden. Hij had nog geen wedstrijd gelopen toen ik hem kocht. In het begin was hij nog erg zwabberig op die (nog) ongemakkelijke kalkoenen in het gras. Het gaat steeds beter, al loopt ie op de wedstrijd natuurlijk nog steeds niet zo als 'thuis'. Hij beheerst de oefeningen voor de L1 (wijken). Bij de B wedstrijden zit ik meestal tussen de 5de en 10e plek. Ben nu B+7

Wat zouden jullie doen? Deze winter nog in B blijven, en misschien eind van seizoen naar Limburgsche kampioenschappen óf zodra ik 10 wp heb overstappen naar L1.

Ik hoor het graag, Haha!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:38

Ik zou nog lekker in de B blijven... Ik rijd ook nog B en mijn pony kent ook al contra, wijken, schouderbinnewaarts een een beetje travers..

Ik vind dat je beter nog een seisoen in de B kunt blijven, zodat je in de B lekker vooraan mee kunt rijden. En dan in de L1 ook goed mee kunt komen.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:45

als jij vind dat je overkan zou ik dat doen, verliespunten rij je niet zo snel.. ik vind wedstrijd duur genoeg..

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:56

Hangt af van je punten... Als jij hoog in de 160 punten rijdt, richting of in de dubbele winstpunten, dan moet de overgang geen probleem zijn als je de oefeningen beheerst. Rijd je steeds krappe winstpunten, dan wordt het waarschijnlijk moeilijker om gelijk winstpuntwaardig mee te rijden.
Ik heb er voor gekozen over te stappen toen ik de laatste 4 proeven elke keer 2 winstpunten reed, maar kreeg vervolgens een dikke dip. Is nu afwachten hoe het gaat...
Succes!
ps: hebben jullie dan kampioenschappen in de B 's winters? Bij ons hebben we indoor alleen vanaf L2 kampioenschappen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:17

Lekker in de B blijven, als je goed presteert mag je nog naar de kampioenschappen. Ik vind het altijd wel leuk om voordat ik overga iig een tijdje in de prijzen te rijden, daarnaast ben je dan al wat verder en sta je in de L ook niet onderaan.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:43

Persoonlijk ga ik pas een volgende klasse starten als ik vind dat we het beide aan kunnen.
Wanneer jij denkt dat je een nette L proef neer kan zetten, kun je over gaan als je 10 punten hebt. Als je vind dat je dat niet kunt, zou ik als ik jou was eerst nog even wat verder door trainen.

spicy_l0ver
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:00

Hallo

Als je demkt dat je er klaar voor bent lekker l1 starten, het l1 is helemaal niet zoveel moeilijker dan het B. Alleen het wijken komt erbij, en als je pony het wijken beheerst waarom zou je dan wachten... maar doe het alleen als je echt zelf het gevoel hebt dat jij en je pony er klaar voor zijn!
(tip! je kan ook aan je instructeur/trice vragen wat hij/zij er van vind of aan iemand anders die je pony goed kent.)
maar zelf weet je het natuurlijk het aller-allerbeste..!!


Veel succes verder in het b, en in de verdere klasses die volgen.!

Groetjes Denise.

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 14:59

dank jullie wel allemaal, heb besloten om lekker deze winter in de B te blijven met mijn paard!

Jullie ook allemaal succes!!