Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaDonna75

Berichten: 2126
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:30

Ik longeer ook minimaal 1x per week, inderdaad meestal met dubbele longe. Ik ben zelf de pensionhouder, dus mag gewoon longeren in de buitenbak ;)
Vanmiddag ga ik nog met de pony op stap, de laatste selectie. Er mogen er maar 3 door, dus dat gaat hem niet worden, bovendien ben ik snipverkouden en heb ik woensdag voor het laatst gereden ivm de bevroren buitenbak. Maar ik ga gewoon, we zien het wel. Gisteren hebben we een kerstshoot gedaan met de hele stal, zelfs mijn jonge tweejarige gedroeg zich netjes met kerstmuts op haha.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:43

Ik longeer ze allemaal ongeveer 1 x per week en ben zelf redelijk handig in longeren dus kan er wel veel mee verbeteren.

Ik bedenk me net dat ik 4 dagen voor mijn volgende wedstrijd een sleeve laat zetten :=
Dat wordt afzien die week.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:25

Ik kan best wel wat met longeren maar vooral met de kou zelf gewoon geen zin in. Dan liever in de binnenbak wandelen of rijden haha! Zomers longeer ik wel iets meer idd.
Ze heeft nu iig al even vrij. Dinsdag les gehad, gister even gestapt en wilde vandaag erop maar ben zelf zo moe dat ik t maar niet gedaan heb..
Morgen dan maar even weer.
In de paddock doet ze nooit echt gek helaas, dat bewaart ze echt voor de longeerbak dus daarom mag ze dat wel eens doen. Even 10 minuten rennen, springen en gek doen

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:29

We zijn net op concour aangekomen.
Onze laatste L1 wedstrijd en tevens de laatste van 2022.

Heb net lekker geknot onder het solarium, cupido vond het ook wel zo ontspannend dat die lekker aan het gapen was

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 15:10

Zowel grondwerk als longeren veel gedaan, al was het grondwerk vooral mentaal gericht. Merk bij mijn paard eigenlijk weinig verschil tussen toen ik nog 1x per week longeerde en nu ik dat helemaal niet meer doe. Vond longeren wel altijd leuk (geen hulpmiddelen, enkele lijn aan het bit, niet uitrazen maar echt trainen), maar na een hersenschudding is dat het enige waar ik nog steeds echt moeite mee heb, vooral als het donker is.

Veel plezier voor degenen die vandaag nog wedstrijd hebben! Laten jullie daarna weten hoe het gegaan is?

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:38

Bij mij ging t helaas niet goed. 174,5
Te veel spanning en de middendraf waar ik normaal een 8 rijd heb ik nu een 3 omdat die in de galop ging. En zo was het totaalplaatje het helaas vandaag niet. Jammer om het L1 zo af te sluiten wel

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:00

cocktailtime schreef:
Bij mij ging t helaas niet goed. 174,5
Te veel spanning en de middendraf waar ik normaal een 8 rijd heb ik nu een 3 omdat die in de galop ging. En zo was het totaalplaatje het helaas vandaag niet. Jammer om het L1 zo af te sluiten wel


He, dat is jammer Cocktail!

Hopelijk in het nieuwe jaar weer met frisse zin een nieuwe start maken in het L2.

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:11

cocktailtime schreef:
Bij mij ging t helaas niet goed. 174,5
Te veel spanning en de middendraf waar ik normaal een 8 rijd heb ik nu een 3 omdat die in de galop ging. En zo was het totaalplaatje het helaas vandaag niet. Jammer om het L1 zo af te sluiten wel


Hé dat is jammer!

DemiSisa

Berichten: 1013
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:38

cocktailtime schreef:
Bij mij ging t helaas niet goed. 174,5
Te veel spanning en de middendraf waar ik normaal een 8 rijd heb ik nu een 3 omdat die in de galop ging. En zo was het totaalplaatje het helaas vandaag niet. Jammer om het L1 zo af te sluiten wel


Wat onwijs jammer! Hopelijk gaat jullie L2 debuut beter :)

Vraagje. Wij hebben de punten voor het L1 en wijken en verruimen in galop gaan momenteel best netjes. Heus niet perfect maar dan hadden we natuurlijk ook geen B meer gereden :P Maar op welk moment gaan jullie over naar het volgende niveau? Dit zou voor mij de eerste keer zijn dus ik twijfel nogal. Eerstvolgende wedstrijd is waarschijnlijk pas februari, dus heb sowieso nog tijd om lekker te oefenen.

Nynkex01
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 18:22

Ik heb toen een online proef je opgenomen, hoef je niet helemaal naar wedstrijd maar weet je toch even hoe de jury tegen jullie aankijkt op een hoger niveau
Wat jammer cocktailtime! Maar toch ook wel weer fijn dat je van sommige onderdelen weet dat je ze beter kan

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:12

Ik heb ook een online proef ingestuurd toen. Galop verruimen is nog steeds lastig voor ons. Maar wijken gaat prima. We halen onze punten best netjes dus vind t wel leuk zo! Ga ook direct naar L2 als ik die punten heb. Daarna zien ee wel weer verder maar achteruit kunnen we en het door wijken ook

DemiSisa

Berichten: 1013
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:21

Bedankt beide, ga ik dat eens doen! :D

LaDonna75

Berichten: 2126
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:36

Ik ben vandaag op pad geweest. De laatste selectiewedstrijd. Mijn instructeur was mee, wat heel fijn was om haar duidelijk te maken waar we op wedstrijd tegenaan lopen. Het ging best lekker, ik kom er goed aan rijden en weinig fouten. Wel hier en daar wat kleine dingen, een keer schrikken bij halsstrekken, dat werk maar al met al lekker gereden. Eerste proef 175 en tweede proef mooi een winstpunt, 180 punten, dus we zijn nu alweer L2+5.

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:14

Proficiat met de punten! :D

Wij mogen weer naar de regio’s *\o/* In principe als kringkampioen gezien alles van vandaag er gewoon overheen geflanst is, maar over alle wedstrijden geteld heb ik de minste punten. Nooit durven dromen mijn naam daar bovenaan te zien staan *\%/*

Nu lekker door trainen en in januari gaan we goor lekker rijden en gewoon tevreden zijn met wat we bereikt hebben, welke plaats dan ook :)

Fly_high

Berichten: 3298
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:24

DemiSisa schreef:
Vraagje. Wij hebben de punten voor het L1 en wijken en verruimen in galop gaan momenteel best netjes. Heus niet perfect maar dan hadden we natuurlijk ook geen B meer gereden :P Maar op welk moment gaan jullie over naar het volgende niveau? Dit zou voor mij de eerste keer zijn dus ik twijfel nogal. Eerstvolgende wedstrijd is waarschijnlijk pas februari, dus heb sowieso nog tijd om lekker te oefenen.


Wij gaan waarschijnlijk door zodra we de punten binnen hebben, als ik op wedstrijd naar L1 niveau kijk liggen de verwachtingen qua alles netjes bij elkaar rijden op dat moment nog niet bizar hoog ;) Als wijken en verruimen goed bevestigd zijn en je elke wedstrijd je winst rijdt zou ik het gewoon een kans geven.

-----

... hindernissen zijn hier weg uit de bak, Henk is meteen terug naar een bomproof kinderpony die met alle liefde zijn dressuur loopt := Nu nog een manier vinden om meneer bij te brengen dat niet bokken eigenlijk betekent dat we sneller en meer gaan springen :+ Hij is niet altijd het scherpste mes uit de la zeg maar, en hij bedoelt het toch zo goed :o? _O-

ElfBeau_067

Berichten: 1991
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:57

MyWishMax schreef:
Niet bij gewoon bokken, maar als jouw paard uithaalt naar anderen is dat inderdaad slim. Alleen valt het mij toch altijd tegen hoe veel mensen weten wat het betekent en zich er wat van aantrekken. Heb vroeger met rood strikje gereden, omdat die pony echt kon uithalen als mensen te dicht bij je kwamen. Ik gaf het ook altijd nog aan, maar dan werden ze alsnog boos als hij dus dreigde als ze zowat tegen ons aanreden. Niet bij normale afstand, maar er zijn altijd mensen die zowat tegen je aan rijden of echt tegen je aan rijden. Dat snap ik niet, dat doe ik bij geen enkel paard, ook niet als ze geen strikje in hebben.

Gewoon normaal afstand houden van alle kanten vind ik gewoon normaal :+ Zo dicht op je als sommige doen kan met elk paard gevaarlijk zijn. Maar ja, ik verbaas me er ook over hoe slecht sommige de bakregels kennen als ze op wedstrijd gaan

Nimber, wat zou je anders doen als je alle tijd had om het aan paard aannte passen? Ik snap het wel, ik vind het erg fijn om spontaan te kunnen beslissen Day extra training handig is of juist keertje vrij. Maar ik ben idd flexibel, maar je haalt toch goede resultaten op deze manier dus ben benieuwd wat je anders zou willen. :D


Dat is wel asociaal! Zij zouden het ook niet leuk vinden als ik dat bij hun doe.

ElfBeau_067

Berichten: 1991
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:58

Komt er binnenkort ook een nieuw onderwerp met dit en dan 2023 editie (zo zal ik het maar even noemen ;) )

Enzo_Ollie

Berichten: 775
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:29

@DemiSisa Ik ga vaak meteen over, hoe meer we kunnen doen in de proef hoe makkelijker het gaat. Mijne denkt soms net iets te veel mee (ter vergelijking: 1e B proef 175 punten, 1e M1 proef 193 punten :+ )

@DiscoDipp gefeliciteerd!!

Ik het afgelopen zondag ook een selectiewedstrijd, mijn doel was niet laatste worden. Was nieuwsgierig hoe we ons tussen die ruiters konden standhouden, met 183 en 185 (10e en 7e van ergens 14 deelnemers oid) goed gelukt vond ik zelf. Stonden op de locatie ineens boompjes die er normaal niet stonden dus het was soms meer erlangs komen dan goed kunnen rijden, had daarom zelf ergens rond de 170 verwacht dus het viel alles mee! :)

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:14

My wish max ik vind het t meest prettig om 3 dagen wat te doen en dan een dag vrij etc. Vaak een dag stretchen, hard werken en weer een dag stretchen vrij etc.
Maargoed dat laat mijn werk gewoon niet toe. Maandag is een dag dat ik echt niet kan dus het is even zoals t is

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:29

Gefeliciteerd DiscoDipp!! Super prestatie. Wanneer zijn de selecties?

Netjes Enzo_Ollie! Toch weer even 2 winstpunten erbij :)

Wij zitten nu op de helft, B+5. Wij rijden als we alle punten hebben nog 1 keer B en gaan daarna een maandje goed trainen voor de L alvorens we over gaan. Ik vind onszelf namelijk daar nu nog niet klaar voor.

wij hebben pas in het nieuwe jaar weer wedstrijd, gelukkig maar want ik lig met griep op de bank. Echt top, zo vlak voor kerst :Y)

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:00

Nimber schreef:
My wish max ik vind het t meest prettig om 3 dagen wat te doen en dan een dag vrij etc. Vaak een dag stretchen, hard werken en weer een dag stretchen vrij etc.
Maargoed dat laat mijn werk gewoon niet toe. Maandag is een dag dat ik echt niet kan dus het is even zoals t is


Die snap ik wel idd. Vind ik ook erg prettig werken en dan heb ik mazzel dat ik dat gewoon kan plannen. Jij moet aanpassen aan werkschema. Dank je voor uitleg!

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:03

Goed gedaan Enzo! Altijd gek als er ineens vanalles in de bak staat :+ Vleesetende boompjes, monsterhokjes en vergeet de paardverscheurende gedrapeerde doeken niet _O-

Dankje voor de felicitaties! Ben gewoon zo ontzettend trots op der!

@Autum: De selecties zijn al geweest :)

Ik had eigenlijk op het oog om vandaag weer te rijden, maar het heeft hier zo veel geregend.. Morgenvroeg dan maar proberen.

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:05

DiscoDipp schreef:
Goed gedaan Enzo! Altijd gek als er ineens vanalles in de bak staat :+ Vleesetende boompjes, monsterhokjes en vergeet de paardverscheurende gedrapeerde doeken niet _O-

Dankje voor de felicitaties! Ben gewoon zo ontzettend trots op der!

@Autum: De selecties zijn al geweest :)

Ik had eigenlijk op het oog om vandaag weer te rijden, maar het heeft hier zo veel geregend.. Morgenvroeg dan maar proberen.


ik bedoelde de regio’s :')

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:33

Autumnn schreef:
DiscoDipp schreef:
Goed gedaan Enzo! Altijd gek als er ineens vanalles in de bak staat :+ Vleesetende boompjes, monsterhokjes en vergeet de paardverscheurende gedrapeerde doeken niet _O-

Dankje voor de felicitaties! Ben gewoon zo ontzettend trots op der!

@Autum: De selecties zijn al geweest :)

Ik had eigenlijk op het oog om vandaag weer te rijden, maar het heeft hier zo veel geregend.. Morgenvroeg dan maar proberen.


ik bedoelde de regio’s :')


Dacht ik idd al maar wist t niet zeker :')

21 januari zijn ze bij ons :)

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:37

Dat komt al snel, nog gefeliciteerd en succes alvast! :D