Hoeveel betalen voor een paard van 23?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hoeveel betalen voor een paard van 23?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:33

Een paard wat nog van dienst kan zijn voor een manege doen ze simpel weg niet in de verkoop, ook niet als ze 23 zijn. Zeker niet als ze zo braaf zijn, die zijn lastig te vinden.
Voor mijzelf zou ik dan willen weten wat en waarom en wat er achter schuil gaat, is er wat met de gezondheid dat ze niet meer ingezet kan worden? Wat is dat dan?

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:44

tiwi1969 schreef:
Voor een Fries op leeftijd die nog goed gezond is denk ik aan 750-1000 mits je klinisch mag keuren door een door jou te kiezen dierenarts.


Ik zou zon oudje echt niet meer leuk een buigproef ondergaan, beetje hetzelfde als je oma dubbel vouwen.

LaDonna75

Berichten: 2132
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoeveel betalen voor een paard van 23?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:14

Ik zou eerst eens gaan kijken en proefrijden. En als ze je aanstaat, naar de prijs vragen (of andersom) maar met in je achterhoofd dat het ene paard van 23 de andere niet is. Ik heb deze zomer nog een grote pony van 22 gekocht, in prima conditie. Er moet wat voer in om hem bij vlees te houden maar verder is hij vooral superlief en braaf als leerpony voor mijn dochter. Een andere pony van dezelfde leeftijd en formaat was veel meer “op” dan deze, het verschilt van paard tot paard. Ook bij Friezen. Dus: ga kijken.
Overigens zou ik ook geen buigproeven bij zo’n oudje doen, hooguit een kleine klinische keuring maar je moet je afvragen wat het slimst is, kosten-baten technisch afwegen.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoeveel betalen voor een paard van 23?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:57

Ik vind alle andere onderdelen van de klinische keuring uiterst zinvol, behalve de buigproef inderdaad zoals gezegd.
Hart en Longen, zeker met een fries héél handig. en hij moet "gewoon" rad zijn..
Doe daarbij nog ff tanden en rug testen, dan voorkom je een hele bak ellende al vermoed ik.