Waarom beter voordoen dan je bent (hogere klasse)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:01

Als het paard nog niks geen niveau heeft en de ruiter Z1 hoef je met zo'n paard echt niet in de Z1 te starten rockey.. Volgens mij moet je dan L of M gaan starten maar Z nog niet direct..

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:04

Rockey's instructrice is waarschijnlijk 2 x Lichte Tour en dan mag je geen paarden meer uitbrengen lager dan Z1 dressuur.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:43

rockey schreef:
Ik had het daar laatst met mijn instructrice ook over, die moet nu geloof ik Z1 starten ofzo, maar dan moet je dus je jonkie een paar jaar thuis houden, en dan neem je hem mee voor de eerste keer op wedstrijd, moet ie meteen een Z1 proef rijden... beetje vaag allemaal, maarja ik snap ook niet waarom mensen zich beter voor doen als dat ze zijn, want het lijkt me nou juist super leuk om te vertellen dat je nog niks hebt gereden, en de sterren van de hemel rijd met je paard...


Mijn instructrice laat haar jonge paarden die veel wedstrijdervaring nodig hebben vanwege hun karakter, door 1 van haar leerlingen die haar op stal helpt uitbrengen. Dan worden ze goed gereden door haarzelf en door die leerling onder haar begeleiding en kunnen toch gewoon B of L starten.

Voor leerling als instructrice een goede oplossing!

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:34

ik moet toch even kwijt dat als ik nieuwe mensen tegenkom of naar een nieuwe stal ga, dat mensen dan wel standaard vragen op wat voor niveau ik rijd. dan zeg ik heel leuk dat ik geen wedstrijd rijd en dan zie je ze soms bijna denken van "o, recreatieruiter". nu heb ik met mijn paard nooit meer dan B gereden, maar als ik soms Z-ruiters zie rijden met hun paard in de krul met een prettig onwikkelde ondernek heb ik soms toch wel het gevoel dat mijn paard met meer achterbeen loopt.... het is niet alsof ik in de training nooit verder dan B ben gekomen..
dan kan ik me ergens wel voorstellen dat je graag wilt zeggen dat je op m niveau rijdt oid terwijl je dat niet start.
is wel een iets ander geval dan hier beschreven, dat snap ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:54

Toch denken veel mensen dat ze bijv. een correcte SB rijden
Maar komen ze dan eens in de ring komen ze toch bedrogen uit Lachen
Rij het errst nog maar eens, voordat je zegt dat je het bent.
vele halen het nivo bij lange na niet wat ze zeggen te zijn.

Niet voor jou Jade, maar in het algemeen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:56

Ik vraag me af wat het voor een nut heeft om te doen alsof je hoger start. Al is de leugen nog zo snel... En zeker wat wedstrijdrijden betreft. Stel dat ik zeg dat ik nu M ben met Liberty en ik kom de betreffende persoon tegen op een wedstrijd. Zou rare effecten geven als diegene me daar een L1 proef ziet rijden Nagelbijten / Gniffelen

Ik kan me wel voorstellen dat iemand een andere klasse 'opgeeft' om zijn/haar niveau aan te geven. Iemand die nooit wedstrijden gereden heeft, kan misschien keurig op L-dressuur niveau rijden, of zelfs paarden klaar maken voor dat niveau. Maar in dat geval zou ik wel even duidelijk aangeven dat het om een geschat niveau gaat en niet om een werkelijke klassering.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:03

runningkawa schreef:
Toch denken veel mensen dat ze bijv. een correcte SB rijden
Maar komen ze dan eens in de ring komen ze toch bedrogen uit Lachen
Rij het errst nog maar eens, voordat je zegt dat je het bent.
vele halen het nivo bij lange na niet wat ze zeggen te zijn.

Niet voor jou Jade, maar in het algemeen. Lachen


ik zou ook geen M proef kunnen lopen hoor Haha! ik vind het belangrijker dat hij op zijn achterbeen loopt dan dat ik hem exact op de letter kan rijden en van letter tot letter netjes alle oefeningen kan laten lopen.. ik vind het goed genoeg als de oefeningen goed gaan op de momenten die ik wil Haha!
maar ik zeg ook alleen dat ik geen wedstrijden rijd, niet dat ik op een bepaald niveau zit, want ik hang ergens tussenin denk ik Verward Clown

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:58

Het meest vervelende vind ik de mensen die denken dat wanneer ze een klasse hoger rijden dan jij, ze ook automatisch de betere ruiter zijn. Verward
Ik heb met mijn pony M2 gereden voor ik haar verkocht en heb daarna een jong paardje gekocht waarmee ik weer in de B ben begonnen. Toen ik problemen kreeg met mijn paard (ik reed toen L1 met hem) Werd er door een meisje dat toen Z1 reed gezegd dat zij het wel voor mij wilde oplossen. Ze gaan er dan automatisch maar vanuit dat ze zoveel beter zijn. Terwijl zij L reed toen ik met mijn pony in het M reed.
Alsof je dan de rest van de tijd dat je met je jonge paard bezig bent, je maar gestopt bent met leren rijden. Verward Ik wil hiermee trouwens ook niet zeggen dat ik de betere ruiter ben, ik vind het alleen nogal eens arrogant als mensen denken dat ze jou problemen allemaal wel even oplossen. De problemen die ik op dat moment had werden trouwens veroorzaakt doordat mijn paard arthrose aan het ontwikkelen was en pijn had. Verdrietig

Wat mij ook erg opvalt is dat er, nu ik mijn nieuwe paardje heb die behoorlijke punten scoort in het B en het L1, ineens niet meer op mij neer gekeken wordt. Terwijl ik nog steeds dezelfde ruiter ben, ik heb alleen een paardje wat wat beter bij mij past en dat geen pijn heeft. Er zijn nou zelfs mensen die aan mij komen vragen of ik hun paardje wil rijden, hartstikke leuk hoor, maar ik vind het wel eens jammer dat ik eerst werd behandeld of ik een of andere debiel was

Ik ken trouwens ook best wel wat ruiters die niet fanatiek wedstrijden rijden, maar toch heel correct op hun paard zitten. Maar ben het inderdaad met Jade eens dat je dan maar gelijk als "recreatieruiter" wordt bestempelt en je hoort er gelijk niet meer bij Verward
Het is net een enge besmettelijke ziekte die recreatieruiters Tong uitsteken Haha! Knipoog