wat te doen met (súper)lang en dik haar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

wat te doen met (súper)lang en dik haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 20:12

vorig jaar ging het nog wel, een knot maken, ik deed het altijd met zo'n donut, netje en 4 elastiekjes, zodat het lekker stevig zat en het er mooi uitzag.
Het was al wel veel te dik en proppen geblazen, maar het kon nog.

Nu is mijn haar ca. 80 cm lang en super dik. Als ik het met zo'n donut in een knotvorm maak heb ik echt een huuuuuge ding (past er ook niet allemaal maar omheen etc), maar zonder donut valt het heel snel uit elkaar (ook als ik het eerst vlecht en dan in een knot doe).

Heeft iemand misschien een trucje/tip om lang/dik/veel haar makkelijk en mooi in een knotje te houden? (van die schuifspeldjes is geen optie ivm cap).
De knot moet ook erg laag kunnen zitten (heb zon GPA) en dat lukt mij ook al helemaal niet en een vlecht vind ik weer slordig staan in de dressuur.. Schijnheilig


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:13

Je haar vlechten en dan draaien! (zoals je een handdoek uitwringt Haha! ) Daarna de elastieken er omheen, deed ik vroeger ook altijd en zelfs in de cross bleef het zitten!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:14

ik heb dan wel korter haar maar wel heel dik. Ik doe altijd eerst een staart en daarvan maak ik een knot met een dun elastiekje.. Al het haar valt er dan wel uit, maar daar doe ik dar een haarnetje over en dan een kralending

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 20:18

Missouri schreef:
Je haar vlechten en dan draaien! (zoals je een handdoek uitwringt Haha! ) Daarna de elastieken er omheen, deed ik vroeger ook altijd en zelfs in de cross bleef het zitten!


bedankt!
het moet idd ook een beetje "sprong" bestendig zijn, mijn meid is nl af en toe nog wat vrolijk en hupsig Knipoog

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:11

hoe sophie_kurk het doet zo deed ik het ook altijd maar nu heb ik kort haar en gebruik ik een donut. maar daar voor nooit

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 21:16

ja ik zou eigenlijk een hele dunne donut willen (wel vrij groot, maar een dunnere ring zeg maar) zodat de knot niet zo idioot dik wordt maar ik mijn haar toch ergens stevig omheen kan binden. kan ze alleen nergens vinden.

ik heb al wel van zon dikke donut heel handig het omhulsel haar eraf geknipt zodat ie minder dik was en daarna met doorzichtige folie bekleed zodat mijn haar niet in die gaatjes bleef hangen, maar dat werkte niet echt helaas.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:20

nou ik deed altijd eerst gewoon een elastiekje in mijn haar en dan maakte ik een knot wat ik zelf een beetje mooi vond en dan gewoon zo'n haar netje er om heen en dan zo'n kralending er om heen en als je wilt dat het nog beter blijft zitten er een stevige elastiek er om heen doen zo bleef het bij mij ook altijd zitten ik had dan ook veel krullen en heel lang haar. maar ik heb het er nu af. en gebruik dus nu zo'n donut.

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:20

Ik deed altijd een lage staart maken en dan vlechten en dan de vlecht in een knot draaien en met lange schuifspelden vastzetten. En dan netje en wokkel eromheen. Met een donut had ik echt een megaknot.

Eeeehm de beste tip is nog om je haar te blonderen, daar wordt het 2 x zo dun van. Ervaring helaas en heb nu wel een donut nodig.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 21:23

Suzanne F. schreef:
Ik deed altijd een lage staart maken en dan vlechten en dan de vlecht in een knot draaien en met lange schuifspelden vastzetten. En dan netje en wokkel eromheen. Met een donut had ik echt een megaknot.

Eeeehm de beste tip is nog om je haar te blonderen, daar wordt het 2 x zo dun van. Ervaring helaas en heb nu wel een donut nodig.


wat is een wokkel Schijnheilig (gewoon zo'n dik (sier)elastiek?)
en voel je die schuifspelden niet onder je cap?

blonderen waag ik me maar niet aan, heb al een blonde pony, 1 blondje in het team is genoeg Knipoog

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:37

biepp"]
[quote="Suzanne F. schreef:
wat is een wokkel Schijnheilig (gewoon zo'n dik (sier)elastiek?)
en voel je die schuifspelden niet onder je cap?


Ja inderdaad!!

En die spelden doe je er doorheen en buig je weer om dus dat zit echt heel stevig snap je? Dus je steekt zo´n grote speld erdoorheen en de uiteinden buig je buitenom weer terug. Vier van die dingen erin en voila, je krijgt het nooit meer uit. *LOL*

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:49

Ik zag iemand op wedstrijd met zo'n ding die je vroeger op tv zag. Langwerping ding, met een gat in het midden, heel stevig en dan doe je je staart erin en dan naar beneden (tot hoever je kan) en dan oprollen en kan je het zo omvouwen en dat blijft heel goed zitten. Dan kan je er een netje overheen doen. (ik heb zo'n ding vroeger ook gehad) weet even niet meer hoe het heet

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:28

Ik heb zelf ook heel dik haar, maar (nog) niet zo lang.. Ik doe echt nóóit een donut in.. Zelfs met mijn redelijk korte haar nu kan ik nog een prima knot maken zonder donut. Hoe je het moet doen met zo lang haar weet ik niet, maar ik denk gewoon vlechten, dan een knot van maken en vooral VEEEL elastieken! Knipoog

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:37

Hoi !
Als je lang en dik haar hebt wordt een vlecht met drie plukken meestal een mega knot, als je met meerdere plukken vlecht wordt het vaak wat kleiner. Met nat haar de vlecht en knot erin en zo laten drogen is ook wel handig, blijft het beter/langer zitten.

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:48

Hoi
Ik heb echt heel lang haar gehad (ook super dik) en dat dee ik altijd een staart maken, vlechten en wat hier boven ook al gezegd is die vlecht om je elastiek opdraaien en vastzetten met schuifspeltjes.
Toen heb ik mijn haren afgeknipt ( veel korter dan ik wou Boos! )maar toen kon ik wel een donut gebruiken en zag het er ook netjes uit. Nu een paar maanden later is het weer zo aangegroeid dat de donut er niet meer uitziet ( heb ik echt een giga knot) dus weer een nieuwe oplossing.
Nou vlecht ik men haren en vouw de vlecht 1 keer dubbel naar binnen, vastzetten met elasitiek en schuifspeltjes en blijft ook heel goed zitten.
Succes!

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:03

Ik had eerst ook heel lang haar (dik is het nog steeds) Schijnheilig en ik draaide het dan op (precies zoals bij een handdoek uitwringen) en dan legde ik er een knoop in (zoals bij de staart van je paard als je zijn benen wast), die moet je dan aantrekken tot ie op de goede plaats zit, en dan prop je het uiteinde een beetje onder die knoop! En dan een wokkel eromheen Lachen .

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:52

Vlechten, dubbel vouwen naar binnen, nog ene keer dubbel vouwen en dit blijven doen totdat je dus de gewenste lengte overhoudt.

Dit vind ik zelf erg netjes staan, had hetzelfde probleem toen ik nog superlang haar had

Gewoon opvouwen die handel....en voordeel als je het eruit haalt heb je een hele mooie slag in je haar Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:57

Ik vlecht het inderdaad ook altijd, werkt super!
Ik heb ook wat kleinere knottenspeldjes, die niet in de weg zitten bij mn hoedje! Die kunnen er dus wel gewoon in !
En dan nog vastzetten met een stiekje, en nog zo'n ding met kralen eromheen en dan blijft het wel zitten!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:08

....Afknippen!!! Haha!

"Normaal" gesproken heb ik ook haar ruimschoots tot halverwege m'n rug. Bovendien heb ik behoorlijk dik haar, daar is dan echt geen fatsoenlijke knot in te krijgen. Ligt het dus in het verschiet dat ik in wedstrijdtenue moet, laat ik m'n kapper (m'n beste vriendin Haha! ) altijd m'n haar drastisch inkorten. Groeien doet het toch wel..... Cool

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 00:22

Aimee schreef:
....Afknippen!!! Haha!

"Normaal" gesproken heb ik ook haar ruimschoots tot halverwege m'n rug. Bovendien heb ik behoorlijk dik haar, daar is dan echt geen fatsoenlijke knot in te krijgen. Ligt het dus in het verschiet dat ik in wedstrijdtenue moet, laat ik m'n kapper (m'n beste vriendin Haha! ) altijd m'n haar drastisch inkorten. Groeien doet het toch wel..... Cool


Ik durf niet (ik denk echt dat ik er spijt van ga krijgen net als de vorige keren)
Ben in mijn hele leven 2x naar de kapper geweest, en dat was alleen maar omdat ik even kappersmodel moest spelen Bloos
puntjes doet mijn moeder altijd voor me, erg handig dus Lachen

maar wie weet krijg ik binnenkort nog wel een ingeving om ineens naar de kapper te gaan Knipoog
(al denk ik dat ik het voorlopig toch maar even bij de vlecht en de schuifspeldjes houd Haha! )

:)

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 09:28

Gewoon vlechten en dan zo'n netjes dat je over je hoofd kan doen en dan je staart om wikkelen met een donut????

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:34

biepp"]
[quote="Aimee schreef:
....Afknippen!!! Haha!

"Normaal" gesproken heb ik ook haar ruimschoots tot halverwege m'n rug. Bovendien heb ik behoorlijk dik haar, daar is dan echt geen fatsoenlijke knot in te krijgen. Ligt het dus in het verschiet dat ik in wedstrijdtenue moet, laat ik m'n kapper (m'n beste vriendin Haha! ) altijd m'n haar drastisch inkorten. Groeien doet het toch wel..... Cool


Ik durf niet (ik denk echt dat ik er spijt van ga krijgen net als de vorige keren)
Ben in mijn hele leven 2x naar de kapper geweest, en dat was alleen maar omdat ik even kappersmodel moest spelen Bloos
puntjes doet mijn moeder altijd voor me, erg handig dus Lachen

maar wie weet krijg ik binnenkort nog wel een ingeving om ineens naar de kapper te gaan Knipoog
(al denk ik dat ik het voorlopig toch maar even bij de vlecht en de schuifspeldjes houd Haha! )
[/quote]


NEEE!!! Afknippen moet je juist NIET doen!!! Dat heb ik dus nu, dik haar, maar tot op mijn schouders ongeveer. En dan kan je dus helemaal niets meer! Dat is echt vervelend. Een donut kan bij mij geen eens in... Zit altijd te kloten met 60000 elastieken..... Scheve mond

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 00:39

biepp schreef:
Ik durf niet (ik denk echt dat ik er spijt van ga krijgen net als de vorige keren)
Ben in mijn hele leven 2x naar de kapper geweest, en dat was alleen maar omdat ik even kappersmodel moest spelen Bloos
puntjes doet mijn moeder altijd voor me, erg handig dus Lachen


Haha! Komt me héééél bekend voor. Ik durf ook niet naar een gewone kapper, alleen m'n beste vriendin mag eraan komen want daarvan weet ik dat die geen rare dingen gaat doen en er altijd zo min mogelijk af zal halen. Heel af en toe komt er een speciale kapper vanuit Engeland naar Amsterdam, die mag wel m'n haar knippen. Maar niet echt kort hoor, kort is imo ruimschoots tot over m'n schouders...... Haha!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 01:18

wat is een donut???
nog nooit van gehoord namelijk :p

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:03

Dat ziet eruit als een gewone donut die je op kunt eten, maar je kunt hem niet op eten Tong uitsteken en er zit haar omheen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, Lumi, Tatjanaa, Taucha en 45 bezoekers