Olympische spelen in Benelux in 2016?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Olympische spelen in Benelux in 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 06:29

Zojuist gehoord op de radio: Premier Balkenende zou het voorstel gedaan hebben om in 2016 of 2020 de Olympische Spelen te organiseren in de Benelux.

Toen enkele maanden geleden in België gesproken werd over het organiseren van de olympische spelen in Vlaanderen, vond ik het persoonlijk niet zo een goed idee. Het leek mij een behoorlijk zware investering voor ons kleine Belgenlandje, met geld dat er eigenlijk niet is... Maar dit voorstel spreekt mij erg aan, zo kunnen de kosten en organisatie gedragen worden door drie landen, dat lijkt mij persoonlijk al veel realistischer.

Dus, ik ben helemaal voor, waar kan ik mijn tickets voor de dressuur gaan kopen? Tong uitsteken

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:09

OK dan! Goed idee van Balkenende!

Ik ga alvast in de rij voor tickets staan

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:56

Ja, meestal heeft ie niet zulke goede ideeen, maar in arnhem zit een leuk stadion voor de dressuur Haha!

manzano

Berichten: 23921
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:02

Mag dat dan? Wist niet dat je het als landen samen mocht doen. Ik weet wel dat het in Nederland voorlopig nog niet kan........er moet minstens 100 jaar tussen zitten en Amsterdam was 1928. Nou ja.......weet zeker dat we het hier nog wel een keer gaan mee maken. Denk dat Willem Alexander daar wel voor gaat zorgen Knipoog.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:16

Van de week hadden ze het over 2012, maar buiten dat, vind het een gaaf idee en wil dan ook wel dingen gaan bekijken *LOL*
Echt super, helaas wel prijzig Verdrietig

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:24

Haha, ik ga maar alvast sparen! Tong uitsteken
Je hoeft nou geen vliegkosten of wat dan ook te betalen..

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:30

Van mij hoeft het niet hierheen te komen. Het kost heel veel geld om zoiets te organiseren.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:48

Dat die Balkenende eerst eens fatsoenlijk gaat regeren voordat hij dit soort dingen aandraagt... >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:51

dan ben ik al volwassene 8)

is Duitsland eignlijk niets Schijnheilig

maareeh ik ga wel alle tickets afkopen voor paardensport natuurlijk dan*gaat sparen*

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:57

Menino schreef:
is Duitsland eignlijk niets Schijnheilig

Duitsland organiseert het WK Voetbal al..
dus die moeten nu veel geld daarin investeren.
Misschien over 100 jaar ja Lips are sealed Tong uitsteken

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:33

Dat ze maar doen dan kan ik ook eens een keer gaan kijken.

manzano

Berichten: 23921
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:34

Het lijkt me op zich heel erg leuk, maar op het moment gaat het niet al te goed in Nederland, dus dat geld kunnen ze elders wel beter besteden denk ik.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:29

Het is prijzig, kijk maar naar het voetbal EK of WK het is duur! Zoals Manzano al zegt Nederland bezuinigd al dus moet het van ons niet door gaan, ja misschien dat WA het zelf financieerd!

Annash
Blogger

Berichten: 26510
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:43

Nederland zit altijd te zeiken over geld en bezuinigen op verkeerde dingen.

Dus wat dat betreft; laat die spelen maar hier komen!

Lekker dichtbij, dan ben ik aanwezig hoor! Haha!
Kunnen we een grote OS-Boktmeeting houden Schijnheilig

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:46

Scum schreef:
Van mij hoeft het niet hierheen te komen. Het kost heel veel geld om zoiets te organiseren.



Mijn idee.. en wat te denken hoe je met vervoer zit en zo?

Nee heus daar is ons landje toch net te klein voor.

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:49

hij kan wel goede ideën hebben die balkenende!!!
Dan ga ik zeker ff heen Knipoog
KiZz... Pling

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:11

Het was juist op het nieuws hier en het zal dus niet doorgaan.Het is een stad dat de spelen organiseert en niet een land.Daarom zou het dus niet gaan zeiden ze op het nieuws.

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 20:19

Ik was er ook al bang voor dat slechts 1 land (stad) zou mogen organiseren. Het leek mij anders geen slecht idee om zo de kleinere landen een kans te geven om de spelen ook eens te kunnen organiseren...

Maar gaat België nu nog zijn kandidatuur indienen voor de spelen van 2016? Ik weet dat er een haalbaarheidsstudie is uitgevoerd maar heb er daarna niet veel meer van vernomen...

De kosten die verbonden zijn aan het organiseren van de spelen zijn idd gigantisch, maar als ze het verstandig aanpakken kunnen ze de speciale infrastructuur multifunctioneel bouwen, zodat het daarna nog bruikbaar / evt. verkoopbaar is...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:20

Op zich is t wel leuk, maar de belasting die je ervoor moet betalen is veeeeeel minder leuk!!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:24

ik hoop dan ik daar mee kan doen met een toekomtig paard Bloos

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:35

ja ik ben voor Haha! kunnen we mooi heen en het is niet zo ver

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:12

Van mij mag het hoor! Gecombineerd met Belgie en Luxemburg of Nederland alleen mag ook.
Kosten? Alles kost geld...
Hebben degenen met bezwaren vanwege de kosten ook al eens nagedacht over wat het opleverd? Nee dan heb ik het niet alleen over mooie reclame plaatjes, goodwill en naamsbekendheid.
Wat denk je dat Olympische Spelen organiseren aan werkgelegenheid opleverd?
Er moeten stadions gebouwd worden, infrasructuur aangelegd, een olympisch park voor de atleten, faceliteiten voor de pers kortom een heel Olympisch dorp met de hele reutemeteut. Jaren werk voor bouwondernemingen en aanverwante bedrijven zoals electriciens, toeleveranciers van materialen, architecten bureaus. Vrachten werk in de beveiligingssector. Volle hotelaccomodaties in de wijde omtrek van de sportaccomodaties.
Een geweldige impuls voor vele bedrijven dus.
En als alles achter de rug is? Dan houden we zelf prachtige sportaccomodaties over en een verbeterde infrastructuur dat kan ook geen kwaad met de huidige files en het Olympisch dorp kan een gewone woonwijk worden.
Hoezo het kost veel??? Denk dat het per saldo voor de nederlandse economie alleen maar geld opleverd als je al het werk dat het opleverd meerekend!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:35

Dat ze het maar mooi elk jaar in Griekenland houden. Daar hebben ze voor een heleboel geld nieuwe stadions gebouwd die nu leeg liggen. Zwembaden, en whatever nog meer. Als het naar een nieuwe stad gaat moet daar ook weer alles nieuw aangelegd worden. Dus mooi in Greece houden! De werkgelegenheid is trouwens maar tijdelijk.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:36

Elk jaar nog wel? Haha!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:39

Scum schreef:
Dat ze het maar mooi elk jaar in Griekenland houden. Daar hebben ze voor een heleboel geld nieuwe stadions gebouwd die nu leeg liggen. Zwembaden, en whatever nog meer. Als het naar een nieuwe stad gaat moet daar ook weer alles nieuw aangelegd worden. Dus mooi in Greece houden! De werkgelegenheid is trouwens maar tijdelijk.



Sommige dingen die nooit gebruikt gaan worden zoals bijv een honkbal veld( spelen ze daar niet) worden meteen weer afgebroken.. Zwembaden en rijbanen zullen gewoon nog gebruikt worden voor wedstrijden enz