Wedstrijd met MH laarzen mag wel mits....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Wedstrijd met MH laarzen mag wel mits....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 19:59

Omdat er onduidelijkheid bestaat voor de volledigheid:het mag mits ze een gladde zool hebben

- Mountain Horse rijlaarzen -
Tijdens de laatste dressuurwedstrijd ontstond er een discussie tussen een amazone en een jurylid over betreffende rijlaarzen.

De jury heeft een waarschuwing op de startcoupon genoteerd dat de amazone niet volgens de kledingvoorschriften van Artikel 143 (bladzijde 37) van het Disciplinereglement Dressuur de ring heeft betreden. De amazone was het oneens met de jury en dat liet ze luid en duidelijk merken.

Welnu, in betreffend artikel staat dat deelnemers in de ring dienen te verschijnen gekleed in een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool. De Mountain Horse rijlaarzen zijn dus wel toegestaan, mits zij een gladde zool hebben. De jurybemerking was dus terecht, want de amazone droeg laarzen met geen gladde zool. Ze heeft mijns inziens nog geluk gehad, want de jury had haar ook kunnen diskwalificeren.

Dit soort discussies zijn natuurlijk te voorkomen. Jury's worden geacht de reglementen te kennen, maar dit geldt evengoed voor de deelnemers. Ik verneem echter regelmatig dat deelnemers niet of nauwelijks op de hoogte zijn. Advies: schaf een reglement aan of lees het na op de site van de KNHS.

Uw wedstrijdsecretaresse.
(bronvermelding)
RJVA Maart 2004
Laatst bijgewerkt door Gerrie op 07-07-04 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:03

Ik moet wel zeggen dat er een hoop geharrewar over de MH laarzen is geweest. Er was steeds onduidelijkheid bij de KNHS. Heeft ook meerdere malen wat over in de P & S gestaan.
Kan me dus wel voorstellen dat mensen denken dat het wel mag. (Ook al vind ik dat iedereen de regelementen eens door zou moeten lezen.)

<3 Trotse eigenaar van Emmylou (Uphill x Krack C) <3
Theeleuter :9k

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:18

Gerrie schreef:
Uw wedstrijdsecretaresse.
(bronvermelding)
RVJA Maart 2004

Is RVJA een typfout of zitten wij bij dezelfde rijvereniging? Haha!

Duidelijk bericht overigens, is nogal wat discussie over de laatste tijd.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:23

euh typfoutje.. Bloos

het is een feit dat er maar weinigen zijn die dat lijfboek van de KNHS hebben of ooit gezien hebben...

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:59

Gerrie schreef:
Ze heeft mijns inziens nog geluk gehad, want de jury had haar ook kunnen diskwalificeren.



ALs het jurylid het alleen op de coupon zet, heeft het absoluut geen invloed op plaatsing, punten of weet ik veel. In principe had ze dus uitgesloten moeten worden (en dat geldt dan alleen voor die ene proef... als ze in de tussentijd snel andere laarzen had geregeld, mag ze gewoon de 2 proef wel starten)... ik bedoel maar: diskwalificatie betekent dat je helemaal niet meer mag starten.

Owh ja... ook RJVA Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers