heyz iemand tips??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

heyz iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 22:22

hey allemaal.
ik ga ook wedstrijden rijden en startkaart en jasjes etc, alle sis in orde!!
mijn paardje is er klaar voor en het gata super.
maar heeft iemand nog tips voor mij?? waar ik aan moet denken? waar ik op moet letten of wat handig is??
groetjes cindy

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:33

Ken je proef Haha!

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:34

vergeet je paard niet (U) (is 1x op de manege gebeurd.... :S Verward)

Martsje

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:30

ga van tevoren na waar je precies moet zijn, scheelt een hoop spanning en natuurlijk benzine...

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:48

Zorg ervoor dat jij en je paard er verzorgd uitzien. Dus mooi, schoont dekje en je haar netjes in een netje o.i.d.

Succes. Lachen

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:52

Devica schreef:
vergeet je paard niet (U) (is 1x op de manege gebeurd.... :S Verward)


En wat dacht je van zadel, singel en hoofdstel???
Ik ben een keer mijn hoofdstel vergeten Verward . Gelukkig kon ik van iemand een hoofdstel lenen, maar echt prettig was het niet!!!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:17

Lachen bij het groeten, dan maak je meteen een ontspannen indruk.
Bij de vrije stap op het laatste moet je ook even extra aan je houding denken.
Op dit moment worden namelijk meestal de laatste punten beoordeeld.
Dus netjes recht zitten, handen rechtop, tenen naar binnen, hakken naar beneden, enz...

Je mag je paard trouwens ook nooit voor "C" belonen.
Ik weet niet of je een gebroken lijk moet rijden,
maar als dat zo is, rijdt hem dan netjes op "X"!
Er zijn heel veel combinaties die dat niet doen, het scheelt je toch wat punten.

Veel succes in ieder geval! Haha!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:22

zorg dat je alles ruim van tevoren voor elkaar hebt zodat je op tijd wegkan en je niks vergeet ivm tijdnood. ook geen cap/ witte handschoentjes enz vergeten. Weet ongeveer hoe je proef gaat..

veel succes en plezier!

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:24

- maak een soort checklist thuis of je alles bij je hebt, want dingen vergeten, is heel vervelend!
- probeer niet te gespannen te zijn want paardjes voelen dat heeeel goed aan!
- neem altijd je paspoort en entingsboekje( zit meestal in paspoort maar niet bij allemaal ) mee want, sommige wedstrijden vragen ernaar!
- neem altijd een extra set coupons mee , zodat als ze bij het secretariaat erachter waren gekomen dat ze je coupon kwijt waren ofzo je gewoon een reserve hebt!

succes met wedstrijden rijden Haha!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:46

Bashuk schreef:
- maak een soort checklist thuis of je alles bij je hebt, want dingen vergeten, is heel vervelend!
- probeer niet te gespannen te zijn want paardjes voelen dat heeeel goed aan!
- neem altijd je paspoort en entingsboekje( zit meestal in paspoort maar niet bij allemaal ) mee want, sommige wedstrijden vragen ernaar!
- neem altijd een extra set coupons mee , zodat als ze bij het secretariaat erachter waren gekomen dat ze je coupon kwijt waren ofzo je gewoon een reserve hebt!

succes met wedstrijden rijden Haha!


Ja idd maak een checklist en ga dan goed na of je alles hebt. Extra coupons zijn inderdaad ook heel handig! Plan je route goed van te voren, zodat je niet eerst een uur hoeft te zoeken voordat je dr eindelijk bent. Ga daarom ook altijd ruim op tijd weg, misschien is er ergens een ongeluk of omleiding, waardoor je tohc onverwacht langer moet rijden. Ik neem zelf ook altijd een longe mee, voor het geval dat ie niet meer op de trailer wil. Ook neem ik een schep mee(kun je de trailer schoonhouden) en hooi en een emmer met brokjes(ik geeft de brokjes nadat ik gereden heb en dan haal ik water en kijk ik of ze nog dorst heeft..). Veel succes ermee! Tis trouwens ook altijd leuk om een fotocamera of video mee te nemen, zo kun je na de tijd jezelf terugzien, heel leerzaam! (en ook leuk voor later Tong uitsteken).

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 15:16

hey
thx allemaal!!
maar dat ik me paard niet moet vergeten dat snap ik Knipoog
maar ik heb zeker wat aan jullie tips OK dan!

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:26

je kan voor een wedstrijd ook altijd even op: www.routenet.nl een route uitprinten. Dat doe ik tenminste altijd, gewoon voor de zekerheid, en oja, neem dan ook het telefoon nummer van de wedstrijd organisatie mee, mocht je echt de weg kwijt zijn!

Als je een zadel hebt waarbij je de singel aan beide kanten los maakt, dan moet je niet vergeten om dan je singel mee te nemen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:11

Laantje schreef:
Je mag je paard trouwens ook nooit voor "C" belonen.


De proef eindigt bij A, dus nog even iets langer wachten met belonen. CHEA of CMBA wordt namelijk nog vrije stap gevraagd, hier wordt ook een cijfer voor gegeven.